AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.441

Nu är 750i:n borta!

Sida 1 av 2
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Hej alla,

nu är jag inte längre ägare till min kära 750iL längre, jag har bytt mot en kanonfin 525iA, och känner mig otroligt nöjd än så länge.
Det var alls inget fel på 750i, tvärtom var jag jättenöjd med den, men jag ville ha en mindre, fräckare bil och hittade denna 525:a som är diamantsvart, sänkt, 6xvita blinkers, 16" BBS, svart skinn och i ett mycket gott skick.

Ser bra mycket häftigare ut än min något "gubbiga" kaschmirbeige orginal 750i. Att den sedan drar typ 0.5 liter mindre bensin varje mil skadar ju inte om man som jag kör nästan 100 mil varje vecka...

Skall man sumera mitt 750i ägande kan man inte bli annat än nöjd, dock blir man lite mörkrädd när man tänker hur mycket man har tankat för, och vad försäkringen har kostat. Men annars så har bilen rullat så gott som problemfritt, enda driftstörningen var när mitt batteri nyligen gav upp. Det är mer än vad man kan säga ens om helt nya bilar.

Dock är jag nästan säker på att detta inte var den sista 750i:n i min ägo. Fast man måste prova något annat ett tag för att inse hur överlägsen allt annat BMW 750i faktiskt är. En gång V12 alltid V12...

Mvh Johannes

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
li
1.959
liste
535i -89
Beklagar utträdet ur E32-familjen, men gratulerar till ditt nyförvärv! Nu väntar vi bara på bilder... :)
ho
432
hombre
750iA 1991
hmmm Det förklarar varför du inte svarade mina mail iaf :(

Bra att du är nöjd J.L. Har aldrig kört 750 e32 endast 740 e38 95 och 96, inser att 7 serien är en underbar bil. Kanske ska du satsa på en 728/730d nästa gång för att slippa ha tankningsfestival alltför ofta, men ändå kunna njuta av sjuserien.....

/Simon
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
hombre, vilka mail? Jag har haft (och har fortfarande) problem med min telia-mail adress, har inte kunnat kolla mina mail där på över en månad. Är det något du vill skicka så skicka det till bimmerforyou@hotmail.com, så skall jag lova att jag skall svara:)

Liste: bilder kommer innom överskådlig framtid, hoppas att ni kommer tycka att 525:an är lika snygg som jag tycker!

Förövrigt har jag nu lagt en sväng på ca 34 mil, och jag blir bara mer och mer nöjd med mitt byte. Förbrukningen är snått sensationellt låg tycker jag, 25 liter/34 mil= 0.73 liter/mil. Hälften av 750i:ns förbrukning! 525:an är snygg, fantastiskt fin att köra, känns tight och bra och mullrar otroligt skönt. Detta är inte min sista 525i 24v med automatlåda känner jag!

BMW CS #5139
mi
27
micsjo
750iAL -92
100 i veckan?

Jag har haft min 750 iAL i 3 månader och har kört 1400 mil... En Inspection 1 och oljeservice imorgon. + en ny kylare, en läckande bränsleslang och lite småskit. Inte farligt men eldprovet kommer nog till vintern - den ska rulla hela vintern också.

Härligt härligt men dyrt dyrt...

/Michael
ho
432
hombre
750iA 1991
Känner igen mig micsjo :) jan-feb 2002 :)
Insugpackningerna flög sedan, det kändes i plånboken. Generatorer är jo en slitdel också. Märks förstås lite bättre under vinterhalvåret. Min klarade -25, men inte -27. Detta med castrol delsyntet i Piteå.

Har kört 2500mil på 3 månader. Slå det utan att köra i tjänsten. :))

Mvh/Soki

Soki,

du kör nästan 30 mil om dagen, långpendlar du till jobbet? Klart lönsamt för dig att köra diesel med så mycket körning.

/Simon
simon_en:

Om jag ska vara ärlig så njuter jag av att köra, har blivit lite väl mycket på sistone men köpte ju bilen i slutet av feb så då blir det ju lite köra. Sedan om man är deprimerad så är det skönt att bara gå ut och köra iväg från allt.

Vad är skönare än att köra 20-30 mil i en E38a med härlig musik mitt i natten?? Att köpa en ny 7a kanske. ;)

Mvh/Soki

Soki,

önskar att jag hade de ekonomiska resurserna...dvs att databranschen vänder någon gång....740/750 e38 är grymt prisvärd....svårt att få plats med barnvagnen bara skulle jag tro...:)

/Simon
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
J.L såg i dina fina bilar som du ägt i läsargallieriet, har bara en fråga. du är 18 år och har redan ägt 4 bilar! Hur kommer de sig?

