AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.451

Coupe hälsning?

Sida 1 av 2
Tänkte bara berätta om något som jag tycket är trevligt och som jag har upplevt två gånger under senaste månaden senast idag. En röd M Coupe blinkade bed båda blinkers åt mig som någon sorts Z3 Coupe hälsning på Birger Jarls gatan i dag. (Någon här?) Stötte på något liknande tre-fyra veckor sedan då en biegevit Z3C 2.8 här i Solna. Han blinkade med helljus. (nån här?)
Jag tycker att det är extremt trevligt att se någon med samma bil passion som jag har. Enligt tidigare uppgift här på forumet så sålde BMW endast 75 Coupeer i hela Sverige under 98-02 lägg till kanske 30-40 direktimporterade, så framkommer det tydligt att vi är en liten skara med den goda smaken att köra en Z Coupe. Så jag bestämde mig för att också börja med detta när jag ser Z Coupe broder nästa gång. Är ni med?

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
eF
900
eFx
520d Touring -09
Hälsar alltid på Z-bilar (1,3,4,8.. spelar ingen roll), hur man sedan gör det beror lite på tillfället.

/eFx
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
brukar hälsa med en liten vinking´........
Z3
76
Z3-MANNEN
Z3 M Roadster -97
Estorilblau
Det är klart man lyfter på hatten för en broder eller syster! :)
Givetvis hejar man på andra Z'or.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Jag vinkar glatt när jag ser en Z3´a :)

Länk
Bra initiativ att försöka samordna oss alla. Jäkligt trevligt att få en liten gemenskaplig hälsning när man kör omkring. Är vi så få borde vi dessutom hålla ihop, eller hur?

Kör försiktigt..
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Instämmer kommer att hälsa på alla Z1,3,4,8 Roaster och Coupeer, framöver.
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Jag hälsar nästan alltid i samförstånd när jag möter Z3:or av alla sorter :)

Med undantag när vissa tuffa killar med mindervärdeskomplex i motorsvaga varianter klistrar på den hårda minen och tittar åt motsatt håll. :(

__
Länk
Visa användare
16
Klevarn
Z3 2.8 Roadster - 97
Självklart hälsar man på en broder/syster i en Z3:a !!!

;-)

/ Klevarn
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Har mött ett antal Z3or som vinkat eller blinkat, så jag har tagit efter, en kul grej!

Vi ses på vägarna

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Lasse H
får jag va me'?
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Alla är med, (utom de som inte hälsar) låt oss kalla det Z-hälsning.
Låter som Z-hälsningen härmed blir officiell. Känner däremot igen den där bittra "har viktigare saker för mig" attityden man ser ibland, vilket är jäkligt tråkigt. Ser oss ändå som entusiaster och då bör man ju hålla ihop, vilket det här forumet är ett bra exempel på, eller hur?
Att slänga upp handen ovanför vindrutan är en självklarhet när man möter en annan Z, har jag gjort ända sen 1999 när vi köpte bilen :)

///M
Lite svårt med handen ovanför vindrutan för min del. Så jag kör med blinkers. ser ni en blinkande silver Z Coupe med krom på sidospegelkanten så är det jag ;-)

_________
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Mötte en Z3:a idag och hälsade, men han är nog inte med i vårt Forum utan såg mer ut som "Vem var det". Vi står på oss och hälsar alla Z-folket på honom måste han till slut "hänga med".

Sätt igång och hälsa.........

Visa användare
132
Krokodil
BMW Z4 3.0
japp jag är med på Zorro hälsningen :-)

"det skulle vara värt repan om jag bara fick tag i den som gjorde den"

Vince/Pulpfiction
Jag tog en runda och körde på Klostergatan när jag såg att jag hade en silvermetallic Z3´a bakom mig, han blinkade flera gånger. Självklart så satte jag upp handen och vinkade och trycker ner bromsen ett par gånger till hälsning.

Kanske var det någon från forumet ?

Länk
haha...original idéen med tråden var att Coupe’erna som är så få i hela landet skulle hälsa men det är ju självklart roligare om alla Zetor hälsar!!!!
Min pappa var med på den goda tiden då alla MB förare blinkade till varandra. Sedan kom ju en annan innebörd för blink med helljus som kom från kontinenten. Alltså att polisen hade radarfälla längre fram. Det finns fortfarande en och annan så varnar för detta med helljus.
För att inte förvirra andra förare föreslår jag att vi använder varningsblinkershälsningen, vad sägs?

_________
Mr Hamann
Klart man ska häääälsaaaa! :)

// Mr Hamann
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.