|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Allså VAFAN! Igår träffades hela familjen ute för att käka, och när jag parkerade så gjorde jag det brevid en snygg Audi A6 med massa krom och dyra 19" fälgar. Jag tittade in bilen ganska ordentligt och just därför reagerade jag på vad jag såg idag.. Jag var ute med hunden på promenad och så ser jag 3 bilar gasa ut från min parkeringsplats i en jävulsk fart! och i täten av bilarna var just den Audi jag sett dagen innan.. Jag reagerade på vad det va för typer i bilarna.. liknade gangsters typ. Jag tyckte också att det va skumt att dom va här eftersom att jag ALDRIG sett deras bilar där. Lämnade sedan hunden och gick till bilen och som vanligt så tog jag en runda runt den och kollade in om jag fått den repad eller skadad på annat sätt.. men vad jag hittade va istället att skydden till min fälglås var borta!! Då förstod jag.. Den som hade Audin igår såg mina fälgar och tog mitt reg nummer.. och nu åkte dom hit för att kolla vad dom behöver för att plocka mina 18" orginal splitt =/ Och sen så gasade dom därifrån snabbt som ögat.. Så.. vad gör man nu?! Jag har inte Audins reg nummer =/ Jag känner på mig att jag inte kommer få behålla dessa fälgar länge.. Om nån skulle se Audin så kan väl ni ta reg nummret? Det va en Svart A6 med snygga 19" fälgar, den hade massa krom. Grillen va kromad, sidospoilerna va kromade, samt speglarna. Detta är i Uppsala. Nu parkerar jag bilen framför en massa grannars fönster iställer.. kommer väl få en massa böter men vafan =/ - Fanatisk bmwpower besökare - Min bil: Länk | |
|
Skynda dig fort som attan att skaffa ett par nya fälglås och gärna olika för olika hjul... Jag antar att du har originallarm på bilen som larmar vid t.ex. ändrad lutning på bilen, som när man hissar upp en sida på bilen. (för att hjälpa vid just såna här problem) Lägg på vinterhjulen och kör med dem en vecka eller två. Om du har friktionsdäck alltså... Sen vet jag inte mycket mer för tillfället än att bo i bilen :-) Diesel-räsern Länk |
|
| Vad har du för hund?Kanse,hunden kan passa bilen ett par dag.Jag har en schäfer,hon brukar passa bilen för mig,med öppen fönster. | |
|
Jag åkte runt i panik efter nya lås men allt va stängt idag =( Har inga vinterhjul ännu =/ Har bilen parkerad på en upplyst gata med 100 fönster och balkonger mot bilen så längre.. hoppas den klarar sig inatt sen köper jag nog en par uppsättningar till. - Fanatisk bmwpower besökare - Min bil: Länk |
|
|
Jag har en Leonberger på ca. 80 kilo =) Han är inte så speciellt snäll mot främlingar heller haha.. Men inte kan jag ha honom i bilen under natten? =/ - Fanatisk bmwpower besökare - Min bil: Länk |
|
|
Hur kan jag testa larmet i bilen på bästa sätt? Jag har aldrig hört mitt larm tjuta.. - Fanatisk bmwpower besökare - Min bil: Länk |
|
|
Hej Bass! Köp låsbultar av Intera deras låsbultar e speciellt svarvade så att tjuvarna inte kan slå på en hylsa på låsbulten.Jag har 2 satser på mina 19" ingen har ens försökt.Jag fick dock betala ca 3500kr men det e värt. Lyssna på mitt råd åk till INTERA-Västberga-Stockholm och köp dom.Dom ska förklara för dig exakt hur tjuvarna öppnar låsbultar men på deras går det inte att få upp dom på en parkeringsplats. G-UNIT Länk |
|
|
Ok Farre.. jag drar dit imorgon. Det är väl det det bästa man kan göra trots allt. Jag sökte lite här och ser en massa bra om dom dom låsen. Tack.. lite pirrigt är det dock.. att känna så starkt att dom är ute efter mina fälgar! - Fanatisk bmwpower besökare - Min bil: Länk |
|
|
