|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| Sist jag mätte M3:an tog det 10 s för 110-210 km/h och så mkt fel visar den inte så 10 s för 100-200 plus 5 s för 0-100, så ca 15 s för 0-200 är nog rätt säkert. M3:an är dock ca 150 kg lättare och lite lägre så det kanske går aningen fortare nu. | |
Perkka |
Johann: Vad gör en "vanlig" M3 E46 0-200 km/h? Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Jag har sett tre tester där den gjort 0-200 på 16,8 s sen har jag sett tider på ända upp till 18,4 s. |
|
|
Flåklypa > Tror 14s är vad den "borde" ligga på ungefär, tyckte den blivit lite matt på högavarv men det var bara inbillning. Med din erfarenhet av R1 turbo så är du förmodligen jätte impad av axtiden.. ;) |
|
|
Jo, jag är imponerad.....M3orna går bra! Jag ska åka fort igen, men det blir på 4-hjul. Målet är att klara 200Km/h på 402 meter. Några 0-250 på under 10 sekunder lär jag dock aldrig nå igen. |
|
Perkka |
Johann: Ok, med andra ord är du ganska snabb :) Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Perkka, Allt är relativt. :) |
|
|
På min M3 100 till 200 fich jag 13,4 s: Länk |
|
| Menade 13,2 om det nu skulel splea så stor roll... Improviserad mätning. | |
| fråga: hur mäter ni, knäpper ni av när hastigheten passerar 100 eller ligger ni stadigt på 100 och börjar därifrån? | |
|
70-180 på 10,5s med 968n Marin |
|
|
ahh det måste va nåt gjort med min körde 0_210 på 20.2sek en 540 ska väl inte gå så bra jag har bara sport luftfilter i orginal box samt lite grövre tändkablar förutom då att alla slitdelar är byta typ allt av vikt är bytt till nytt lite m5 grejer skivor och lite sånt och att jag har m-chassie. kan någon kommentera detta har ju kört ifrån 3 st m3 3.0 till hunra också. Snart 410 hk 622nm |
|
|
>>> getrag <<< Alltså, det är stillastående till 200km/h som gäller? Ska testa ikväll o se om din tid är omänsklig ;o] Återkommer med reaultat. ___ ///Majk |
|
| ferlin, jag startade tidtagningen när jag passerade 105 (i mitt fall). | |
|
Kommer precis tillbaka från tidtagningen:) Körde 2 repor, en i varje riktning. 100-150 på 5,8s resp 5,9s 100-190 11,9s (var tvungen att släppa av) 100-200 14,6s 0-100 skall den göra 6-6,5s så tiderna runt 20s från 0-200 är inte orealistiska. Inte illa för att endast ha 240hk. Mvh Marin |
|
Perkka |
Johann: Hehe, men vad jag läst förut så verkar du vara en väldigt snabb och duktig förare som gärna kör på bana... Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Perkka, Tack men som sagt allt är relativt. :) |
|
Perkka |
Eh japp! Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
jo du majk det fattar t.o.m jag att det är från stilla stående undrar vad den gör till 200kmh när jag haft min visit i norge hos ess.;-) Snart 410 hk 622nm |
|
|
Testade med Tonys dator idag, körde bara en repa för kopplingen slirade vid varje växling. 0-200km/t på 14,39 sek! Ganska nöjd med tiden faktiskt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.