AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.049

Min bil stiger kraftigt i värde...

Sida 2 av 3
Hehe jou, när jag just köpt min 525 för ett par år sen så fick jag den till ett bra pris. När jag svängde förbi farsans jobb så gapa bara deras arbetskompisar! Va fan har du blivig miljonär, den där måste ju kosta mins 150 000 hehe det va en 525i för 45 papp...

_____
-ridern-
haha så djävlidt rolig tråd hör att det finns en del som över värderar en del saker tänk om man kunde få nån sån att köpa nån skot av en fär de dubbla värdet hade inte varit fel

-

Mvh

Niclas

Team turbo addicts

Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Men just statusen för BMW i Sverige håller ju på att urvattnas pga att de blivit så billiga och överkomliga. Är man ute och kör här i Umeå så möter man nästan lika många BMW som Volvo. Men bara nästan...
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Det råder förvånansvärt stor bilokunskap ibland verkar det som.
Ett gäng kompisar man har (som inte är bilintresserade) kan reagera och tro att en röd liten jappsig dussin sportbil är en Ferrari eller Porsche. Ständigt får man rätta till missförstånd.

bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Ibland när vi ska iväg och luncha med jobbet vill alla (oftast kvinnor) åka med mig. De tycker det är så häftigt att få åka BMW.

Att det sen är en 316 med 17" fälgar och kostade runt 30k verkar ingen förstå.

Jag tycker att deras Volvo V70 mm mm som kostar minst 5 ggr så mkt som min bil borde vara roligare att åka med, men icke.

ALLA vill åka med mig i min BMW. =)

/Edvard
BMW CS # 4503
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
bumper: Är du helt säker på att det har med din bil att göra? Du kanske är en riktig casanova... :P

roadZter
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Grövsta hittills är när jag skjutsade ett par kollegor i Highlinen och de frågade om "det var den här nya 7-serien" (de har aningens, aningens koll på BMW och hade väl på något sätt hört talas om E65:an) jag hade köpt.

Vad säger man då? "Nej, det är den här gamla, gamla, 7-serien.. kolla, den har el-antenn!" :) :) :)

När de fick höra att den var från 1986 skämdes de lite... men repade sig och sa att den var väldigt fin, vilket ju såklart var roligt.
Markkus: Men man möter väl inte så måna E-12'or va !
Eller är det gott om dom däruppe ?
/Billy

Billy B-10
Länk
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Folk i allmänhet verkar ha noll koll då följande ofta sker vid ett eventuellt nybilsköp:

" - Hej! Jag skulle vilja provköra en 2.0L turbo automatväxlad kombi med executive och komfortpaket.
- Tyvärr! Vi har ingen inne (läs den andra försäljaren är på semester i Italien med den). Däremot så har vi en 1.2L Disel sedan, utan executivepaket och komfortpaket men med manuell låda istället för automat men det kvittar för det är i princip samma bil. Du kommer inte märka ngn som helst skillnad.
- OK! Den ser ju likadan ut så skillnaden är väl inte så stor (tror jag).
"
Trots att det sker dagligen så säljs det en jä..a massa med bilar. Jag undrar hur många det är som köper och sedan tror att det verkligen är samma känsla.

"Snälla! Bromsa!"
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Billy: Nej, jag syftadeinte på de klassiker vi äger, utan mer vanliga BMW typ E34/E36.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Min gamla granne trodde min fd cab var sproilans ny eftersom den var så blank!!! :-)

Mvh Abbe
Länk
Markkus: Ahhh ok jag fattar , det är nog så som du skrev man ser mycket vanliga bmw's idag.....

Billy B-10
Länk
när ja sålde min 528 83:a så kunde killarna på jobbet inte fatta att ja sålde den för 10,000 den måste ju vara värd minst 30-40.000..hehe, bara för att det är en BMW och den såg fin ut är den fortfarande 20år gammal, men d kunde dom inte fatta, den var ju mkt finare, "tuffare" och snabbare än deras fordar, nissan å mitsubishi som va 10-15 år nyare än min
Sp
8
SpitFire
X3 2,0D 2011
Säger Johan F som värderar min 520 -92 som en Volvo 740..
snacka om sne uppfattning...

Jo
70
Johan F
325iX -89
Haha, trodde jag värderade din bil till 8- 900 000! ;)

Sp
8
SpitFire
X3 2,0D 2011
nej du sa själv, Jag förstår inte varför folk köper 740 när dom kan få en sån här för samma pengar ju =p

da
111
davidvpt
BMW 320ik -88
Fått en massa beröm för min gamla bil i helgen... Stod parkerad brevid en Saab 9000 från -90 som såg ut som fan så helt plötsligt var min lilla bimmer en veritabel lyxbil. Den värderades vid ett flertal tillfällen till minst 4x inköpspriset. Nu förstår jag varför man tvingas betala en sån hiskelig försäkringspremie...
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Förr var det flera som sa att min bil såg fin ut trots rosthål i framskärmar och småskador här och där! Nu är allt lagat! Nu måste dom ju säga att den är jättefin annars blir jag besviken...

Folk har i allmänhet 0 koll.

Tycker så synd om folk som drömmer om att ha en riktig bil. Så kläcker de ur sig reklam slogans för diverse skitbilar osv..

Andra skuldsätter sig och köper skit som de förlorar grymt på.
En del tror de att det är fantastiska grejer med bra kvalité. (de sk. lyckligt omedvetna)
Och andra som tor att det är omöjligt att äga ngt så fint som en BMW Mercedes eller Porsche för en "vanlig" människa, och sitter där i sin nya golf köpt på avbet som kostar 5x vad en fin gammal kvalitetsbil gör.

Min bil jag har nu värderar jag ungefär som en skatebord. Ändå så finns det folk som tror att den är 10år nyare och kostar minst 100k. (ful 32000mil)

Vad är det med folk?

Ja förresten Citroenreklamen som går på TV nu med den dansande Cittra roboten.
Ohhh det finns säkert folk där ute som köper bilen pga den reklamen. Vem riktar sig reklamen till? Vad säger den om produkten? Vad säger det om personen som precis köpt bilen?

-Phil
Att han kan dansa? =)=)=)=) nej men ärligt så tycker jag inte heller att den har ett syfte förutom att visa bilen! =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.