AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.045

Topphastighet på första växlen

Sida 1 av 2
di
64
dimman
325 CAB -94
Hej!
Fick höra att en bmw m5:a (orginal) -94 skulle göra 120km/h på första växlen, kan detta verkligen stämma?
Låter märkligt, men som sagt, kan inte så mycket så.
Den gör ca 110km/h på tvåan, så du kan lungt påstå annat. 1 drar väl till ca 60km/h

-We can't stay here, this is bad country!
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Är det Diablon som drar till 97 km/h på ettan?...
chrille70
En Alfa 156 2.0 TS (155 hk) gör 70 km/h på ettan...!
Agge
Diablon drar till ca 110 km/h på ettan har jag för mig.

MVH
//Agge

dansguru
di
64
dimman
325 CAB -94
Ingen som har länkar eller bilder till den bilen ?

- hoppas på en j*vligt bra sommar =)
Länk
Agge
Dansguru:

Om det är den silvriga du pratar om har jag sett den.
Den är riktigt fet, visste att den var trimmad men inte så mycket.
Ägaren till MDS har tydligen flera Diablos.
Stackaren... :)

MVH
//Agge

"God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde
caj
OJdå! Skulle aldrig få för mig att "kolla" vad bilen gör på ettan!? Nä ut på Autobahn om ni vill rasta era bilar!
Esa
Min gör 57,5km/h på ettan enligt omräkningstabellen.
VIP
En av anledningarna jag inte gillar lådorna i en BMW, på min Alpina drog du ganska högt på 1:an, på en vanlig BMW måste man nästan växla med en gång om man inte ska tokvarva.

911 Turbon jag hade drog runt 80km/h på 1:an.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Angående Diablon vet jag inte hur det ligger till med de senare, men de första modellerna växlade man upp till 2ans växel från 96km/h och fick 4.09s från 0-100km/h som bäst då..förmodligen gjorde den väl antagligen mer..men vi vet ju hur mycket man vinner på att blåvarva de extra 100varven.
m3
324
m3jonas
M3-87 Turbo
325ix -89
330xd touring -02
På m3 e30 går det att åka riktigt fort på 1:an. Mätarnålen når nästan 80 sträcket.
Gustav2
halloj

en fråga....kunde man inte få olika utväxling på diablon? Dvs högfarts egenskaper eller acceleration?
Min gör 250 på 5.... Det gäller att gå snabbast i så fall inte hur länge man kan ligga på samma växel... jag kan inte tänka mig att EVO IV ligger så länge på 1...men den gör 0-100 på 4,9 ändå.
dansguru
grabbarna på MDS är ju tvungna att ratta diablon nästan varje dag oxå. jag frågade dom om vart dom körde med den när dom gjorde det sa dom: mc donalds mm. synd.

dansguru
cdabox
min gör 50 på 1:an så de så!

In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra
Den enda bilen mig veterligen gör över 100 på ettans växel är Mucielagon
ze
247
zeg
535d E61 -08
745i E23 -81
535i E34 -88
Kia Picanto SE2 -16
Min morbrors DeTomaso Pantera gör över 100km/h på ettan iaf =) min bil vet jag inte riktigt... gör iaf ganska prick 100km/h på 2:an
Jag har för mej min når ca 70km/h enligt mätaren på ettan.

Mvh
Patrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.