AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.416

Någon som har Michelin Pilot Sport PS2 på bilen?

Sida 1 av 2
dunstan
Har åkt in mina Michelin Pilot Sport PS2. Måste bara säga att dessa däck är kanon!!! Helt suveränt grepp!!! Tyckte att de gamla Pilot Sport var bra men dessa är ju ännu bättre... (fick och funderade på Pirelli men tog mitt förstånd till fånga i sista minuten och köpte PS2 på www.dackonline.se. (som var billigast och snabb leverans. Rekommenderas!)

Någon annan som har PS2? Nöjd? Vore kul att höra vad Ni andra tycker...
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Har dessa och ar kanonnojd, gar tystare och kanns som det ar battre grepp.

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Ser att det finns 3 olika Pilot sport. Vad skiljer PS2 mot dom andra 2 däcken?
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Har inte testat dem, kör på "vanliga" Pilot Sport nu. Men när det blir dags för däckbyte nästa gång hade jag tänkte pröva PS2:orna.

__
Länk
De andra två däcken är gamla. Nya Michelin Pilot Sport (som Däckonline kallar "PS2") är helt nytt för 2003 och har inget gemensamt med gamla Pilot Sport. Såväl mönster som gummiblandning (och säkert mycket mer) är annorlunda.

Jag har enbart hört positiva omdömen om nya Pilot Sport. En given uppgradering när mina nuvarande Pilot Sport är slut. Bara några varv till på bana så...
dunstan
Och de kostade bara strax över 10000 på dackonline inklusive frakt! (18000 på BMW...)
Okej.
Om jag har förstått det hela korrekt har du ett hybridmönster där inre halvan ser ut som ett regndäck och yttre ett mer traditionellt tätare mönster.

De test som jag sett tyckte det fungerade bra, hade själv förstås lite funderingar vad man skall byta till då det är slutåkt på mina nuvarande sulor efter sommaren/nästa vår.
Mi
70
MickeBoy
328 ///M Coupé -96
Kanske är en dum fråga, men dessa däck är väl tillverkade i Europa för den europeiska marknaden? Ej att förväxla med asientillverkade däck?

Jag är på jakt efter nya sulor runt om och känner att jag vill satsa på rätt grejor. Detta kanske kunde vara ett alternativ...

/ Micke
Fr
66
Frenzy
M5 -94 E34
M5 -90 E34
Jäklar! Är det nå´t fel med Pirelli? Har precis köpt 2 st 255-40-Y17 Pirelli P6000. 1250 kr/st på Alven-Ingvarsson. (Billigare än de smalare pirellidäcken som de har med i annonserna).
Har kört på Fulda tidigare och tänkte nu smaska på riktiga märkesdäck för en gångs skull.......
dunstan
Ja om du köper på www.dackonline.se så är de "Europa" tillverkade...

Frenzy: Jag funderade också på Pirelli men pratade lite med mina "Porsche" kompisar och de tipsade om att Michelin PS2 är bättre. Pirelli nöts tydligen mycket snabbare. Men Pirelli är inga dåliga däck!
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Frenzy:
Jag har aldrig hört ett gott ord om Pirelli P6000 tyvärr. Dålig hållbarhet och så är de ruskigt fula i mönstret. Våtgreppet är katastrofalt på farsans bil med dessa däck. Måste nog säga att du kunde valt betydligt bättre däck... Priset är ju en aspekt i det hela, men de är inte speciellt bra tyvärr.
Kan inte uttala mig alls om PS2.
/Kidde

BMW - the ultimate drug...

Länk
När jag söker på däck på dackonline hittas inga Michelin alls. Och då söker jag både på 225 och 235 i 18". Däremot har jag blivit rekomenderad Pirelli Pzero Rosso. Tips om dem ?

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Jag hade Pirelli P6000 på en Volvo S90/960 och jag tyckte inte om dem alls! Bla annat så var våtgreppet som Kidde skriver rent bedrövligt, det var en hel del blöt tvål i tvålkopps-känsla faktiskt. Har kört 960/S90 med ett flertal olika märkesdäck däck och dessa var helt klart de jag tyckte minst om.

Däremot kör jag med Pirelli PZERO Rosso på min E38/740 och är mycket nöjd med fästet och även de flesta andra egenskaperna. Då mina däck är kanske lite väl breda spårar bilen en del på usla stadsgator men på vägar av hygglig kvalitet är de direkt kanon. Möjligen verkar framdäcken slitas rätt fort men det kan ju ha att göra med att jag gillar att svänga. :)

De typer och storlekar jag har monterade är Direzionale 235/50R18 fram samt Assimetrico 255/45R18 bak.

Fast jag tänkte förmodligen satsa på Michelin till nästa byte likt förbaskat. Mest för att jag är nyfiken på att jämföra, inte för att jag är missnöjd.
dunstan
cruZZe: Ja www.dackonline.se är lite flummig! Man måste klicka "Visa Fler däck" knappen ett antal gånger innan Michelin PS2 och andra Michelin däck dyker upp i listan... Det är "Pilot Sport PS2" du vill köpa inte de gamla "Pilot Sport" i listan...

Frenzy: Jag körde med P7000ZR innan och var helnöjd med dem.

Idag skall jag prova min nya ContinentalSportContact2 på Anderstorp, som jag oxå köpt på dackonline.

Någon som har provat ContinentalSportContact2?

///Egget
Många är väl bara intresserade av breeeeda däck med lång
livslängd och inga planer på att testa gränserna för kurv greppet.
Då kan dom ju spara rätt många tusen på att köpa billiga
lågprestanda däck
Jag har gamla pilot sport med regnmönstret på min bil och jag hatar dom, dom ger alldeles för mycket vägljud. Är det nån som vet om Bridgestone är bra? dom är då rätt dyra potenza däcken.
Jag kör just nu på Bridgestoen so2 och vad jag har hört gillar folk dom bättre än so3. Dock sjunger mina på sista versen och so2 verkar inte lätta att få tag i.

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
Det här med slitna däck..
Har Pilot sport på M3:an och bakdäcken sjunger på sista versen.

Det jag undrar är om väggreppet på torr asfalt påverkas när det är väldigt litet (inget alls i mitten av däcket) mönsterdjup?
Jag spammar vidare..

Ska till att beställa från dackonline, men det finns två vanliga Pilot sport, vet inte vilket jag ska välja. Alltså inte PS2. Ska jag välja däck med betäckningen ZR17 ZR eller ZR17 91Y?

Har vanliga Pilot sport fram så det är bäst att inte byta till PS2 bak.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.