|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
NOLL7NOLL |
Tyvärr så kan man nog arbeta tämligen ostört var vi än parkerar våra bilar. Skulle det mot all dörmodan dyka upp en polis så kanske de får det hett om öronen men är inte polisen där så har de inget att oroa sig för. Inte många som ingriper tyvärr. En liten kamera i bilen som fångar förövarna skulle sitta fint. Sen lite uppsökande verksamhet tillsammans med några nära vänner. Sen skär man av det som de använder för att ta sig fram .. Fötterna "Stolt som medlem av skaran BMW-Ägare |
|
jag vart av med 7 alu fälgar i januari.fick dock ut det på försäkringen så jag gick inte back iaf.men man vart jävligt snopen när man skulle hämta dom.. Try me!!!!! |
|
|
Blev av med de här: Länk Dime M |
|
|
Man borde ha ett tyst larm som sätts igång av minsta lilla. sen ska man ha en högtalare precis brevid sängen som börjar tjuta när larmet sätts igång. Sen går man ut och gör något mycket mycket hemskt mot vandalerna. Mitt liv: Länk |
|
|
nixxe: jag har också en låsbult per hjul...blir lite orolig... Vad hade du för slags bult (om det nu finns flera olika)? Man kanske skulle sätta flera slags låsbultar per hjul? |
|
|
uscha tråkigt när sånt där händer .. Kommer i håg när jag var 4år och skulle åka till mormor med pappa så stod hans bil utan fälgar och däck.. Men dom hade iaf varit snäll och pallat upp bilen så den inte stod på brommsar och sånt tur i oturen ...var nå kopiorr av nå tokdyrar fälgar på den tiden..Fb trode oxå det var äkta orginal saker så han fick ut såna i stället .. så jag tror pappa var gald då iaf .. fast det är ju tråkigt när dom förstör en massa =/ Mvh Teres |
|
|
ufo: Man bör ha flera på varje. jag vet flera som har olika muttrar på varje fälg.Kanske inte så roligt för de som byter däck....tur att man kan lämna in bilen för sånt:)) |
|
|
Går det att köpa olika slags låsbultar hos BMW? Starre: vad menas med "snart hemma"...jag trodde att din "trea" var "i trafik"... |
|
NOLL7NOLL |
Har fem olika låsbultar på varje fälg. Jobbigt när man byter men det hindrar väl alltid ngn. De som vill ta fälgarna har väl ändå universalverktyg även om det är BMWlås eller specialtillverkade. De som åker runt o letar fälgar för att sedan plocka dem på natten e väl förberedda. Men man blir av med slöddret som inte ens klarar av att bli bra tjuvar. Det finns ju bara 30 talet olika att få tag i hos BMW har jag för mig. "Stolt som medlem av skaran BMW-Ägare |
| Jag har tre eller fler låsbultar per fälg ;) Har inte fått någon kommentar av verkstan ännu iallafall. | |
|
ufo: Hem till fabrikenRegensburg) där den en gång bygdes tror att den längtar hem:)) CBM3C: Fick en liten gliring när de bytte från vinter till sommar |
|
| OK, tack noll7noll...får väl ta och skaffa ett antal nya bultar... | |
|
Det är ju billigare för "farbror Persson" att låta dessa ungdommar härja än att se till att de har en meningsfylld fritid som t.ex. idrott. För att stärka denna tendens inför vi biltullar i sthlm, vem vill köra dessa idrottsutövare om det kostar extra varje gång. nej ett Medborgargarde kommer det absolut bli med dagens utveckling. Parkeringsskador, vandalisering inbrott och allt annat skit drabbar ju inte "staten" utan bara försäkringstagare. Det finns inga problem, bara ännu ej funna lösningar! Nisse |
|
| Bultarna var BMW original. En per hjul räcker tydligen inte. Men det är ju så att, går det att skruva i så går det också att skruva ur. | |
|
har liksom på känn att se fingerfärdiga har tillgång till verktyg att dra loss original låsbultarna, jag har lagt märke till att det inte verkar skilja något mellan dom, eller så har alla mina bilar fått låsbultar ur samma seria BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle |
|
|
Man kan ju nästan säga att ett medborgargarde redan finns. Alla dessa vaktbolag som växer så det knakar...! Det är ju inte för inte som dom växer. Bränn packet slakta allt!! |
|
| Dime> snygg sänkning, vad är det för paket och mått? | |
|
Köp fälglås motsvarande BMW:s original med invändig splines eller någon annan variant där adaptern inte behöver anläggas runt själva bulten. Fixa därefter stålringar med innerdiamter motsvarande ytterdiameter på låsbultens skalle. Ytterdiamtern på stålringen anpassas till diametern på hålet i fälgen. På detta sätt omöjliggör man för tjuven att slå på en utvändig hylsa. Används en härdad stålring är det också ytters svårt att lyckas spräcka skruvskallen i två bitar. Att som många gjort sätta på fem låsbultar på varje hjul försvårar egentligen inte för någon annan än ägaren. Klåpartjuvarna går bet redan på en låsbult och de proffisionella får lös fem stycken lås lika snabbt som fem vanliga bultar. "God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde |
|
|
Hej Crisse Bilen är h&r sänkt 60mm bak 40 fram.Hade 18*8,5 rund om men nån eller några snodde dem.Nu finns det 19 tums och måttet på dem är fram 19*9 fram 19*10 bak dock fick jag montera tillbaka orginal fjädrarna bara bak för att höja bilen.Snart kommer bilder och mer info i galleriet.Hoppas tjuvarna nöjde sig med 18 tumarna... NU ser ut så här Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.