|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Just nu har jag TSW Hockenheim 7x17" på min pärla... Men jag funderar på att eftersom det redan sitter friktionsdäck på fälgarna så funderar jag på att använda dem som vinterhjul och därför nu inhandla en uppsättning hjul till. Jag skulle gärna se lite bilder (helst E46 touring då) med lite olika fälgar i både 17" 18" och 19"... Har dock funderingar på bbs challenge i 19"... Var snälla och tyck till åt mig... Diesel-räsern Länk | |
|
BBS challange är toksnygga och ett perfekt val, men jag tycker att du skall hålla dig på 18". 19" ser lite för vräkigt ut, anser jag. Annars hade jag övervägt Alpinafälgar i 18" även dem - klassiskt, stilrent och skitsnyggt! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
tarzan325: Varför fråga vad andra tycker när smaken är som baken? Du kommer få så många olika svar ändå, det bästa är väl att du köper den fälgstorlek som just DU tycker är snyggast. Sedan är det ju en kostandsfråga, desto större fälgar desto högre kostnad inte minst på däcken... Här kommer några bilder på en svart E46 Touring med 19" Hartge Classic (mycket snygga och inte vräkiga enligt mig): Länk Länk Länk Silverfärgad E46 Touring med 17" M3-fälgar: Länk BBS Challenge, ser ut som 19" på denna 330iT: Länk Länk En 330iT med 17" 7-ekrade originalfälgar: Länk roadZter |
|
|
Kör på 19". Hade iaf jag gjort. Hade tom funderingar av att ha det på Minin men det får räcka med 18" :) Visserligen är BBS Challenge RUSKIGT feta!! men jag hade nog hellre satsat på nån lite mer ovanlig fälg. Finns ju lite att välja bland till BMW... Lycka till med valet iaf! /Johan [CUL8ER] |
|
|
Tack Danne: för länkarna... det är iofs som du säger att däcken är ju inte direkt billiga när det börjar handla om större dimensioner. Konstigt egentligen för det måste ju gå åt mindre gummi till däcken...? Så 18" får nog räcka trots allt.. Johan: hade nog sett grymt ut med 19" på minin :-) nofx: jag vet inte varför, för jag tycker att alpina fälgar är snygga i vanliga fall, men inte på E46. Har iofs inte sett någon in real... bara bilder. Diesel-räsern Länk |
|
Cribba |
fick på mina ikväll och det blev ruskigt bra tycker jag, har inte hunnit fixa bilder ännu men de kommer. Länk Mvh Christian Min förra bil Länk |
|
Fick i veckan nya artontummare till kupén, M krysseker split, och är mycket nöjd med dem. Tycker att 18" är optimalt till E46, 19" blir inte lika snyggt. Länk Länk My Bimmer is my mistress |
|
|
tarsan325: Kör på 19", lite/mycket dyrare, men enligt min åsikt blir det snyggare, kanske värt pengarna i längden. Många tycker 19" ser stort ut, inte alls:) BBS Challenge är jävligt vanliga, men det är klassikerna som varar längst. Mvh Danne Länk |
|
|
Hej. På E36 ser 19" större ut än på E46. Så satsa på 19". =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Jag har 18 på min E39 och dom känns såååå små.. kör på 19!! - Fanatisk bmwpower besökare - Min bil: Länk |
|
chrille70 |
Jag tycker MM Evo i 18" eller 19" är tok-snygga. Sitter klockrent på de flesta bilar. Så här ser de ut, har dock ingen bild där de sitter på en E46:a så ni får använda fantasin :) Länk Mvh Chrille |
cdabox |
tarzan: bor du i stockholm skippa 19", väldigt mycket pizzakebab över dem....om du inte har en m3 In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
nej, cdabox: jag bor ungefär 40mil från stockholm så det är nog ingen fara med det... Är det någon som har schnitzer på sin E46:a? Här är dem: javascript:openlilla('/shop/itempop.asp?dept_id=405&pfid=2127') Diesel-räsern Länk |
|
|
Funkade visst inte... javascript:openlilla('/shop/itempop.asp?dept_id=405&pfid=2127') Diesel-räsern Länk |
|
|
Inte den heller :-( men iaf... www.gummihuset.se och titta på schnitzer copy Den femekrade "standard" schnitzer fälgen... Diesel-räsern Länk |
|
|
Jag kör med 19" breyton magic razing på min pärla..skälv tycker jag det ser för litet ut med 18 på en e46 Jonas |
|
| Har 17" m-fälgar på min och det är riktigt snyggt m68 tror jag dom heter. Alldeles lagomt tycker jag. Har dock ingen bild här fixar det i kväll | |
|
Jag har AC Schnitzer på min...fast det är förstås en coupe... Länk |
|
| Gå på 19"..... ser skit bra ut på en E46... hade E46 M3 19" på min 328 förut... så rätt fett ut. | |
|
Här kommer min åsikt :) Vill tillägga att jag först och främst anser fälgmodell viktigast av allt.. 17" helt okej. 18" sitter som gjutet men på gränsen för den sämre komforten. 19" är fett, men känns lite jobbigt när det ska bytas gummi... Bild på min kärra med alpina 18" (ej touring) Länk |
|
| Jag tycker att Alpina fälgarna sitter som en smäck alltså. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.