|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej. Nu skall jag sälja min E36:a Coupé -99 =(! Bilen är mörkgrön metallic (ormbunksgrön), bilen har gått 5300 mil och har egentligen allt förutom helskinn, sportstolar i halvmocka istället. Stora sportpaketet, stora kliman mm mm mm. Anledningen till att jag säljer är att jag byter jobb och får då 10 minuters gångväg till jobbet. Om Ni hör någon som är intresserad så skicka gärna ett mail. Jag har gått ut med ett pris på 180.000:-, vad tror Ni om det? Mvh/Stefan Moberg | |
BeeMWe playboy |
Du lär få den såld Teknikens värld 1974 Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil. (M)irc Dalnet #bmwpower |
|
180' tycker jag trots allt är rätt billigt. Bilen är ju bara två år gammal och har väl därför ytterligare 1 års fri service, eller? Som ny måste den ha kostat närmare 400'. Du lär säkert få den såld för det priset men jag tycker inte att du skall tillåta alltför stor prutmån. Mvh Christoffer |
|
|
Hej. Runt 180.000:- är inga problem. Problemet ofta är att folk inte kan låna som mkt pengar "kontant". Bilfirmorna säljer bilen med bilen som säkerhet. Därför är den lite mer svårsåld. Ett tips är kanske att låta en förmedlarna sälja bilen. Säg att du vill vill ha tex 185.000:- och de får sälja den för hur mkt de vill. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Hmmmmm. Verkar svårt att få den såld. Kan tänka mig att gå ner till 175.000, men jag antar att folk förutsätter en prutmån på ca 5000. 175-180´är det priset för högt?? Folk verkar vara ute efter E46:or, men för en E46:a får man lägga åtminstone 40-50´mer om man vill ha en svensksåld med motsv utrustning. Vad tror Ni om priset, är det för högt för en E36:a?? Mvh/Stefan |
|
BeeMWe playboy |
Oh ja trodde d va e46an du sålde... Ja du kommer nog få gå ned lite till. En oerhör priskillnad mellan dem. Min styvfarsa vill ha 200 000 som utgångspris för en e49 320 99a som gått 5000 mil, komfortpaket, sportstolar/halvskinn, buisnesspaketet, bla bla, allt e e nyskick. Teknikens värld 1974 Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil. (M)irc Dalnet #bmwpower |
BeeMWe playboy |
e46 inte e49 ;) Teknikens värld 1974 Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil. (M)irc Dalnet #bmwpower |
BeeMWe playboy |
ehm... mitt första inlägg ska ligga 2a... Sär-server Teknikens värld 1974 Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil. (M)irc Dalnet #bmwpower |
BeeMWe playboy |
glöm d :) sorry Teknikens värld 1974 Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil. (M)irc Dalnet #bmwpower |
| E49?? Que?? | |
|
Vad tror du är ett rimligt pris då? Mvh/Stefan |
|
|
Du ska va glad om du får 165' för bilen. //Marin |
|
|
165000 känns lågt, är det några andra på detta forum som har några bra idéer, eller är 165.000 vad man kan vänta sig?! Mvh/Stefan |
|
|
Det gäller att få de som intresserar sig först. Ett sätt kan vara att annonsera ut den för 145 000 eller högstbjudande t ex och se vart det slutar. Är man inte nöjd backar man. Min erfarenhet är att lågt pris brukar vara en signal till många att höra av sig. En del ska pruta ännu mer, en del vill prata och vara sociala och någon enstaka kanske är verkligt intresserad av bilen. Dock är det bättre än att ingen ringer eller hur....? Simon |
|
|
Tjena, Simon! Det där med högstbjudande låter som en ganska bra idé. Tror att jag provar det. Mvh/Stefan |
|
|
Stefan, det funkade när jag sålde min 530i 93:a förra året, man får prata med många "tomtar" när man säljer bil, men det antar jag att du redan har märkt....:-) Simon |
|
|
Tjena, Simon! Jag följde ditt råd och satte in den för 169´eller högstbjudande. Vi får se hur det går, jag återkommer =). Mvh/Stefan |
|
|
Japp, önskar dig lycka till Stefan! /Simon Simon |
|
|
Här följer ett troligt resonemang: Låt säga att man hittar några intresserade köpare, alltid nån backar ur, några finns kvar och när då en utav köparna höjer budet, backar en till ur. Det återstår endast nån /eller några intresserade kvar och de har inte från början tänkt att de ska behöva betala mer än vad som stod i annonsen utan det är det priset man läser som man fastnar för (även om det står högstbjudande). Men eftersom de är intresserade kan de höja med max några tusenlappar. Erat resonemang kan fungera: man hittar några köpare och så får de bjuda över varandra, men jag tror det är svårt att få en summa som är betydande högre än vad man går ut med i annonsen. Ganska troligt är att man inte får en krona mer, men istället en massa skambud. Jag är inte en gnällig pessimist utan försöker bara resonera av egna erfarenheter, har själv sålt bilar för både mer och mindre än vad jag har gått ut med i annonsen. Och när man väl har annonserat ut en bil i en annonsplats är det svårt att gå ut med ett annat högre pris på samma bil, det är ofta samma personer som kollar annonserna regelbundet. Lycka till med försäljningen! //Daniel |
|
|
Hejsan Danneman, jag fick upp priset 2000kr på min 530i 93:a alltid något, gjorde att några blev seriöst intresserade iallafall... Simon |
|
|
simon_en, fick oxå 2000:- mer för min E34, det var en Hartgetrimmad 535:a... //Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.