|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Hmm.. ingen dum ide! Hoppas hoppas!!! - Fanatisk bmwpower besökare - Min bil: Länk |
|
|
En kompis hade en uppsättning låsbultar med nycklar på sin bil. Dom funkade som ett låsbart tanklock. Om man inte låste upp så snurrade skallen bara runt, runt. Självklart så lyckades han supa bort nyckeln så vi fick borra bort dom. Det dröjde oss minst 1 timme att få bort alla fyra hjulen och det gick åt en hel drös med borrar. Han hade ett lås per hjul. Min bil: Länk |
|
|
Hoppas alla de som förespråkar för att man ska ha sina skyltar synliga i annonser läser detta! ------ Länk Länk |
|
|
Hur är det med era försäkringar..... Jag bara undrar eftersom att jag får ut nya fälgar och däck med noll kronor i självrisk eftersom jag har ett typgodkänt larm. Har även kompleterat det med nivågivare och vibrationssensor, men då var man tvungen att få det godkänt av försäkringsbolaget, men de blev bara glada. Ska väll förtydligas att jag gör i alla fall allt jag kan för att öka oddsen att slippa använda min försäkring. Men det är ju alltid skönt att veta att om man blir av med dem så för man ut det på försäkringen. En annan ide kan ju vara att skriva bilen på någon annan som man litar på, som bor på en annan adress. Har pratat med en försäkringskille och han sa att de bryr sig inte om bilen är skriven på någon annan så länge inte bilen är värd flera hundratusen. Då spelar det ju ingen roll om de kollar upp regnummret de hittar ju inte bilen i alla fall. |
|
|
Mäste bara säga att här kommer det väl till pass att ha bilen skriven på en förälder som i mitt fall bor 2 mil ifrån mig. Dom kan ju leta där.. hahahaha! Fast vem vill sno 17" från -92? -=$¤CimmenpoweR¤$=- |
|
|
Ang. att skriva försäkringen på annan person, föräldrar osv för att få ner premien osv. Är det nåt mera ni brukar åka snålskjuts på? Har ni funderat på varför premierna är som dom är för 18-25 åringar osv? Jag har personligen lite svårt att förstå hur man kan köpa dyrt, trimma ännu mera, sätta på dyr extrautrustning men sen vill man inte förstå att det kostar på att försäkra det hela. Försäkringsbolagen är affärsdrivande som vilket annat företag, dom gillar verkligen inte bedrägliga företeelser som dessa och det gör ju att alla får onödigt höga premier. Varför skall jag betala för andras fusk? FP |
|
|
Jimcar-9: Det är inte ovanligt att försäkringsäljare säger detta till en blivande kunder för att sälja, de får bonus för varje såld försäkring! Det är ytterst sällan som dessa försäkringsäljare (som i de flesta fall bara är sommarjobbande studenter) har hand om faktiskta skadeärenden när det väl smäller. Då är det andra toner som gäller... Finns flera exempel på när f-bolagen nekat ersättning till skenförsäkrande ynglingar. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Min bil står på farsan. Och det vet försäkringsbolaget.Deras kommentar var. "vad gör det? Ingenting, det ända är att det kostar 1000 kr mer i självrisk om ngt händer".... Vilket jag anser det vara värt.. 21000:- helåret på mig 4800: Helåret på farsgubben Sitter fälgarna, speglarna osv kvar nu då? Mvh, Christian |
|
|
Hallå mannen, hoppas att du har kvar dina fälgar bara!! Tänk på en sak, det är kanske inte värt all besvär, du har väl en försäkrad bil och då är det ju bara en självrisk du pungar ut med! Sen kanske du inte ska lyssna på allt som skrivs här, glöm det här med bollträ och vapen och allt vad det hette = förberedelse till nödvärn och jag lovar att du åker dit ordentligt på det!! Jobbar med lag och ordning. Men skulle du tex hitta ett bordsben eller nåt annat som nån har tappat nära bilen när du är på väg efter dem så är det ju en annan sak och glöm inte för att göra ett envarsgrip måste du se brottet hända, ta dem på bar gärning och du får inte tappa ögonkontakt alltså inte ens fem sekunder!! |
|
|
