|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har inte vant mig vid kärran har bara ägt den några veckor men fortfarande tappar jag andan när jag kliver ur och tittar på den :-) har dock haft lite probs med kupé sensorn , någon annan som har haft som problem? | |
| Inget svar på din fråga men - välkommen till forumet och grattis till ett ypperligt bilval! :) | |
| Man tackar :-) | |
|
Kul bil. Tror inte att det är så många Z4or än så länge som har hittat till denna trevliga forum. Dock brukar dem flesta problemen vara relaterade till även andra modeller så det kanske löser sig ändå med nån kunnig svar. Jag själv har lite svårt att relatera till begreppet kupe' sensor. Vad är dess funktion? _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Ja just det jag skulle nog ha varit lite tydligare , jag menar sensorn som är kopplat till larmet och reagerar på rörelsen i kupén, men jag har hört att det möjligen skulle vara en barnsjukdom på z4:an , min kommer att bytas ut då den är lite för känslig.. flest prylar när vi dör vinner.. |
|
| Välkommen till Z-team. Återkom gärna med lite kommentarer och tyckande angående Z4. | |
|
ok will do .. hm ingen annan Z4 ännu ? :-) **Flest prylar när vi dör vinner..** |
|
|
Det fanns två bröder här på forumet som väntade leverans av varsitt Z4 men jag har inte hör något än. Men du är inte först. Det var någon innan _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
chrille70 |
Redan en Z4! Fick du tag i en lagerbil, eller? De som beställde sina bilar i mars/april får väl inte sina bilar förrän slutet äv nästa månad, har jag hört. Välkommen till forumet och hoppas att du trivs med Z4:an, det skulle nog jag ha gjort ;) Mvh Chrille |
|
japp en lagerbil fullsmäckad med utrustning, men vill man bestämma utrustningsnivån själv så är det rätt så lång väntetid som sagt.. **Flest prylar när vi dör vinner..** |
|
|
Få man fråga vad ingår i "fullsmäckad med utrustning" ? _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Välkommen krokodilen! Riktigt avis på din bil! *argh* Hade en Z4 2,5i över helgen nyss.. geez va den var sjysst. Den har verkligen vuxit i mina ögon iaf! Btw larmet var inte så känsligt i den jag hade som du talar om.. men att det fungerade fick jag iaf erfara... :) /eFx |
|
| Kul med en till 4a på forumet! Själv har jag haft min sedan lite före påsk (beställde bilen i höstas). Den har nu rullat drygt 300 kanonroliga mil. Inga problem med sensorn i kupén men däremot ett oljud från bensinpumpen (enligt Solna är det en tryckreglersventil som sitter ihop med bränslepumpen). Ska dock vara enkelt fixat. | |
|
Thanks trevligt forum . fullsmäckad med utrustning betyder ungerfär: Navigationsystem El stolar 18 tums tvådelad stjärneker regnsensor värsting stereo med dubbla subwofers bi-xenon strålkastare cd vvx M sportfjädring Backsensor etc men jag hade som sagt nöjt mig med mindre / billigare men då var det bara att vänta och det är ju sommar nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.... annars är jag nöjd.. tycker väl iofs att komforten/ stolarna kunde var en aning bättre, men jag är väl van vid min tidigare V70 som var rena dunkudden :-) men vaffan skall man ha en sportkärra får man inte va kräsen.. Peace! ** Gameover maan ** |
|
|
Jag är så dj**vla sugen på Z4 ratt till min bil...suck.... _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Hey Z4 har du vindavisare på din ? /K "det skulle vara värt repan om jag bara fick tag i den som gjorde det" Vince/Pulpfiction |
|
|
*Kippt *According to Mr Weber, Alpina produced 842 cars last year, where 2/3 of them were exported. He has also acknowledged that there won't be an M version of the Z4. They are working on the Alpina version of the Z4, which probably be called 'Roadster S'. It will get the 3.4 Liter inline 6 engine. He showed us the R&D department, which we could only see from outside. There was a low car with a huge cloth on it. But from the silhoutte I figured it out that it was a Z4 *klistrat* från Länk "det skulle vara värt repan om jag bara fick tag i den som gjorde det" Vince/Pulpfiction |
|
|
Hej krokodil: läs oxå om Alpna Z4 på : Länk _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Nix, ingen vindavvisare på ännu, men känner klart behov av en. Har dock inte sett någon bil i verkligheten med detta tillbehör. På Bmws svenska site står det "Vindskydd, fällbart inkl transportfodral". Jag är lite fundersam på detta eftersom de skydd jag har sett på bild bara har varit någon slags "tyg" (överdragsmodell över bågarna, inte speciellt snyggt) och knappast fällbart. Har du någon annan info? På andra z4a-siter har jag dock sett en mängd hemmagjorda (i alla fall ej BMW) varianter, främst i plast (även någon i glas). Dock vill man ju gärna att den ska sitta kvar och inte lossna när det går lite fort fram. |
|
|
Z4> " "Vindskydd, fällbart inkl transportfodral". Jag är lite fundersam på detta eftersom de skydd jag har sett på bild bara har varit någon slags "tyg" (överdragsmodell över bågarna, inte speciellt snyggt) och knappast fällbart. Har du någon annan info? " Till Z3 med bågar är det vindskydd som fungerar som du beskriver det och jag tycker att det är snyggare än vindskydden på bilar utan bågar (dessa tycker jag ser lite opassande ut). Skyddet är fällbart genom dragkedjor vid kanterna på varje båge, väldigt smidigt. /Hans |
|
chrille70 |
Krokodil, Vad har den för färg, Z4:an. Sterlinggrå eller? Det verkar vara den populäraste färgen, i kombination med svart läderklädsel. Snyggt, snyggt, men jag är ändå svagare för Z4 i toledoblå-metallic med beige läderklädsel.... :PPP /Chrille |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.