|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ja snart är jag och bilen hemma:))är det någon som har erfarenheter av Ring Taxin(Nurburgring)gällande om det är svårt att få plats om man kommer ner utan att ha bokat en tid-? Tacksam för svar snarast då jag åker redan på söndag..... | |
|
Har kikat lite på detdär. Skall du ha en tid för ringtaxin så får du boka ganska jättelångt i förväg faktiskt. Du kan nog glömma att få en tid i år om du bokar nu. Har du riktig tur får du en tid nästa år enligt vad jag har hört. Visst blir det avbokningar och så ibland, men de verkar sugas upp ganska fort av folket som står utmed ringen, alltså direkt på plats. Försök då få ett åk med Sabine. Hon skall tydligen köra bäst, snabbast och hårdast. :) Kika på länken nedan så ser du att hon visst har rätt hyfsad kontroll. Länk Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Haglund2306: Har precis ringt ner och fick svar att man måste bokat 1år i förväg hmmm men att de hade en Viper som inte var fullbokad. Men hur kul är det att åka Viper...... Man kanske borde ta ett varv med sin egen näääää |
|
|
Du ska alltså åka ner till ringe men inte köra din egen bil? Du måste vara tokig, banan är underbar! Ta mantorp som exempel och gånga det med 100 så har du kulhetsfaktorn på ringen :)) |
|
|
Så sant. Vem vill åka Viper? ;) Jo klart du ska ta ett varv med din egna! Du har ju en riktig ringen-bil! Man kan ju alltid åka ut med inställningen "Jag ska ta ett lugnt varv på ringen". Inte för att jag tror att du kommer sluta på annat sätt än jag själv och nästan alla andra, d.v.s. att man ligger och pressar 10 varv allt vad man kan, men ändå. ;) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| Du bör nog vänta mer än 10 varv innan du pressar fullt på ringen, det tar många varv att hitta runt! Efter 15 varv börjar man lära sig en del kombinationer men det är fortfarande ofta man glömmer vad som finns bakom krönet. | |
|
zodiaken: Visst är det så, men hur många kan hålla sig 10 varv på en 2.2 mil lång bana utan att köra hårt? ;) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
Espen |
Jag hade då inte kunnat göra det =) Men varför inte åka viper? Är det för dyrt eller vad? Jag menar, det är väl en häftig bil det med... V10 och annat mums? Vet ni om man får köra nercabbat på ringen eller gäller samma regler där som här? -Eppe- Born2XLR8 |
|
Klart man gasar där man ser att det går samt på där man känner igen sig. Men när du väl är där och det brakar på i 200 och du kommer till ett blint krön ja du bromsar man nästan sjävmant om man inte vet vad som finns bakom. |
|
|
zodiaken: Nä tokig är jag inte utan bara respekt för bilen och banan vore inte så roligt om det skulle hända något med bilen. Har bara kört på Gelleråsen än så länga dvs. Och ja på 10varv lär man sig inte mycket därav så vore det bättre att få åka med en som kan banan. |
|
| Det är nästan alltid svenskar där nere så fråga om du får åka med ngn välkänd filur. Brukar inte vara några problem. Men galna tyskar kan man hoppa över, man vet aldrig hur folk kör eller hur mkt öl det dracks kvällen innan ;) | |
|
Espen: Dyrt allt kostar pengar:)) zodiaken: sen finns det flera på banan om man nu inte kan hyra hela banan för sig själv dvs. |
|
| Om du står vid grinden när det öppnar på morgonen är det nästan inget folk och då får du chansen att köra utan för mkt andra bilar. Samma sak innan det stänger och alla tyskar har begett sig hemåt. Mitt på dagen kan det vara kaos. | |
|
Hej Starre! Var på Ringen i påskas och det var j-vligt kul. körde dock inte med min bil. Försökte desperat få en plats i Ring-taxin men det var tyvärr helt kört. Ca 1 år i förväg måste man boka. Men det ligger helt klart på min lista på vad jag måste göra innan jag dör. Det finns en gul Viper som man kan åka med i men den kostar 250 Euro (ca 2300 kr) för ett varv och det är lite saftigt. Ha så kul! Fredrik Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar.. |
|
|
beemer_Fred: Ligger banan långt från city kärnan-? |
|
|
starre: Gå in på rejsa.nu och kika på deras ringenguide. Där står allt _allt_ _ALLT_ om ringen och allt runtomkring. Det du inte hittar där hittar du inte förrän du är på plats troligtvis. Du hittar många ringenfantaster där som har varit där MÅNGA gånger. :) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
starre: city kärnan? vilket city? Länk Länk |
|
|
Mer info om ringen om mina egna resor dit hittar du på www.bimmer.nu och det kommer ett reportage till i sommar. Har precis varit nere och kolalt på 24 timmars som var FANTASTISKT! jag vet inte varför men när jag åkte ringen taxi ringde jag från mitt zimmer frie dagen innan, jag bokade tid tills nästa dag utan ett enda problem. Det var liksom inte "nja vi har kanske et återbud" eller "otroligt nog har vi en plats imorgon" utan det var bara "passar det klockan 13.00 ?" Det är en stor upplevelse att åka med ett proffs i en M5 på ringen. Jag åkte med Mr. Martini som vunnit en del tävlingar där och tydligen oxå ett 24 timamrs race vilket säger en hel del. Till och med frugan tyckte det var riktigt coolt att åka med och hennes leende efteråt var bara någon halvmeter mindre än mitt ; ) Givevis skulle jag oxå vilja åka med Sabine du hon är hyffsat trygg på den banan! By the way, bilden på mig i min profil här på forumet gissa vad jag håller i handen? Jo det är min biljett till Ringen taxin! www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
|
vad kostar de o ta ut sin egna bil? o va kostar de o dra ett varv me taxin? nån som har de i huvet eller nån länk där de står? mvh Erik (O==00==O) 02 rullar fetast |
|
|
kolla här: Länk |
|
|
OK tackar så mycke MVH Erik (O==00==O) 02 rullar fetast |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.