AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.179

För billigt för en 330Ci?

Sida 1 av 2
Länk

Är inte detta vansinnigt billigt? Ska man ana ugglor?

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Det är rätt billigt ja. Inte omöjligt pris, men det är verkligen "slåtillpris". Verkar ju ha mysig utrustning också faktiskt.
Sälj Volvon och köp dig en 330 vettja. :)

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Visst är det lockande...
Visst är det ett bra pris, men det behöver ju inte vara skumt för det! Kan vara så att han helt enkelt vill/måste bli av med bilen. Det är inte lätt att sälja bilar i dagens läge (jag vet)....
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Bra pris, men inte häpnadsväckande lågt. Det kan vara som Oskar skriver, att säljaren vill ha affären snabbt avklarad. Gör en ordentlig koll av bilen och om allt stämmer - slå till!

Du kommer inte att sakna Volvon ;-)

My Bimmer is my mistress
Första kontakt med säljaren tagen. Verkar inte vara ngt fuffens... ägaren har haft den sedan 2001 då den importerats av en firma. Dock varit krockad vä bak vilket gör att jag blir lite tveksam...

Ända problemet med att ha kört T4:an är att om man ska ha bayerskt stål med motsvarande fartresurser så svider det ordentligt i lädret ...
Hur mycket krockad har den varit?
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Just en krockskada behöver inte vara nåt att hetsa upp sig över, om den bara är ordentligt reparerad. Fast, skulle ju kolla allt extremt noga om den blev överkörd av en lastbil eller nåt :)

Kolla vilken verkstad som gjorde jobbet. Hos VAG tex lagras alla reparationer i datasystemet, varje bil har en journal. Där kan man till exempel se att försäkringsbolaget har pungat ut med över 15k för en liten buckla på min framskärm, vilket känns som tillräckligt mycket pengar för ett bra jobb, alternativt en helvetes massa fikabröd till mekarna :)

Så kolla upp så att det är en välrenommerad firma som har jobbat på bilen, och om möjligt hur mycket det gick på. En liten fingervisning om hur omfattande jobbet var.

Sex på alla fyra, roligast så!
Gör som Hangaround skriver. Jag har själv krockat min bil. Körde in med fronten i en snö/is vall och fick plastreparationer på framspoiler + ny lack. Kostade försäkringsbolaget över 15.000 SEK, men resultatet blev tillochmed bättre än innan :-)

Om inget vitalt skadats och ingen airbag löst ut så borde det inte vara ngt problem.

lycka till!
:-)

Synd att den saknar skinn, eller är det standard i kombination med sportstolar?
Nej, skinn är inte standard i kombination med sportstolar. Men det är väldigt vanligt med del-skinn eller skinn när det sitter sådana stolar i.

Delskinn sitter i bilen... verkar tyvärr såld för 230000:- redan. Så är det när man måste bli av med sin egen bil först :( Men köparen fick den iaf till ett kalaspris!

Tack för synpunkterna!
FÖR 230000:-!!!!!!!!

Han måste varit i grovt behov av pengar snabbt!!! börjar ju undra om han hade "alla hästar i stallet".......??!!

OO=00=OO
Verkar som att den inte är såld ändå. Dök upp på bilannonser.se för 229'! Undrar varför inte spekulanten tog den för 230'?
Länk till annonsen:
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Är ju helt klart så att man blir lite sugen för det priset. Men om en köpare hade chansen på 230k och inte tog den så kan man ju undra vad som är fel?
Precis. Mitt tycke är att marknadspris för den bilen är typ 260 kkr. varför sälja den för 230 samt inte få den såld???
Jag anar vissa ugglor i mossen. Men de kan oxå vara klippet, man vet aldrig förrän man varit o tittat. Maggrops känslan e dock att något e skumt.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
Men är det inte en annan kille som säljer den nu?
Det var ju en ulf innan, och nu är det en andres med annat nummer...om jag inte minns fel?!

Kanske blev såld, men nu säljer han den i sin tur...pga ngt skäl?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Om det är så ska man naturligtvis dra öronen till sig. Säljare 1 ulf vägrar ta tillbaka bilen så köparen måste nu snabbt bli av med den av en eller annan anledning. Om det har skett ett ägarebyte sedan Ulf sålde bilen ska man passa sig tror jag.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Som vanligt ska man inte spekulera för mycket, jag har varit i kontakt med säljaren och det är en svåger till säljaren som kan visa bilen i GBG. Bilen hade lite småfix och har varit krockad vänster bak och dåligt lagad bakruta (listen sitter över rutan så den går inte öppna).

Kan fortfarande vara ett kap om man inte måste ha en bil som är 100%ig.

Då var det utrett förhoppningsvis.
Acey: Vad bra nu har vi fått lite ro i själen. tycker fortfarande det låter som ett kap. hmm kanske skulle åka upp o titta på den.

Kan du definiera lite småfix?

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.