AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.562

Min tur att ha otur

Sida 1 av 2
ni
11
nixxe
320 iS -00
Blev av med fälgar o däck i lördagsmorse i göteborg. Kom ut på förmiddagen o hittadede bilen på underredet. Hade dom nöjt sej med fälgarna hade jag varit lite gladare idag. Förstörda blinkers låg bredvid på backen. Och det sista dom gjorde var att sparka undan domkraften så bilen åkte i backen. Skadad vä fram. Spoiler skrot, skärmen skrot och glappar ca 3cm mellan skärm o framdörr och går upp 1 cm över huven. Får in ett finger fram vid njurarna mellan huven o strålkastaren. Kanske skadad under också. Står på BMW Mölndal antagligen till mitten på augusti pga av att dom har fullt upp och går på semester snart. Det blir en skön sommar på cykel antagligen.
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Mkt tråkigt att höra hoppas det ordnar sig.

Länk Bmwcs 3381

Länk NY
hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Suck att det finns så många idioter lösa..Lider verkligen med dig.Hoppas dom får tag i dom skyldiga..men något straff får dom kanppast i vårt tröga rättssamhälle.Tänk om polisen kunde lägga ner mer tid på sådana brott istället för att jaga en bilist som kör 20 km för fort....

hjorten
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Fy fan jag hade varit gråtknäckt i en månads tid!
Får man fråga om du hade låsbultar? Bara undrar om det hjälper nånting...

ni
11
nixxe
320 iS -00
Låsbultarena låg bredvid bilen tillsammans med dom andra bultarna, kanske inte är så bra men stoppar någon iallafall. Det är väl bara att bita ihop. Synd bara att det kostar mej några tusenlappar som jag kunde gjort nåt annat för. Ska bli intressant att höra om skadorna på bilen, vet inte men det kan ju inte va bra att typ tappa bilen från domkraften.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Man borde ta och "tappa" vandalerna i backen också, fast riktigt ordentligt så de inte kan bli upplagade på någon garanti utan får men för livet :-) antar att du inte hade originalfälgar på din E46?
nixxe:

Först jag lider med dig låter inget vidare strax innan semestern

Hade du flera bultar på varje fälg-?

Gick larmet igång-?
ant
Ohyggligt tråkigt..
Det är verkligen inget man önskar..

Hoppas allt löser sig på bästa vis för dig.

==========
Länk
ni
11
nixxe
320 iS -00
En låsbult på varje hjul. Fälgarna var Dubbeleker 68 (msport paket). Larmet gick inte igång vad jag förstått. Dom pallade upp ena sidan, den dom lyfte först så bilen inte skulle luta för mycket när dom lyfte andra sidan.
nixxe:

hmm ganska smart idioter.....
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Fy fan vad tragiskt, jag hade också inbrott i höstas men "klarade" mig undan med två rutor, stereo (utan front dock), två högtalare och en del förstörelse. Hjulen lät dom bli.
Min bil stod ute hos meken halvt i skogen så det var nästintill omöjligt för dom att bli upptäckta. I vad för slags miljö stod din?

ormen
får man fråga vilken stadsdel? bor själv i Centrum o har haft vandaler på mina bilar.... jag skulle fan bli knäckt o vansinnig.... sån billig bil man äger dessutom... får man inte lagad heller.... nåt skambud från försäkringen i bästa fall.... all ömhet man lägger ner kan försvinna på nån timme.... man skulle fan bilda en medborgargarde o spancruisa på nätterna.... o ge de puckona..... ska fan flytta ut till buschen o montera dubbel taggtråd med laser emmellan..... eller nåt....

"Vatten är livet men Öl är livets vatten"
ni
11
nixxe
320 iS -00
Stor parkeringsplats helt öppet. 50 meter därifrån sov jag.
ni
11
nixxe
320 iS -00
Bor inte i Göteborg. 20 mil hemifrån Var och hälsade på min flickvän. Bor i Angered som iofs inte kanske är det bästa stället att parkera bilen på.
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
nixxe: Lider med dig! Satan vad tråkigt att höra. Hoppas det ordnar sig fort för dig!
bo
282
bobbby
320i -91
Fy fan vilka fräcka typer. Man kan inget annat än att lida med dig :(

Bobby
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Borde vara skottpengar på såna typer.
Min bror bodde ett tag i Angered, han fick liksom alla som hade sina bilar på samma p-plats ta med sig bilbatteriet in i farstun efter att han kom hem från jobbet. Helt sanslöst, jag trodde att han skämtade, men om han inte gjorde det så var det bara att vänta och se var bilen dök upp efter några dagar. Och det var en risig Ford Sierra. Han blev av med den tre gånger på kort tid, innan han började koppla loss batteriet varje dag.
Det har hänt mig också

Länk

Länk

Länk
Ni
161
NiFE
BMW 318da x 2014
Dime: vad hade du för fälgar??

Själv har jag M5 replica fälgar som ser dyra ut *orolig*

/NiFE - Nice life
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Dime: söta rosa fjädrar...
E
1.156
E
320 ci cab -04
Hej!

Vår kära polismakt prioriterar inte den här typen av brott. De snodde navkapselskydd på min bil (kostar 500:- st). Jag ringde och "just nu hade de inte tid att ta emot min polisanmälan" men jag lämnade telfonnummer och namn och polisen lovade "att återkomma så fort de kunde" polisen har inte ringt än.. men bara 2 veckor senare åkte jag dit för fortkörining .. 17 kmh för fort.. trots att jag saknade navkapselskydd.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.