AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.050

Min bil stiger kraftigt i värde...

Sida 3 av 3
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
granntanten (ca 50 år).. kom ut och frågade vad jag hade fått för min förra BMW när hon märkte att jag sålt den (325 coupé M optik -93)..

320 000 svarade jag, sen utbrast hon .. men hur i helvette har du råd med sånna bilar, och blev sur och gick in direkt...

hehe det var kul

BMDoubleVMthree Din dröm - min vardag

Haha klockrent! Vid nästa försäljning måste du ta en ännu högre försäljningsumma! Må dom avundsjuka åka Volvo 740!!
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Stod putsade på min vardagsbil i morse när en kille som jag inte täffat på ett år kliver in i garaget, "har du köpt ny bil ??" ja, sa jag "Vad kostade den ??" 30000:- svarade jag, han stod som ett frågetecken "för en ny bil ??" Nej sa jag, den är ny för mig, men det är en -90a, "Är den här bilen 15 år gammal, alltså 2 år äldre än min Volvo 740 ??" Japp, sa jag. Snacka om 0 koll på bilar.

Bilen är en Nissan Maxima i nyskick (17000 mil)
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Volvo 940 ska det stå, inte 740.
Detta är faktiskt rätt kul.

OK, i Finland är ju bilarna dyrare än i Sverige, men min sambos lillasysters bekanta dessa som det nu gäller är RIKA människor då speciellt killar blir helt ifrån sig när de sett min M5'a! Dessa människor bor i fastigheter på 20milj kronor uppåt och blir ifrån sig av en "gammal" M5 E39:)

Senast igår blev man ju stolt.: Sambon kom hem från jobbet med M5'an och med sig hade hon sin kompis och en kille som jobbar på samma plats, han kanske 18-20år, utbrister i parkeringshuset... ÄR DET DEN DÄR BILEN VI SKA ÅKA???!!! -Ja säger tjejen. VAAA?! ÄR DET
D Ä R D I N B I L ??!!! -Näe det är Andreas bil (jag). WOW! EN M5!!! Han förundrar sig och förvånar sig hela vägen de kör honom till en bar:) Han frågar hur KAN han ha en sådan här bil? Tjejen säger, ja han är jätte bil intresserad. Sedan frågar han om hon alls vet vad hon kör, Tjejen utbrister, näe jag bryr mig inte! Han förundrar sig bara mer:):):)

Hon bryr sig och vet mycket om bilen dock:)
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Vet att det har hänt massor med gånger når jag var 18-19 år och hade min diamantsvarta och OTROLIGT välputsade 518is -87. Fick kommentarer överallt man kom....

Minns dock en gång några år senare då jag hade en solidsvart 520i -92, också den väldigt välputsad. Jag hade jobbat över och på vägen ut träffar jag en arbetskamrat som jämrar sig över att få vänta på bussen, varpå jag erbjuder skjuts hem då det endast blev en kort omväg. Vi går mot bilen. Med stora ögon frågar han Är den din?!. Jo vaddå? Vi åker iväg och det är tyst. Efter nån kilometer kan han inte hålla sig utan utbrister: Men hur fan har du råd med en sån här bil då?!
Jag flinar lite och förklarar att den kostar ungefär hälften av din VW Pissat... Ridå!

Flera andra gånger med andra BMW-bilar också faktiskt. Det händer skitofta att folk "felvärderar" .... Inte bara negativt ska i sanningens namn och så sägas. Ibland är folk som man pratar med positiva och kommenterar i stil med Fan vilken fin bil, sån skulle jag också vilja ha, men jag har inte råd och så kör de iväg med sin nya Volvo V70 eller Hyundai.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Mitt favoritsvar på den gamla goda tiden när folk frågade hur jag hade råd:

- Jag säljer knark.

Lika kul varje gång. ;-)
IQ
359
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
Jo, man minns ju sin första BMW. En släckting till tjejen får höra att jag köpt en BMW och börjar muttra om "en halv miljon och 7 liter milen".
Det var en 316 compact...

Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en.
Pa
213
Parham
BMW 528 -98
fick en hel del kommentarer om min förra bmw 750iAL...folk undrar hur fan man har råd me den och drar kommentarer som: "den här bilen lär ju kosta en jävla massa, hur mkt köpte du den för" då kommer svaret: "450 000" o flinar lite....en tjejkompis tyckte 300 000 var för lite för den bilen hahah...
får ännu mer kommentarer om min s.k. M3, sen när man säger att det är en 325i med m3 optik så tror dom att den är ännu dyrare än en m3. lol..

