AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.414

Någon som har Michelin Pilot Sport PS2 på bilen?

Sida 2 av 2
dunstan
Vill bara säga att jag är mycket nöjd med PS2. Tycker inte att vägljudet är störande och är tveksam om andra däck med samma dimensioner låter mindre. Något jag är mycket imponerad över är greppet! Förstår varför de flesta som kört prestanda bilar ett tag väljer Michelin och Pilot Sport framför andra märken... Och de nöts inte lika mycket som tex Pirelli. Så mitt tips är: Satsa på PS2 och köp via www.dackonline.se!
Förhoppningsvis så tar mina fram & bakdäck slut samtidigt nästa gång och då är det läge att testa PS2.

Kan svara på min egen fråga angående ZR17 ZR vs ZR17 91Y, om det är någon annan som undrar samma sak. Killen på dackonline sa att på en M3 spelade det ingen roll vilken man valde men om man hade en tung bil skulle man välja 91Y då det skulle palla för tyngre bilar.
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Kan bara instämma med dunstan! förutom däckonline dom vet ja inget om, köpte av min lokala däck handlare 30% rabbat + att momsen råka försvinna ;)

2:an är den förste att förlora guldet.
mk
105
mkall
530dA Touring-01
Hmm, köpte 2 pirelli p6000 på däckonline 255/40/17 1531 kr st. Alltså nästan 300 kr st billigare Hos Alvén o Ingvarsson!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.