AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
4.359

snygga 22" till X5? någon?

Sida 2 av 3
Imola: jo... precis... men det var det priset jag fick.
aa
176
aalto
X6drive40d -10 Svartmet.
530Xd-R -11 Carbonbl.
Smart 4-2 -03 Svart/silver

Fredrik M: Måste säga att din länk hade väldigt snygga varianter....nästan så jag måste tänka om vad gäller min order på AC-fälgarna. HRE har jag missat helt och hållet. Tack för länken....

Va gör man nu då???? :-/

Angående tvisten huruvida det kostar 200, 600 eller 1000 dollar att skicka över 4 fälgar från staterna borde nån kanske ta reda på vad som är en korrekt siffra. Är det nån som kan gissa hur mycket en 20-22" fälg med däck kan väga? Någon kanske kan ha nytta av svaret i framtiden.... Jag är i alla fall nyfiken.

/Jari
Varsågod aalto. =)

Det är jättesvårt att gissa vad en fälg väger, är så mycket som spelar in, fälgdesign, material, split eller one piece m.m. Även däck av olika fabrikat väger olika mycket.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Som sagt... jag kollade för två veckor sedan... och då var priset 600 dollar för 4st 19".
aa
176
aalto
X6drive40d -10 Svartmet.
530Xd-R -11 Carbonbl.

Ok... vi skiter i det där med priset på frakten!

s 328 r: Jag tar nån bild sen när fälgarna sitter på...blir nog i mitten av juli.

Hörs då!
/Jari
Angående priset...
Jag beställde mina fälgar, 4st SSR GT3 19" ifrån Tirerack i USA. Detta ligger i Indiana. Fälgarna skickades i två paket. Ett med bakfälgarna och ett med framfälgarna. När jag kollar på fakturan så står det följande...

"Shipping to Sweden is via UPS International, and is usually within 2 weeks altogether when shipped. Wheels with shipping would be as follows:

Mds Total. 2,476.00
Sales Tax. .00
Tire Fee . .00
Excise Tax .00
Ship Total 228.75
Total Due. 2,704.75"

Detta är ju vad jag betalade. Det kostar inga 600 dollar. OK! Sedan kostar det självklart mer att skicka ett par 22" men det kan ju inte skilja 800 dollar!?

Och det lär bli fett med ett par AC/S 22" på X5:an!
aa
176
aalto
X6drive40d -10 Svartmet.
530Xd-R -11 Carbonbl.

Yes box allright! Imola: Det var ren fakta! Det var fasiken ett bra pris...trodde ärligt talat inte riktigt på siffrorna först men det verkar ju stämma. Ok 22or ÄR lite dyrare och mer skrymmande men det borde ju inte skena iväg så där. Vikten är som tidigare nämnts också viktig att ta med i beräkningarna. Kan ju skilja en del mellan olika fälgtyper.

Nu åker jag på bensinpengar istället ner till Deutschland men det måste väl hamna under glädjekostnader. Summerar man ihop det hela så kanske det hade varit billigare att frakta från USA om man hade fått frakten för 200-300 dollar.

/Jari
Köper du fälgarna direkt av AC Schnitzer?
OCL har ju ockerpriser på AC/S delar. De ville ha 10.000kr mer för frontspoiler, diffusor och avgassystem än vad jag kunde köpa det för i USA. Och då hade jag fått 20% rabatt av OCL!

Men ifall man kan handla det direkt i Tyskland vore det ju ännu bättre!
Ja... tysklands resan för man väl se som nöjesresa... när ska du åka ner?? ska också ner till tyskland i sommar.
aa
176
aalto
X6drive40d -10 Svartmet.
530Xd-R -11 Carbonbl.

