|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
VIP |
Hehe..verkar ju sanslöst om du byter till vinterdäck och tjuvarna kommer tillbaks, dom måste ju garva ihjäl sig och tro du är livrädd. Inget ont i det jag säger men jag kunde inte låta bli skratta. Bästa är om du kollar med nån granne om han har garage du kan ställa in den i tills du skaffat nya fälglås. Det är fan att folk idag inte kan låta andras saker vara. |
|
Inte roligt att höra detta, jag hade inte lämnat min bil ensam en sekund om jag hade varit i samma situation. Vakta den beväpnad med bollträ och var inte rädd att använda det! BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Att Intera har en bra låssats tvivlar jag inte på, en en liknade från McGuard (som fö har fått lysande kritik i teste) skulle jag föreslå för att inte behöva åka 15 mil + extra. Samtliga Länk bör ha den. Länk är fö. åf. för McGuard. Pris för 4st ca 600:- Mvh. Patric Min BMW 740: Länk |
|
|
Ge ett par audi sidor så vi andra oxå kan kolla lite, har så tråkit :) mvh tamer Länk Jag vet att det finns en sökfunktion :) |
|
|
Närmaste däckiahandlare, www.dáckia.se kan ta hem mc guard på 1-2 dar. Jag kör med Mcguard samt 2 original fälglås. Vill dom trots allt ta fälgarna så får dom väl göra det, man kan tyvärr inte stoppa allt och alla:( Asken |
|
|
Du har drömläge att gillra en fälla nu... kontakta dina mest kralliga kompisar och lägg er i lämpligt bakhåll. De flesta fackmän jag varit kontakt med hävdar att hjullås är helt onödigt. De enda som inte får upp skiten är bilägarna på hösten när vinterdäcken skall på... Mitt råd är att köpa någon fälglåssmodell som inte kräver att adaptern omsluter ytterdiametern på låsskruvens skalle. Därefter slås en stålring fast kring ytterdiametern på låsskruvens skalle. Stålringen bör vara så tjock att den fyller upp hela hålet i fälgen. På detta sätt omöjliggör man för tjuvar att slå på en hylsa runt fälglåsets skalle vilket bör vara det vanligaste sättet vid stöld. Dessutom blir det oerhört svårt att lyckas klyva skruvskallen då stålringen håller ihop den. Hoppas att allting ordnar sig. Kan förstå din oro. Har själv blivit av med en uppsättning flong nya Azev 17" en gång i tiden. "God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde |
|
-BeeMWe- |
Bass ring polisen och tipsa dem. Då kommer de nog hitta något de kan bura in/bötfälla dem för. Jag ska hålla ett öga efter Audin, bor nämligen också i Uppsala. Grannsamverkan :) Vad för färg är det på Audin? Inredning etc? Vad för folk kör den? Ryssar ? Var stod Audin när du satt och käkade? |
|
jag håller oxå ett öga efter audin, du e hundra på att det va en a6a el? Mvh/Soki |
|
|
Ok kanon! Det är en Svart metallic Audi (A6 är jag 99% säker på) Den har kromade sido-spoilers Kromad grill och audimärke Kromline runt fönstren 19# fälgar Har för mig att den hade lätt toning också Kromade backspeglar Inredning.. skinn.. kommer inte ihåg vilken färg Kommer inte heller ihåg om den va den nya modellen med dubbla pipor i bak =/ Men den hade nåt krom i baken också. Man kan inte missa bilen.. den ser väldigt speciell ut med 19 fälgarna och all krom! Och tyvärr va det invandrare som körde bilen.. såg "tunga" ut =/ ( är själv halv-arab och blir så jävla förbannad =( Jag satt på Lokullus resturand inne på SIVIA när jag käkade.. bilen var parkerad inne där utanför lokullus. - Fanatisk bmwpower besökare - Min bil: Länk |
|
|
Skriv en stor lapp och sätt i rutan när du parkerar. Något i stil med: "Du som kör Audi A6 och är sugen på nya fälgar? Jag tycker de du har är snyggare". Då bör han dra öronen åt sig, lite risky att stjäla från en person som kanske vet precis vem man är. |
