|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Mina morföräldrar var precis på besök, och dom hade hört att någon sagt att Johan F köpt en såå fin BMW för MINST 500 000!! Om min småbuckliga helt orginal 89:a.. Nu, när man garvat färdigt, kan man undra hur fasen folk lyckas få sån sne uppfattning? | |
chrille70 |
Ja man kan ju undra... :DDD / Chrille |
|
Tankade bilen en gång när en gammal jobbarkompis kom förbi. När han fick se min gamla 520 sa han (ursäkta språket): "Va fan åker du omkring i nuförtiden då, det är väl en sån där 800 000 kronors bil eller?" Vet inte vad han tycker om BMW i alllmänhet, men att dom kostar mycket hade han klart för sig i alla fall:-D Kan tillägga att jag gav 169 000 kr för bilen när jag köpte den i februari -00 |
|
| Min 735:a har varit värd "minst 200.000" vid flera tillfällen... :D | |
|
Man lägger lätt på ett par tiotusingar när man får frågan om vad man betalat för bilen. Det underlättar vid en eventuell försäljning någon gång i framtiden !!! / Klevarn |
|
|
Finns en rolig anekdot till detta och det var när tidningen Teknikens Värld hade köpt en gammal Jaguar XJ från 70-talet eller om det var tidigt 80-tal. Hur som helst bilen var risig och kostade bara en struntsumma. Därefter for de ut på stan och frågade slumpvis utvalda fotgängare vad de trodde bilen var värd. Alla trodde den var värd BETYDLIGT mer än vad den egentligen var! Flera gissade på belopp som var 10-15 gånger högre än vad som hade betalats för bilen. Snacka om att köpa status till en billig peng! Jag har en Alfa Romeo Spider -96 som sommarbil. Även detta är en bil som måttligt bilintresserade har noll koll på. En gubbe i kvarteret sa: "Den är fin den där Ferrarin! Min son har en BMW-cab fast de har ju inte lika hög kvalitet." Hahaha. Jag bara nickade och höll med :-) Har även hört av folk att "en sån bil har väl minst 300 hästar?" Och en kompis trodde att den kostade "minst en halv miljon"! Tur inte folk vet bättre! Ferrari... "God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde |
|
|
heh.. jag fick också en komentar av en man på macken som tankade brevid mig.. han hade en sprillans S80 T6 för en så där 350 tusen. "Ja.. tänk att ungdommarna åker i bilar värda dryga miljonen.. känns bra va?" haha.. Vad svarar man på det.. - Fanatisk bmwpower besökare - Min bil: Länk |
|
|
Jag backar inte för att påpeka att -herrn's volvo kostar säkerligen mer. Alltid roligt när man kan se att de uppenbarligen hellre hade åkt tyskt:-)Speciellt om man som jag jobbar åt volvo och ser mer än en mellanchef kasta ett öga åt ens håll och konstatera att "-vi måste betala de där konsulterna alldeles för mycket." Sen sätter han sig såklart i en flång ny tjänstebil, värd åtminstone 150k mer än min och surar hela vägen hem:-) |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Köpte Porschen för 7 000:- då den inte fungerade men jag visste vad det var för fel. Trots att jag bärgade hem bilen först så trodde grannarna att den var värd "sisådär 70 - 80 000:-". Sedan när den fungerar så har den plötsligt blivit än mer värd; " - Nu när den fungerar måste den vara värd minst det dubbla". - Visst svarar jag. Då du är min granne kan du få den för "special price". Endast 75 000:- säger jag och skrattar. Det roliga är att personen på allvar börjar fundera........... "Snälla! Bromsa!" |
|
Kom sen inte och säg att varumärken inte betyder nåt! My Bimmer is my mistress |
|
|
Skulle skjutsa hem en arbetskamrat i regnet i söndags. Så när hon skulle stänga dörren så stängdes den inte ordentligt så ja bad henne att smälla igen den igen. Då sa hon: -ville inte slå igen dörren så hårt på en så här ny o fin bil... lol..bilen e 10 år gammal..vissa har inga alls begrepp när de gäller bilar... vissa i polarens fotbollslag trodde att hans bil var värd 300000:- ..en 325 cab e36..hehe mvh Daniel ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
| Förra året hade jag en klunga motorintresserade norrmän runt min bil i Kungshamn och de påstod att de hade fått betala 1.5MNOK för min M3:a i Norge. Tyvärr, för norrmännen, är det väl också sant. | |
|
CoolBlueM3Coupe: Stämmer bra det. Lika illa är det för alla stackars danskar och finländare. Höga skatter och jantelag har vi i Sverige men ganska schyssta bilpriser. Det gäller att se ljuspunkterna här i livet... ;) roadZter |
|
|
CoolBlueM3Coupe: så dyr är den inte i Norge.. Kostar "bara" 954 000 NOK, medan en M5 Sedan kostar 1 308 000 NOK. Fast rätt dyrt oavsätt.. Lite därför man flyttade hit kanskje ;) |
|
|
Eivind: De priser du nämner är väl för en bil i standardutförande? Det springer snabbt iväg några hundra tusen kronor om man plockar på lite extrautrustning. CoolBlueM3Coupe's M3 är ganska rikligt extra-utrustad från fabrik: 302 Larmpaket 320 Modellbeteckning borttagen 358 Klimatkomfortvindruta 403 Glastaklucka 415 Elektrisk gardin bakrutan 423 Golvmattor, velour 428 Varningstriangel 434 Interiörlister, blanksvart 441 Rökarpaket 464 Skisack 490 Elinställning av ryggstödets bredd inkl. svankstöd 493 Armstöd och förvaringsfack 494 Eluppvärmbara framstolar 502 Strålkastarrengöring 508 Park Distance Control (PDC) 521 Regnsensor 522 Xenon 609 GPS, satellitnavigering med TV funktion 632 Telefonförberedelse för handy Motorola V3650. 672 CD-växlare 674 HiFi harman/kardon ljudpaket 760 Shadow line högglans 792 Lättmetallfälg M Dubbeleker 67, 19 tum 842 Svensk kod 896 Automatiskt halvljus 937 CDROM navigation (svensk och tysk) roadZter |
|
|
Japp ;) Det är orginal ja. [Uppgift bmw.no] Så när man skall köra inn en massa extrautsrustning blir det rätt mycket dyrare.. Men över 500.000 extra låter lite mycket. Får en rätt shycst bil för "bara" dom pengarna..hehe Men, när man talar om så höga summor lägger man alltid till lite.. Avrundar uppåt |
|
|
Skrattar gott när man läser att det är fle som råkar ut för folks konstiga pris missuppfattningar... Va nyligen nere i min forna hemstad Nässjö & vid ett mack besök stod tre killar i min ålder & spanade på min boxster. Fick frågan: -Hur fan har du råd med en sån där !? Dom ligger väl på en 7-8 hundratusen !? Jag bara nickade & svarade - Hårt arbete... Men sen blev dom riktigt besvikna när dom frågade om hästkrafter & toppfart... Folk ahr sånna felaktiga fördommar om bilar & varumärken, alla porschar har inte 400+ hk & toppfart kring 300 km/h. Å alla bmw ägare kör inte med dimmljusen på, fast polisen hävdade det när dom gav mig böter.. Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme. |
|
| Folk tror min kostar sisådär 100.000 bullar.. En 89:a!! Visserligen i mintkondition.. men ändå.. NollKoll. | |
|
MetallicaMats: "Mint condition" med spricka i blocket? ;) roadZter |
|
| Utvändigt....;-D Motorns kondition e´la sådär rolig... | |
| Dom SER ju så jävla dyra ut.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.