Hallå mannen, hoppas att du har kvar dina fälgar bara!! Tänk på en sak, det är kanske inte värt all besvär, du har väl en försäkrad bil och då är det ju bara en självrisk du pungar ut med! Sen kanske du inte ska lyssna på allt som skrivs här, glöm det här med bollträ och vapen och allt vad det hette = förberedelse till nödvärn och jag lovar att du åker dit ordentligt på det!! Jobbar med lag och ordning. Men skulle du tex hitta ett bordsben eller nåt annat som nån har tappat nära bilen när du är på väg efter dem så är det ju en annan sak och glöm inte för att göra ett envarsgrip måste du se brottet hända, ta dem på bar gärning och du får inte tappa ögonkontakt alltså inte ens fem sekunder!! |
|
|
Folke: Det var det jag försökte förtydliga, som ChristianF säger så är även mitt försäkringsbolag medvetna om vem som egentligen äger bilen och informerat om att självrisken blir högre om det skulle smälla. Och jag håller helt och hållet med dig när det gäller bilar som är Trimmade stylade och gud vet vad. Men jag tycker det är lite synd att inte försäkringsbolaget gör någon skilland på dessa bilar och en helt vanlig bil som ingen vill ha. Kristoffer_7: Då var det ju konstigt att jag hörde det av en skadereglerare....;-)) jag kanske har en bra sådan..... Som antyds i denna tråd så finns det ju faktiskt fördelar med att folk skriver sina bilar på andra personer även för försäkringsbolaget. Sedan om fördelarna väger upp nackdelarna låter jag var osagt. |
|
|
Förberedelse till nödvärn..att handla i nödvärn har jag hört men hur förbereder man? Givetvis är det bara machosnack att lista upp vad man bär omkring på osv, men jag har hört att buset är klumpiga och trillar rätt illa och slår sig väldigt ofta. Ang. skenförsäkring igen. Se gärna tidigare trådar i ämnet, har ni som tycker detta är OK någonsin funderat på varför det kan kosta 5 ggr mera för en person än för an annan att försäkra samma objekt? Är detta bra? Blir det bättre eller sämre på sikt om skenförsäkrandet ökar? FP |
|
|
Ok,det blev lite av en försäkringsfråga av alltihopa ser jag....BMW tycker jag börjar bli sanslöst dyra att försäkra.Det är nästan så att man börjar kalkylera med enbart trafikförsäkring snart. Bättre blir det knappast av att man ställer bilen på någon avlägsen mormor i fjällvärlden..Dyrare o dyrare blir det med en sådan "trend" för oss alla andra som knappt vet vad en skadereglering handlar om :) Apropå ursprungsfrågan som Bass hade ställt så var den som livligast för ett år sedan ;) Mvh Janne. |
|
|
Förberedelse till nödvärn kan tex vara att ha ett slagträ vid dörren ifall det skulle komma en tjuv!! Då har du förberett dig till att använda dig av nödvärnsrätten............tyvärr så råkar man väldigt illa ut om nåt skulle hända med tjuven, för då har man förberett sig för det kommande!! Benn |
|
|
Om jag har ett slagträ innaför dörren så är det för att jag spelar baseboll. Om nödvärn uppstår så är det ett isolerat case som man kanske knappast kan förberedas sig inför. Om jag har knivar i kökslådan eller t.ex skruvmejsel och skiftnyckel i handsfacket så har jag vadå, vapen eller verktyg? Helt riktigt att man åker dit om man rör tjuven, men som sagt de är ofta klumpiga och ränner lätt in i stenväggar osv. FP |
|
Helga |
Plus att det är värt ett par månader med fri bostad, mat, utbildning, internet, bibl, gym, solarie, tandvård, läkarvård, frissa, lön, kostym, märkesjeans, m.m.. Sedan ett muckarbidrag när man kommer ut. Och känslan att man nitat dom jäklarna. Helt obetalbar. Jag vet!!! Helga |
Svärd |
Ang. VVs regestrering så är det ju inte nummret man ringer ifrån utan fax-nummret informationen skickas till. Eller kan man få personlig kontakt och information från hemligt/dolt nummer med? ///Martin |
|
räcker ju numera att skicka ett sms med regnummer så får du tillbaka ett sms med adress till bilägaren. skickar du då från ett oreg. kontantkort så finns det inte mycket att göra ju :/ "E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån" |
|
Svärd |
Åtusan... så lätt ska de ju inte vara. Jag vet att man kan kolla upp vad det är för bil på VVs hemsida med enbart regnr, men då får man inte fram någon adress... Dax att börja med hemligt regnummer då, precis som med hemligt telefonnummer... ///Martin |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.