du ska nog passa M3 speglarna oxå skulle jag tro.. Grejjen e ju den att om dom inte får me sej fälgarna, blir dom förbannade o förstör bilen för dej i stället... du e nog illa ute, vakta bilen med 4-5 par ögon så ofta du kan :) "Am Der Necht Der Dam Gebissen" |
|
|
Bass, när du och jag va ute å provkörde din bil så va det ju en Audi a6 som gled upp bedvid oss vid ett rödljus med två typer som såg suspekta ut, minns du det? Var det dom? /Erik |
|
| Köp ketting och ett fett lås. dra dem runt fram däcken. Så orkar dem inte krångla! | |
|
Bass: hur du lättast kollar ditt larm?? Bara ta tag i taket på sidan och försök "välta" bilen, typ ryck (gunga) lite fram och tillbaka så ska det snart dra igång. Ha bara nyckeln med dig så du kan stänga av larmet sen :-) Diesel-räsern Länk |
|
|
Tja Erik. Hmm.. kommer inte ihåg om det va den Audin =/ Testade larmet nyss.. konstigt.. hade fönstret lite öppet (tänkt eprova sticka in handen), jag hukade mig för att bara pilla bort nåt på därcket och då gick larmet igång!!?! Provade om ingen och hade fönstret stängt.. men inget hände då. Provade även att börja hissa bilen försiktigt med domkraften.... men jag lyckades inte utan att larmet gick igång vilket va skönt att höra. Larmet fungerar bra.. men som sagt.. det va 3 bilar.. troligen 4 personer. Hissar dom samtidigt är jag körd =/ Är nu hos mina föräldrar.. lämnar min bil där och kör hans T6a istället. Hellre hans 17 tummare än minaa 18 =X - Fanatisk bmwpower besökare - Min bil: Länk |
|
|
Ett tips kan ju vara att parkera i en brant backe (finns det såna i Uppsala?), det blir ju svårare att lyfta bilen då kanske. Eller varför inte ställa bilen någon annanstans inatt t.ex hos en kompis. Vore ju tråkigt att läsa i morgon att du blivit av med fälgarna inatt... //Jörgen 325 iX - "weather or not" |
|
| Rigga en videokamera som står på "REC" hela natten mot bilen. Då får du i alla fall de eventuella förövarna på film.. | |
|
Vi hade inbrott i våra lastbilar inatt på företaget. Min bil som stod där inatt då jag varit på resa till den kungliga "hufvudstaden" hade fullt av avtryck efter händer mm på rutorna. Tur att jag inte hade nåt av värde i bilen. För då hade jag nog haft en ruta mindre i dörren??? Häng upp sådant slödder i bollarna o släpp inte efter dom lossnar av sig självt!!!! M-POWER!!!!!!!!! Länk |
|
|
Jag lämnade bort bilen inatt =/ Jobbigt att köra VOLVO! Finns tyvärr inga backar nära mig =/ - Fanatisk bmwpower besökare - Min bil: Länk |
|
|
tja bass: varför inte gå in på olika audi sidor här på webben och kolla lite runt om du hittar nån liknande bil som du har sett. Han kanske är en audi-freak som besöker sidorna, och om du har tur så har han laddat upp bilder på sin bil. Värt ett försök, är själv lite här o där o letar :) mvh tamer Länk Jag vet att det finns en sökfunktion :) |
|
|
tamer_bmw: Snyggt.. tack =) Sökandet har börjat! (Har åkt runt som en dåre och sökt.. men det är nog lättare på internet! OCH VARFÖR I HELVETE SKA DET VARA SÅ ATT ALLA KAN TA REDA PÅ VEM SOM ÄGER EN BIL OCH VART HAN BOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Fanatisk bmwpower besökare - Min bil: Länk |
|
|
Bass: kanske en avkonstig idé, men du och kanske någon kompis på samma parkering skulle ju kunna komma överens om att parkera varandras bilar med högersidorna mot varandra. Och då menar jag riktigt NÄRA så man inte kommer emellan bilarna med domkrafter eller liknande... Jag och en kompis gjorde så en gång när hans lås inte funkade på högerdörren. Det kanske tar 20sekunder längre tid att parkera så om man är försiktig men det kan det vara värt... Diesel-räsern Länk |
|
|
en konstig idé menar jag ju... Diesel-räsern Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.