Imola: Ja jag köper direkt från AC/S. OCL gör jag inga affärer med. Priset, kunskaperna och servicen anser jag är under all kritik. Dom hade samma lista som jag hade framför mig när vi talades vid i telefon och dom sa att AC/s inte har några 22" till X5. Själv påstod jag motsatsen. Ett tryckfel i katalogen som hänvisade till fel fälgmodell. Jag lyckades i alla fall lista ut att katalogen inte innehåller flera prisuppgifter på samma fälg och dessutom i 22" så det ena priset borde syfta på min fälg, men dom envisades om att fälgen finns inte.
Ett snabbt samtal till Tyskland bekräftade min teori.
OCL har i övrigt även lagt på en kraftig marginal på AC/S artiklarna.

S 328 R: Jag åker ner till Tyskland den13 eller 14:e juli. Då borde fälgarna finnas hos AC/S. Passar på att bila lite i tyskland, kanske ner mot münchen m.m.

/Jari
aalto:

Kan varmt rekomendera ett besök i Regensburg(ca:1,5h från Munchen nordost)där 3-serien görs. Var där nere för ca: 1vecka sen varmt och skönt till skillnad mot vad jag ser om jag tittar ut genom fönstret.
aa
176
aalto
X6drive40d -10 Svartmet.
530Xd-R -11 Carbonbl.

Då får det bli Regensburg m.m.

Tackar....
aalto:

Du måste boka tid om du ska gå på en visning i fabriken bör göras minst 1-2mån innan. Men skicka ett melt till adressen finns på den tyska bmw sidan. Jag gick med ett gäng från Nya Zeeland och delar ur Rommels afrika kår......

Om du har navi så är det bara söka via den så hittar den rätt, tyckte inte att det var så bra skyltat när man skulle svänga av från huvudvägen.
Kan säga att det var klart värt resan ditt och det fanns säkert 100st nya 5-serie bilar och efter att ha sett så många så har jag vänt bilen är snygg.
aa
176
aalto
X6drive40d -10 Svartmet.
530Xd-R -11 Carbonbl.

Låter intressant... jag får kolla upp det där.

/Jari
Har du kikat på Europabil.se där har dom en x5 med 22" Khan fälgar läckert !!!!!!!
Mvh Petri

aa
176
aalto
X6drive40d -10 Svartmet.
530Xd-R -11 Carbonbl.

snålwerner: Ja det såg ju fläskigt ut fast personligen föredrar jag mera fälgkant. Däremot var bilen nästintill identisk med min. Samma färgkombination, sänkning och allt lull lulll som dvd m.m.
Jag har beställt sportavgas från Kellners.

Något som jag även noterade var att han hade lackat njurarna svarta. Har gjort sånt på tidigare e36or , frågan är om det skulle vara snyggt?

/jari
aalto: Då blir det till att kontakta AC Schnitzer direkt då istället!
aa
176
aalto
X6drive40d -10 Svartmet.
530Xd-R -11 Carbonbl.

Imola: AC/S ville inte så gärna sälja till mig, dom rekommenderade OCL. Men problemet var bara leveransen. Dom vägrar skicka fälgarna med hänsyn till OCL som är den lokala återförsäljaren.
Däremot var det inget problem om man kom ner och hämtade fälgarna själv. Och det är vad jag ska göra.

/Jari
aalto: Vi hade tänkt att åka ner till Tyskalnd den 15 eller 16. Vi (jag, min tjej och en polare) ska till Regensburg till en polare i klubben som pluggar där... vi kanske skulle slå följe ditt ner???? eller vad säger du???? Vi ska sen till MVR Racing och hämta fälgar till mig.
aa
176
aalto
X6drive40d -10 Svartmet.
530Xd-R -11 Carbonbl.

S 328r: Vår tripp är väldigt oplanerad än så länge. Det enda jag vet är att vi ska hämta fälgarna och göra ett stopp i Halmstad. Måste ventilera åsikterna med regeringen där hemma. Hon är iofs BMW-entusiast men köper nog inte idén med att hela trippen går i BMWs-tecken. Men vi kan säkert hålla kontakten och kika efter varandra på vägen ner. Vilken del av Sverige utgår du ifrån? Själv drar jag från Uppland.

/J
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.