"I´ll make him an offer he cant refuse"
Detta påminner om när jag hade min 735i-87, först när jag höll på att montera sidoblinkers i ett parkeringgarage då det dyker upp en Volvo 940-91 värd minst dubbelt så mycket, ägaren var mäkta imponerad och jag uppfattade det som att han gärna skulle vilja äga en 7 serie men att han inte hade råd;)

Den andra gången var vid försäljning av 735:an eller rättare sagt efter då en konsult på mitt jobb förbannade sig själv över att ha struntat i att fråga om priset som han förväntade sig skulle vara minst 70-80tkr, när jag sedan satte upp säljeslappar med ett pris utskrivet trodde han att det stod 125tkr och inte 12500kr som det faktiskt stod;)

Det tredje fallet rör inte BMW men missuppfattningen om vad bilar kan tänkas kosta, En något avundsjuk städare på mitt jobb var ute till en anläggning och vi var därför ute i trafiken, när städaren ser en fin 1986 års Porsche 944 och började tycke att gud vad exklusiva bilar folk åker runt i, jag berättade då för honom att den sammanlagda kostanden jämfört med den av honom köpt ny Mazda 323F han körde runt i skulle bli ungefär samma som för Porschen eller kanske till och med mindre, tyvärr finns det alldeles för många förutfattade meningar ute bland folk, det är både roligt "som vi kan läsa i många av inläggen i tråden" och sorgligt, det senare när individer repar en 15 år gammal BMW 735i värd ungefär en normal månadslön efter skatt.

Mvh Stephan
3.
20
3.0csi
Bmw 3.0 csi -73
Det var mycket trevlig tråd, måste själv lägga in en liten historia från den tiden då jag inte ägde Bmw. Jaag Cruisade runt i Malmö city i min nyärvda Maserati 425i Biturbo när det kommer en kille i en Fullkitad m3 Rosengårds standard(Malmöbor vet vad jag menar), killen vevar ner rutan och frågar om där är nogon fart i den där gamla passaten jag kör runt i.......Trodde inte mina öron, här kör man omkring i en Italiensk skönhet*morrar* Han fick till svar att vi kan ju ta en tur vid nästa rödljus så kan han ju själv bedömma*ler* Till det hela hör att där inte satt org motor i den utan den större motorn på 2,8l och som var bra trimmad, det i en bil som väger 1280kg gör underverk när det slår om till grönt. Killen vägrade att köra upp sidanom mig vid nästa rödljus*ler* Då kände man sig som en kung... Senare den veckan åkte man på spö av den senaste M3 an. Då var det inte lika roligt, fast jag försökte iaf.

"Att styla en Volvo är som att sminka en gris"
Har en vän som har en Toyota mr2 02 där han tagit bort alla märken och folk tror att det är en lotus el porsche :)

BMW- När du älskar att köra
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
En lite kul sak hände min far på jobbet. På en rast satt han och arbetskamraterna och pratade bilar, och fadern är inte så värst bilintresserad så jag skulle tro att han var ganska lågmäld i samtalet. Hur som tyckte han att han kunde bidra till dikussionen genom att berätta att han hade bytt bil, varpå svaret blev: "Det blev väl en BMW förståss!".
"Ja, det står faktiskt två BMW i garaget nu" kunde han ju svara, varpå diskussionen tvärdog :)

Han tyckte det kändes rätt så bra.

/Fredrik
An
226
AndersLindgren
BMW 525 Touring -92
BMW 540 Touring -00
De underbaraste är ju när folk blir uppenbart avundsjuka för att man kör BMW eller Merca, jag kör ju båda och båda ger samma uppmärksamhet. En lirare på jobbet gick och gnälde en längre tid på attt hur kan du ha råd å åka merca (åkte merca då), du har ju precis pluggat klart. Ja sen träffade jag honom på parkeringen och visade honom rostfläckarna å så förklarade jag att den var från 88:a, och vad den kostar.

Sen ett tag senare gick han å beklagade sig över att han var tvungen å köpa ny bil, kombi, för de _måste_ man ha när man får barn. Ja å Volvo V70 var ju så dyra så dyra, så en sån kunde man nog inte köpa. JAg tyckte jag en lite äldre BMW eller Merca å betala mindre å åk finare. De jgick inte för de var så dyra att laga, sen tror jag de ligger så satans djupt rotat i folk att är man inte "rik" så ska man inte köra dessa bilar, oberoende om dom kostar 10000:- eller 1000000:- man ska köra nått annat. De slutade med att han köpte en Passat för runt 170000:- tror jag :) De e väl bara att vara glad att folk inte vill ha bilarna så de blir fler till oss som vill ha :)

// Anders
3.0 csi : HAHahahahahah Rosengård standard. Fan alltså i malmö så har alla e36 allt möjligt. Från neon till raketvingar till m3-paket.

Är det din Maserati som är silver?
eeeh..
men ärligt, är det verkligen någon som tror att en 325:a från -89 kan kosta 500 000kr?
har dom bott under en sten i hela sitt liv eller?
Min Z4a var vid ett tillfälle värd över en miljon..det trodde en som frågade mig.. Jag svarade att det var nåt åt det hållet. :)

Även min gamla 735a från 88 var en ´jäkligt dyr lyxbil som måste varit dyr för mig att köpa. Jag frågade om han var intresserad av att köpa den på skoj, men det hade han inte råd med.. han hade en helt ny saab 93... en del har ingen koll. Berättade för han att jag gett 22000 spänn.. han trodde mig knappt. Rätt kul faktiskt..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.