|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Var finns det skyddsbur att köpa till mitt vinterbilsprojekt? Skriv gärna ut priser om ni vet. Tacksam för hjälp! Bayerische Motoren Werke | |
|
Vad för bur ska du ha....sbf godkänd eller en sk sport bur? Länk Länk Är några av dom som säljer, själv köpte jag min från svetsosmide. Grund byggsattsen för racing ligger på 2900:- jag har utöken min bur med lite extrastävor.. så min bur ligger på ca 3500:- för alla delarna. För dom pengarna så får du en bunke rör med färdigbockad huvud båge, toyota stag, rut stag osv...man får även med plattorna till infästningen i chassit. En sk sport bur kan man nog få lite billigare då den sitter med bultförband och inte är godkänd får något tävlingsbruk Ett tredje alt är om du letar upp en beg alu bur (inte heller godkänd) som inte kan kosta så många kronor då dom är lixom sport buren värdelös pga säkerhetsbestämmelserna på säkerhets burar |
|
| Är det någon som har eller vet var det finns bilder på burar som är monterade i E30? | |
|
Kolla in "Roll Cage Symposium" på: Länk Länk |
|
|
Pelle Persson>>> Tackar så mycket! Buren behöver inte vara godkänd för tävlinsbruk, den ska bara sitta där för att få fram race-stuket på min vinterbil som ska se ut som en rally/racingbil Bayerische Motoren Werke |
|
|
Tjena jag köpte min bur i byggsats kosta bara 1900:- och passformen var det inge fel på ska kolla var jag beställde den har kvittot i garage.............. m3johan |
|
|
m3johan>>>> Vore väldigt tacksam om du fick reda på var du köpt den! Hur ser den ut? Bayerische Motoren Werke |
|
snorkel |
kolla in www.02-depan.se |
|
M3Johan var inte det den sk ekonomi rallyburen då? dvs överstämmer inte med det nya reglimentet. Snorkel; Lennart monterar burar men tillverkar inte utan hänvisar tex till Gunnarsjös svets å smide för inköpet. Anders, om du kan svetsa så köp då en sk ekonomi/folkrace bur alt sätt ut en annons efter en bur som man skruvar ihop |
|
|
Pelle Persson: Hur monterar man en bur man skruvar ihop? Borrar hål i kaross och chassie? Är en monterbar även demonterbar? Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Jag hade en monternar och demonterbar bur i min förra E30, men den är nu såld till en vass M3 E30! Den satt med bara bultar i chassiet! |
|
|
stensth: Var får man tag på en sådan bur? Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Länk Billigast på skruvburar vad jag vet iaf. Matter och Heigo är dyrare. |
|
|
zodiaken: Kalaslänk! Tackar! Du kanske har järnkoll på vad man bör ha också? Jag är inte så nere i detdära... Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Ska du ha halv eller helbur? Ska du ha helbur kan det vara lönt att köpa cromolly (stavning?) då det är ganska mkt lättare men samtidigt dyrare. Halvbur så kan du lika gärna köpa stål av modellen 45 x 2,5/40 x 2. Alu kan du hoppa över, jag har aldrig förstått varför man gör en bur i alurör?? /Per |
|
|
Var lite synd att allt stod på tyska... Verkar vara en riktig kalassite annars. Var finns återförsäljare för Weichert Sport i Sverige? Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
zodiaken: Känns som att "E" på den siten passar mig. Ser ut att klara sig utan moddning av instrumentpanelen då. Helbur är ju rätt mycke bättre än halvbur. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Varför betala en massa pengar till en ÅF? Det kostar ca 90 Euro att frakta den till sverige. Med alt E så klarar sig intrumentbrädan. Buren är dragen framför den. |
|
|
zodiaken: Låter ju kalas faktiskt! Såg att det fanns tillbehör till burarna också (om jag förstod det rätt) i form av extrarör att dra exempelvis mellan främre benen och mittenbenet nere vid fötterna. Ska bara få någon att översätta facktermerna jag inte förstår ett dyft av. :) Tackar ödmjukt för hjälpen! Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Annars kan du maila jennifer.krampitz@wiechers-sport.de Hon är duktig på engelska och brukar vara hyffsat snabb på att ge svar. /Per |
|
|
Grymt! Får slänga iväg ett mail till henne. Tack för det! Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.