|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Det skulle vara kul och höra om det är fler folk som har provat era bilar från 0-200km/h med en seriös dator. Jag körde med Tonys(Tony Avesta) dator och fick 17.68sec. Kul och höra vad ni andra har för tider... | |
ant |
Jag använder en almanacka när jag mäter 0-200 km/h på min kärra.. ;) Nej men 200 km/h är typ vad bilen toppar, strax däröver tror jag. Vad det tar att komma dit har jag ingen aning om.. Drar jämt och fint upp dit men fort går det nog inte.. ========== Länk |
|
0-200 är ju egentligen en mycket intressantare prestandasiffra med dagens bilar än det traditionella 0-100! Vad min gör 0-200 vet jag däremot inte....nån som vet vad M Roadster ska göra enligt "papperet"? __ Länk |
|
|
Runt 30 sekunder. Man hinner ta en snabbfika. :-) Karlskrona träff Länk Länk |
|
|
Låter som en bra tid! Vid vilket varvtal startade du på ettan? Mkt hjulspinn även på tvåan eller? 17,8 ät en M5 E39 tid vilket låter bra :) En orginal gör väl mellan 19-20 s till 200 km/h. |
|
|
Testa min förra veckan och det mättes till 18,55sek. haahahahah I WISH................................ säkert uppe på min inte sek me min bil mvh tamer Länk |
|
| volv: en M-coupe gör 0-200km/h på 19.7 sek enligt TV(nr10-99) | |
| Någon som har koll på vad en M3 e36 3,0 och M5 e34 3,6 gör 0-200 på? | |
ant |
Enligt den sökning jag gjorde så åker bmw-andreas på cirka 10 sekunder 0-200 km/h. Då går det fort.. Länk (Andra sidan längs ner.) Frågan är hur fort det kommer gå i år?? ========== Länk |
|
Petri: Tack...det är ju helt OK __ Länk |
|
|
Har aldrig mätt 0-200 bara 0-170, det går på runt 17 sekunder, men jag har juh ingen m-bil heller så =/ Varför bromsa när man kan gasa =) |
|
|
Det var väldigt svårt att få en bra start med den fast det sitter 255or på den.Jag höll 2500varv i starten,men det spann ganska mycket ändå.Tony säger att man ska ta bort 0.3sec på tider till 402(men är inte säker).Så jag antar att man kan ta bort det på den här tiden också.Alltså 17.38.annars så var vädret ganska optimalt. Kanske inte den bästa asfalten... |
|
|
Barnman: du har nog för högt varv. Jag gjorde 0-100 km/h på 5,5 5,6 5,56 konsekvent genom launc mellan 1500 och 2000 rpm. Knappt ngt hjulspinn vid ettan men däremot vid tvåan. En E35 M5 gör på omkrign 24 s 200 km/h. |
|
|
Det var med en AP22 f ö. Kolla vad du får på kvartsmilen med en G-tech. Med M3 fick jag: Första: 13,24 s 174 km/h Andra: 13,21 s 172,1 km/h Tredje (andra hållet): 13,21 s 177,7 km/h Fjärde (också andra hållet): 13,34 s 169,99 km/h G-tech är tydligen helt fel vid 0-100 (visade orimliga siffror för min 5,0 typ) men kvartsmilen ska tydligen stämma rätt bra. Vore kul och se hur mkt snababre Hartgen är. Men du ska knappt ha ngn hjulspinn, då launchar du fel. |
|
|
Jo det kan nog stämma! Det spann nog lite för mycket,men det blir nog fler gånger.Ska testa lägre varv då. G-tech tror jag faktiskt inte ett smack på om jag ska vara helt ärlig.Provade en sån med min 325 förut och fick väldigt konstiga tider.Hör av mig när jag har provat igen.. |
|
|
Testade 150-200 på 6.ans växel med min fd. M3 3,2.a Det tog ca. 13 sek. Nån som testat samma? Jan BMWCS # 3966 |
|
|
0-200 gick med ett stort smil, men när nålen pekade på 300 i mätarfart blev det lite nervöst.....men speciellt lång stund att nå denna mätarfart tog det i vart fall inte. |
|
|
Vad har Hartge gjort med den där M3 an du har, din uppmätta tid slår med marginal vad som testats av någon biltidning på min Alpina med 2 sek...och Alpinan är snabb. |
|
|
Enligt Auto Motor Sport som testade Alpina B8 mot BMW M3 och Porsche 911 carrera så fick de följande tider 0-200 Alpina B8 4.6 20,2 s BMW M3 3.0 21.3 s Porsche 911 21.1 s elastisitet i högsta växel 80-120 km Alpina 7.5 s BMW 8.6 s Porsche 11.2 s 470 nm vid 3900 varv är mycket roligare än 0- något tider :) |
|
|
Borde inte B8an vara tyngre än vad min bil är? Skulle tro att min är Hartgen är mycke toppigare än vad B8an är + att den har mer effekt.Den är snabbare än vad min 911 turbo var.Ställer gärna upp på ett race om du vill. |
|
|
Vad ska B8an göra 402 på då? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.