|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Om vi talar om vad som är bäst så måste jag som mekaniker säga MAC Tools. Dom är klart överlägsna på mejslar och ringnycklar. Deras lednycklar är hemska, men det är bara designen. Kvalitén är absolut på topp. Men om vi pratar prisvärt så rekomenderar jag faktiskt BILTEMA. Mycket av deras verktyg är väldigt bra. Men en del är urusla. Så det tar några år innan man blir nöjd med verktygstavlan. Mvh Morgan. Länk |
|
|
I verstaden kör jag med Biltema håller utmärkt till bilen iaf. Även en ca 20år gammal kamasa tool sats och inte en hyllsa sönder:) dock saknas ett par. Skulle ngt saknas så är det 100m till jobbets verkstad där vi reparerar litet större maskiner. Där kör vi mycket med United tools och även MAC Tools. |
|
| Jag kör med Bahco och Sandvik/Belzer. Helt ok priser tycker jag. Vad sägs om 30kr för en skiftnyckel, 450kr för 7st fasta ringnycklar med spärrfunktion? | |
|
Jag har en kompis som startat eget för två år sedan. Det ser ut som om han är Snap-On försäljarens bästa vän... Fast han säger att han alltid hittar något prisvärt i bussen. Tänk att försäljaren alltid råkar ha vägarna förbi vid sjuttontiden... Skämt åsido, det är roligt att ha ordentliga verktyg. Är det ett verktyg som man behöver ofta, så köper man ett bättre. Jag har fått en liten Teng Tools-sats som julklapp, och den är trevlig att använda på motorcyklarna, fast där är det mest insexnycklar som gäller. Med tanke på motorcyklarna, måste man kanske ta sig en tur i morgon 12/1-08. Det är ju nytt år. Sista turen förra året året var 29/12. Leif L Resa med F650 i Ryssland sommaren -07. Drygt 940mil/23 dagar, via Karelen, Kazan och Elbrus. |
|
|
Teng Tools är väl ett vettigt alternativ tycker jag . Har väl alltid kört med Kamasa Bahco sjölv men har testat Teng Tools och tycker att dom är minst lika bra om inte bättre i vissa fall . Ring nycklar (PU) är väl en smaksak en del gillar Bahco och en del Kamasa osv Jag har alltid en Komplett Bahco sats och en Kamasa sats i verkstaden pga sina olika utformningar så kan dom vara väldigt olika i trånga utrymmen . Biltema har väl inte imponerat på mig iaf deras garanti har ingen betydelse för mig heller den ersätter inte mina knogar när grejerna går av eller så . Henke M som i Motor |
|
|
Lasse Kong Nämn gärna vilket verktyg i Biltemas 10årsga som du har dragit av.Jag har använt dessa sen dom startade och inget har havererat. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Biltemas verktyg med 10 årsga fyller sin funktion även vid mer avancerad mekning. Jag har helrenoverat (till sista bulten) en bil med stor del av dessa verktyg utan problem. Däremot finns det mycket skräp i deras ännu billigare sortiment. Jag köpte alltid Bacho eller Kamasa tidigare, men nu kompletterar jag mycket med biltemas "dyra" sortiment. **BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Jag skulle rekomedera Ampro! När jag för ett tag sedan jobbade som flygmekaniker så fick vi köpa alla verktyg själva. Hann då köpa på mig en hel del verktyg, och Ampro har ett väldigt bra pris och bra kvalitet. Snap-on har oxå väldigt bra verktyg, men det är snuskigt dyrt. Vissa verktyg är upp till 4ggr dyrare om det är Snap-on. Dom har dock en massa specialvektyg som man inte hittar på de flesta andra ställen. Ampro har förrsten en hel verktygslåda. Röd i plåt med 3 (1/4", 3/8" och 1/2") spärrskaft och fulla hyls sett till dessa + tändstiftshylsor. Fast nyckelsett tror det är 8mm-24mm. Div tänger, avbitare, förlängare till spärrskaft, mm mm. Allt i en verktygslåda med formgjutna plastbottnar för verktygen för endast 1800kr Den skulle jag ha satsat på :) Att köra bmw är bättre än att flyga första klass ;P |
|
|
Glömde tillägga att Ampro har livstidsgaranti :) Att köra bmw är bättre än att flyga första klass ;P |
|
|
Kan vara läge att kolla AMpro ju, vilken svensk återföräljare saluför dom? :) Själv har jag en 10 år gammal kamasa sats, halvtum, har inte dragit sönder en pinal, trots rostiga VW bussar som renoverats.. Dock är några hylsor borta. Förkärlek för bahco skiftnycklar (i den mån jag använder de), men ringnyckel och U nyckel är skiftande. Skruvmejslar också bahco eller Kamasa. Köpte en "rainbow" ring-/u-nyckelsats på biltema för ett litet tag sedan, och den verkar god i kvaliten. Har några "spärrhandtags ringnycklar" också, men de tar ju inte stryk precis, det är mest bekvämlighet. Det lär finnas en anledning till att biltema vågar sätta 10 års garanti på prylarna, så köper man ur det sortimentet så är det lugnt. -- Markus |
|
| Köpte en billig elektrisk mutterdragare hos Clas Ohlson, har sparat mycket tid, knogar och svordomar, rekomenderas./ Den klene. | |
|
Var hittar jag dessa set med 10-års garanti på Biltemas hemsida? Hittar bara en hylsnyckelsats.. // M.V.H. Daniel |
|
|
Här kan du köpa Ampro: Länk samt att Micro har lite av sortimentet. Varje månad har dem i "Swedolbladet" kampanjpriser och det brukar vara att man får ungefär momsen i rabatt. Mvh Kent |
|
|
Vi har Am-pro vagnen som är på framsidan av katalogen på jobbet. Är faktiskt sugen på att köpa en själv. Då har man en komplett standardutrustning som duger till allt. Nycklarna stoppar jag i fickan och är jag på bra humör får sonen låna dom, med besiktning av att varje låda är komplett vid dess återlämnande :) Riktigt sköna verktyg rent ergonomiskt. |
|
|
Hazet gör trevliga verktyg. Köper gör man enklast via Spekuma Länk Halva priset på ord.pris, enl prislista från länk ovan, på Special Worldwide 2007. Prisvärt! Länk Mvh /Marcus |
|
|
spajjs :kolla efter denna logga Länk Dessa verktyg är förövrigt misstänkt lik många andra dyrare loggosatser så varför betala mer? Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Spajjjs > du ser som sagt loggan som det står "10" på, när du bläddrar på hemsidan. Loggan står även i listan när du kollar, så det är ju lätt att se vilka som är aktuella. Swedol ligger ju i malmö, perfekt :) Måste nog åka dit någon dag, tack för tipset.. -- Markus |
|
|
Jag köpte AmPro till jobbet. Inte allra bästa kvaliten, men helt klart mycket prisvärd! Köpte en hel vagn med hjul på Svedol för 4900 spänn! I stort sett helt komplett inkl. dorn, mejslar, 3st hylsnyckelsatser, tänger m.m m.m. Svedol har dessutom kanonservice! =) Mvh Johan BMW 323i 6-cylindrig körglädje |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.