AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.455

M3 och Viper

Sida 2 av 3
VIP
Viper är som en platsbalja, inte är den snygg precis.

Motorn kan väl vara häftig men jag tycker ändå det är mycket skryt och macho över den som gör att jag mår illa när man ser den.

BMW är gedigen tysk kvalite, kassaskåpskänsla som inte en amerikanare kommer i närheten av, detaljerna, finessen.
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Ille55 : den va lite ironi i det där med att de köper en ny bil. Jag fösöker berätta att jag sitter på bmw forumet, just för att bmw är bättrre. annars hade jag gått till nån jänkarforum! Amerikanska bilar har ingen klass/har inte haft någon klass och kommer ALDRIG ens att kunna jämföra sig med tysk ingenjörskonst! Bmw är ett stycke konst i sig!

Mvh Mohsen
Ni
162
NikeC
Bmw Z4 2004
Bmw M5 2006
Bmw X5 2006
Mohsen,

Hur många Bmw samt "jänkar" har du ägt ?

Eftersom jag har ägt / äger dessa bilar kan jag ge dig lite fakta:

Min M bilar (M5-02, M3 -95, M3 -96) har haft BETYDLIGT mer bekymmer än ex. de jänkar jag haft. Sen kommer vi då till prestandan som du nämner. En vanlig C5 Corvette på 344 hk kör väldig jämt mot nya M5:an är föraren som avgör det. Om du tar en Corvette z06 (405 hk) så har inte M5:an en chans vara sig på bana eller rakt fram...du bör skaffa lite erfarenhet innan du gör allt för stora uttalande. Forumet blir så mycket intressantare då...

/
Nike
Ni
162
NikeC
Bmw Z4 2004
Bmw M5 2006
Bmw X5 2006
Här är något intressant för er kanske....

Länk
NikeC >> Körde du med vetten i Piteå som du skulle? Jag var inte där men är nyfiken på vilka tider du fick om du körde :)

Mvh Mange
VIP
NikeC:

tjaaa...det går väl bra när det är rakt fram som gäller, vid kurvor tror vetten det är fortfarande rakt fram som gäller :)
Ni
162
NikeC
Bmw Z4 2004
Bmw M5 2006
Bmw X5 2006
Wald,

Tyvärr så blev det inte vetten i Piteå däremot M5:an som det nu sitter kelleners system från kattarna och bakåt på samt Dina stage 3 chip. Tiderna för den blev 13.20, 13.19, 13.17 vid tre olika försök helt ok tycker jag. