AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.047

Min bil stiger kraftigt i värde...

Sida 1 av 3
Jo
70
Johan F
325iX -89
Mina morföräldrar var precis på besök, och dom hade hört att någon sagt att Johan F köpt en såå fin BMW för MINST 500 000!!
Om min småbuckliga helt orginal 89:a..

Nu, när man garvat färdigt, kan man undra hur fasen folk lyckas få sån sne uppfattning?

chrille70
Ja man kan ju undra...

:DDD

/ Chrille
Tankade bilen en gång när en gammal jobbarkompis kom förbi.
När han fick se min gamla 520 sa han (ursäkta språket): "Va fan åker du omkring i nuförtiden då, det är väl en sån där 800 000 kronors bil eller?"
Vet inte vad han tycker om BMW i alllmänhet, men att dom kostar mycket hade han klart för sig i alla fall:-D

Kan tillägga att jag gav 169 000 kr för bilen när jag köpte den i februari -00
li
1.959
liste
535i -89
Min 735:a har varit värd "minst 200.000" vid flera tillfällen... :D
Visa användare
16
Klevarn
Z3 2.8 Roadster - 97
Man lägger lätt på ett par tiotusingar när man får frågan om vad man betalat för bilen. Det underlättar vid en eventuell försäljning någon gång i framtiden !!!

/ Klevarn
Finns en rolig anekdot till detta och det var när tidningen Teknikens Värld hade köpt en gammal Jaguar XJ från 70-talet eller om det var tidigt 80-tal. Hur som helst bilen var risig och kostade bara en struntsumma. Därefter for de ut på stan och frågade slumpvis utvalda fotgängare vad de trodde bilen var värd. Alla trodde den var värd BETYDLIGT mer än vad den egentligen var! Flera gissade på belopp som var 10-15 gånger högre än vad som hade betalats för bilen. Snacka om att köpa status till en billig peng!

Jag har en Alfa Romeo Spider -96 som sommarbil. Även detta är en bil som måttligt bilintresserade har noll koll på. En gubbe i kvarteret sa: "Den är fin den där Ferrarin! Min son har en BMW-cab fast de har ju inte lika hög kvalitet." Hahaha. Jag bara nickade och höll med :-) Har även hört av folk att "en sån bil har väl minst 300 hästar?" Och en kompis trodde att den kostade "minst en halv miljon"!

Tur inte folk vet bättre! Ferrari...

"God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde
heh.. jag fick också en komentar av en man på macken som tankade brevid mig.. han hade en sprillans S80 T6 för en så där 350 tusen. "Ja.. tänk att ungdommarna åker i bilar värda dryga miljonen.. känns bra va?" haha..

Vad svarar man på det..

- Fanatisk bmwpower besökare -

Min bil: Länk
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Jag backar inte för att påpeka att -herrn's volvo kostar säkerligen mer. Alltid roligt när man kan se att de uppenbarligen hellre hade åkt tyskt:-)Speciellt om man som jag jobbar åt volvo och ser mer än en mellanchef kasta ett öga åt ens håll och konstatera att "-vi måste betala de där konsulterna alldeles för mycket." Sen sätter han sig såklart i en flång ny tjänstebil, värd åtminstone 150k mer än min och surar hela vägen hem:-)
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Köpte Porschen för 7 000:- då den inte fungerade men jag visste vad det var för fel.
Trots att jag bärgade hem bilen först så trodde grannarna att den var värd "sisådär 70 - 80 000:-".
Sedan när den fungerar så har den plötsligt blivit än mer värd; " - Nu när den fungerar måste den vara värd minst det dubbla".

- Visst svarar jag. Då du är min granne kan du få den för "special price". Endast 75 000:- säger jag och skrattar. Det roliga är att personen på allvar börjar fundera...........

"Snälla! Bromsa!"
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Kom sen inte och säg att varumärken inte betyder nåt!