Mvh Mohsen
Simon:

Jag är inte rik på något sätt, tvärtom. Alla mina pengar går åt bensin, jag dricker inte festar väldigt sällan slösar aldrig i onödan. Det är bara att prioritera, men jag har inte så mycket annat heller att prioritera (ingen familj, inget hus osv).

Mohsen:

Finns nån här i forumet tror han kallar sig Bmwkungen , står att han äger en 740, 850 el 840, 3serie touring och en bmw till.. frågade han hur han kan ha dom bilarna men han har inte svarat än...

Mvh/Soki

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Mohsen: alltid kul att byta bil, i synnerhet om man kan göra bra affärer. Min 750i ägde jag i 8 månader, det är rekord för mig. Min nuvarande 525i är jag mycket nöjd med, man jag skulle inte bli förvånad om den är såld om 2 månader.

Skoj dessutom att jag inte är ensam om att köra mycket, bilar är till för att användas, i synnerhet 7-serien, den skall alltid rulla. Synd bara att det kostar så mycket att åka 750i bara:(

BMW CS #5139
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
J.L ajdu jag mnissade en sak. lade inte märke till att du ägt de och inte äger de! blev chockafd över hur en 18åirn gkunde 18 4 st bmwe samtidigt. Hur lade du ut pengar till den första? jobbade du mycket eller fick du den? Alltid kil att veta:

Soki: Ja du, vissa har ju 5 bilar, at du däremot enbart lägger pengar på bensin är ju för roligt ::)

Mvh Mohsen
Låter Sunt Soki,

jag dricker inte heller, men träffar ganska mycket kompisar och släkt. Jobbar man tillfälligt på Akassan blir man inte fet. Har dessutom fru och ett barn om några veckor att ta hand om. Dock lever drömmen om en e38 kvar!

/Simon
Jo träffar ju kompisar oxå men det kostar ju inte nåt, träffa tjejer är oxå gratis, äta gör jag gratis, lyssna på musik gör jag gratis, bara hänga runt e oxå gratis så det enda mer som gör livet värt att leva är bensinen o det e d enda som kostar. ;))) Men som sagt detta är tillfälligt, kan ju inte bara glida omkring hela livet även om det är skönt.
Simon_en kan köpa min E38a billigt ifall du fortfarande e intreserad runt vintern. :)) fast den är dåligt utrustad tyvärr.

Mvh/Soki

Soki,

får se vad som händer till vintern. Är det gratis att äta....hur bär du dig åt..:)? Är det helt gratis att träffa tjejer....hmm...:)?

Du har helt rätt i att mycket trevligt är gratis i livet!. Är din 728 dåligt utrustad...var väl i stort sett bara Navi som saknades av det "viktiga". Brukar gilla att importera själv dock, alltid något nytt som inträffar.....får se!

/Simon
simon_en:

Kompisar jobbar på ställen som man kan käka på när man e ute, annars finns d mat hemma.:) tjejer e gratis, de tjejer som inte e gratis e ändå inget o ha hur ska man veta om dom gillar dig el bara dina pengar.

E du duktig på att importera tycker jag lätt att du ska importera, vill själv göra det men kan ej språket plus att jag har bristande kunskaper gällande bilar. *tyvärr* Nja tycker at min e fattig, har ingen Tv/Navi, ingen Pdc, ingen radar, ingen regnsensor, inga elstolar fram/bak, ingen xenon..när jag köper den nya så siktar jag på "fullutrustad" så den håller några år.

Förresten har du sålt din 528?

Mvh/Soki

Soki,

jag är gift så det är lugnt på den fronten. Äta gratis på restauranger....du har det bra du...:) Jag kan tyska hyfsat bra och engelska helt flytande + att jag importerat själv några ggr och hjälpt kompisar/släkt.

Du har det viktigaste i din bil, SCHiin, klimator och multiratt och därmed farthållare. Många 728or saknar det löjligt viktiga SCHiin. Sålde min 528 2002-04-10. Kör numera Vectra V6 kombi 97:a pga sämre inkomster, tyvärr...

/Simon
Aa du slipper jaga tjejer ;))... kan engelska men ingen tyska alls. kanske stöter på dig nere i tyskland då om ett år så kan du ju hjälpa mig att få hem en fin e38a ;)) vectra kombi v6? drar väl nästan lika mycket som en E39a?

Mvh/Soki

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.