AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
4.360

snygga 22" till X5? någon?

Sida 1 av 3
aa
176
aalto
X6drive40d -10 Svartmet.
530Xd-R -11 Carbonbl.
Smart 4-2 -03 Svart/silver

Hej på er.
Jag letar efter snygga 22" till min x5a.
Jag har hittat hamanns pg3 och ac schnitzers men jag söker något häftigare. Kanske helkrom.

Om ni sett nåt sånt så "let me know"

Jari
bmw@x5.se
Breyton Magic Sport är inte helt fel! :)

Länk
Länk

/Manray/
aa
176
aalto
X6drive40d -10 Svartmet.
530Xd-R -11 Carbonbl.

Ja dom är inte helt fel. Jag har kikat på dom. Lite mindre sportiga kanske men jäkligt snygga.

/Jari
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Importera från USA? Annars har du ju dessa från Racing dynamics:
Länk

Gillar du att surfa, så:
Länk

Lycka till!
aa
176
aalto
X6drive40d -10 Svartmet.
530Xd-R -11 Carbonbl.

Racing dynamics skulle sitta bra men misstänker att dom slår alla rekord vad gäller priset. Jo, jag har förstått att man inte får 22" gratis men man måste ju dra en gräns nånstans.
Hamann tar ju 95000 med däck och Racing dyn är väl ännu dyrare.

Har även varit i USA och tittat men det påstås att kromfälgarna håller så pass dålig kvalité. www.giovannawheels.com har grymma fälgar till priser runt 40-50000 med däck. Sen får man räkna med ca 10.000 för frakten hem (UPS).

Tack för länkarna...

/Jari
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Ja om man inte bryr sig så mycket om priset och det skall synas så är det väl Länk som gäller.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Jag tycker att Breyton är snyggast i detta fall.

Jag anser även att 19-20" ser bäst ut på en X5, men du verkar ha bestämt dig, så jag önskar lycka till! :)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
BBS RX II:
10.5" x 21"

..eller..

HARTGE Classic wheel set:
9.5 x 22'' front
10.5 x 22'' rear

/Wille
aa
176
aalto
X6drive40d -10 Svartmet.
530Xd-R -11 Carbonbl.

Nja, jag har väl inte bestämt mig för 22". Har även kikat på 20". Har ju idag 19" sport-orginal och tänkte hoppa upp lite i storlek och då kändes 20" lite klent.
Om man hittade på en snygg 20" i stil med Racing dynamics så skulle det säkert också funka. En 20" kan ju se stor ut om ekrarna sitter på rätt sätt.

Vad tycker ni om orginalfälgen till 4,6i, alltså bmw's 20" alternativt ac schnitzers klassiska 5-ekrade. Inte så mycket krom på dessa men stilrena.

Som parentes kan jag nämna att jag såg nåt i stil med 24-26tum helkromat i Florida som såg förjä--a fläskigt ut, men på gränsen till för mycket.
oz racings nya 24" =)

Länk

Är det inte lite motsägelsefullt att ha extrema lågprofildäck á la banracing på en bil med terräng-wannabe-stuk? Som en Porsche med offroad-däck. Men smaken är ju alltid olika.
aa
176
aalto
X6drive40d -10 Svartmet.
530Xd-R -11 Carbonbl.

Jag tror inte någon x5 ägare nånsin har haft avsikten att slaska runt i gyttjan med sin bil. För sådant använder jag min risiga Cherokee med riktiga ballongdäck.

offroaddäck eller lågprofilare på X5an????? ärligt, vilket ser snyggast ut....knappast offroaddäcken, eller?

Men det är klart smaken är ju som sagt delad.

/Jari
Nu tycker jag kanske inte att originalalternativet med 19-tum är direkt offroad. Om jag var du skulle jag nöja mig med max 20 tum - 4,6is-originalstuket. Men huvudsaken är förstås att du själv tycker att det är fint.
Lycka till!
aa
176
aalto
X6drive40d -10 Svartmet.
530Xd-R -11 Carbonbl.

Nja, jag syftade inte heller på orginalarna när jag pratade om offroaddäcken... 19" är helt ok men vill man frångå standard-looken så hoppar man ju gärna upp nån storlek. I 20" finns det betydligt fler modeller att välja på men det blir nog ändå 22". Lägger nog en order på AC schnitzers klassiska 5 ekrade 22". Diskret och stilren

Tack för åsikterna...

/Jari
Beställde hem mina fälgar ifrån USA och frakten kostar inga 10.000kr utan jag gav $238 med UPS...
Hejsan

De här är inget fel på:

Länk

Dime M
aa
176
aalto
X6drive40d -10 Svartmet.
530Xd-R -11 Carbonbl.

Imoloa: Beställde du med däck då? Jag var in på en fälgfirma i Florida och han slog på UPS hemsida. Med den vikten så hamnade vi nånstans under 10.000:- Det kanske var 8000-10000:-. Jag tror ca $1000 å sen beror det ju på kursen.
Däcken är ju betydligt billigare där så man vill ju passa på och ta däck också om man ändå ska frakta hem nåt.

Nu har jag dock slagit till på AC-schnitzers 22"or. Halva priset om man hämtar själv från tyskland. Det blir en semestertur till Aachen där Schnitzer ligger...man kanske får se annat kul samtidigt.

/Jari
aalto: Nej, men däcken väger sällan mer än fälgarna och ifall de kostar $238, så kostar det inte mer att skicka däcken ;)

Men nu har du beställt AC-schnitzers 22", så det är inget problem längre...
Jag kollade med frakt från USA med... dom skulle ha 600 dollar.... för 4st 19"... så 238 var billigt...

aalto: Lägg ut lite bilder när du har monterat fälgarna.
S 328 R: Det är vad UPS tar betalt, sedan vad du får för priser är en annan sak ;)
HRE 646R hade suttit fint på en X5'a
Länk

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.