|
|
Asså..e de inte lite osmart att använda sig av en sån bil när man tittar efter "offer"? bara en tanke som slog mig. Hatar att vissa inte kan skilja på "mitt och ditt". Blev av med mina vita sidoblinkers idag. Hur lönt va nu d?? sist snodde dom dimljusen o njurarna.. man blir så arg. mvh Daniel ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Bass du har fått mail... Mvh/Soki |
|
|
Parkerar sedan två år utomhus på förhyrd ruta i den kungliga huvudstan, hade tidigare feta 18" på BMW:n & nu är det fräsha 17" på Boxstern. Jag backar ALLTID in min bil när jag parkerar, på så sätt kan jag parkera mkt mkt nära min grannes bil med högersidan, detta leder till massa bra saker. 1: INGEN kommer in mellan våra bilar = ingen kan sno dom fälgarna. 2: Min granne måste backa ut sin bil innan hans passagerar kan komma in i bilen = inga bucklor i min bil efter grannens dörrar. 3: Jag får massor av utrymme på min förarsida = Jag & grannen på vänster sida riskerar inte att slå i dörrarna i varandras bilar. Sen har jag också turen att ha min parkering ca 15 meter från mitt sovrumms fönster & jag har vapenlicens... You do not mess with another mans automobile.... Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme. |
|
|
Ett annat "hett tips" om ni ska lägga ut bilder på era bilar på nätet på olika sajter, ta bort era reg nr. VV är jätte trevliga & tillmötesgående om man vill ha en adress till någon bilägare. Å även tjuvar tittar på bilar på nätet.... Blir inte förvånad om det förekommer att någon letar fälgar i galleriet...!? Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme. |
|
|
Ok lösningen är denna: Jag drog skaffade mig ett set Bullock och ett sett McGard. Nu har jag allså 4 lås på varje fälg!!! McGard, Bullock, BMW, och ett okänt. McGarden låg i obruten förpackning i bagageluckan?! Förra ägaren hade skaffat sig dom och aldrig satt på dom haha. Kanon fint fynd när jag skulle leta efter fälgkorset =) Ok.. kom igen tjuvar muhaha. Tar dom den så gör dom.. men nu känns det bättre i alla fall =) - Fanatisk bmwpower besökare - Min bil: Länk |
|
|
McGard??? Hur ser de ut? Nån som har länk till var man kan köpa dessa? M-POWER!!!!!!!!! Länk |
|
Bimmer7er |
McGard ska tydligen vara den mest besvärliga låsbulten för tjuven, men långt ifrån omöjlig att få loss. MEN... Intera 08-188181 (Västberga,Sthlm) specialmodifierar McGard-låsbultar till näst intill omöjligt att få "grepp" på. Själv har jag 2 uppsättningar Intera-McGard + 3 låsbultar av blandat annat fabrikat. (hehe) /// Bimmer7er ______________ Länk |
| Använder också McGard till min 18 tum hartge. Blev rekommenderad av en kompis som har gummiverkstad i sthlm. Jag tror att de går att beställa genom alla gummiverkstäder. | |
|
jag skaffade mig några mc gard modifierade bultar idag på Intera, dom har limmat fast en stålring runt mc gard bultarna och ändrat hylsan lite, och sedan höjt prislappen avsevärt, förmodligen något som hemknåparen kan göra själv, men är man lat som mig så är det väl bara att hosta upp.. **Flest prylar när vi dör vinner..** |
|
|
Sa du inte att dom tog ditt reg.nr.? Är det inte bara att kontakt bilregistret och kolla vem som gjort förfrågan på just ditt reg. nr. Har hört att det registreras hos dom. Fast har dom köpt nytt kontantkort för just det..så är det kanske lite svårt. Men tjuvar brukar ju inte vara så smarta...;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.