My Bimmer is my mistress
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Skulle skjutsa hem en arbetskamrat i regnet i söndags. Så när hon skulle stänga dörren så stängdes den inte ordentligt så ja bad henne att smälla igen den igen. Då sa hon: -ville inte slå igen dörren så hårt på en så här ny o fin bil...

lol..bilen e 10 år gammal..vissa har inga alls begrepp när de gäller bilar...

vissa i polarens fotbollslag trodde att hans bil var värd 300000:- ..en 325 cab e36..hehe

mvh Daniel

-------
"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
Förra året hade jag en klunga motorintresserade norrmän runt min bil i Kungshamn och de påstod att de hade fått betala 1.5MNOK för min M3:a i Norge. Tyvärr, för norrmännen, är det väl också sant.
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
CoolBlueM3Coupe: Stämmer bra det. Lika illa är det för alla stackars danskar och finländare. Höga skatter och jantelag har vi i Sverige men ganska schyssta bilpriser. Det gäller att se ljuspunkterna här i livet... ;)

roadZter
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
CoolBlueM3Coupe: så dyr är den inte i Norge.. Kostar "bara" 954 000 NOK, medan en M5 Sedan kostar 1 308 000 NOK.
Fast rätt dyrt oavsätt.. Lite därför man flyttade hit kanskje ;)
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Eivind: De priser du nämner är väl för en bil i standardutförande? Det springer snabbt iväg några hundra tusen kronor om man plockar på lite extrautrustning. CoolBlueM3Coupe's M3 är ganska rikligt extra-utrustad från fabrik:

302 Larmpaket
320 Modellbeteckning borttagen
358 Klimatkomfortvindruta
403 Glastaklucka
415 Elektrisk gardin bakrutan
423 Golvmattor, velour
428 Varningstriangel
434 Interiörlister, blanksvart
441 Rökarpaket
464 Skisack
490 Elinställning av ryggstödets bredd inkl. svankstöd
493 Armstöd och förvaringsfack
494 Eluppvärmbara framstolar
502 Strålkastarrengöring
508 Park Distance Control (PDC)
521 Regnsensor
522 Xenon
609 GPS, satellitnavigering med TV funktion
632 Telefonförberedelse för handy Motorola V3650.
672 CD-växlare
674 HiFi harman/kardon ljudpaket
760 Shadow line högglans
792 Lättmetallfälg M Dubbeleker 67, 19 tum
842 Svensk kod
896 Automatiskt halvljus
937 CDROM navigation (svensk och tysk)

roadZter
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Japp ;) Det är orginal ja. [Uppgift bmw.no]
Så när man skall köra inn en massa extrautsrustning blir det rätt mycket dyrare.. Men över 500.000 extra låter lite mycket.
Får en rätt shycst bil för "bara" dom pengarna..hehe

Men, när man talar om så höga summor lägger man alltid till lite.. Avrundar uppåt
Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Skrattar gott när man läser att det är fle som råkar ut för folks konstiga pris missuppfattningar...
Va nyligen nere i min forna hemstad Nässjö & vid ett mack besök stod tre killar i min ålder & spanade på min boxster.
Fick frågan:

-Hur fan har du råd med en sån där !? Dom ligger väl på en 7-8 hundratusen !?

Jag bara nickade & svarade - Hårt arbete...

Men sen blev dom riktigt besvikna när dom frågade om hästkrafter & toppfart...
Folk ahr sånna felaktiga fördommar om bilar & varumärken, alla porschar har inte 400+ hk & toppfart kring 300 km/h.

Å alla bmw ägare kör inte med dimmljusen på, fast polisen hävdade det när dom gav mig böter..

Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme.
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Folk tror min kostar sisådär 100.000 bullar.. En 89:a!! Visserligen i mintkondition.. men ändå.. NollKoll.
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
MetallicaMats: "Mint condition" med spricka i blocket? ;)

roadZter
Visa användare
837
MetallicaMats
Utvändigt....;-D Motorns kondition e´la sådär rolig...
Visa användare
837
MetallicaMats
Dom SER ju så jävla dyra ut..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.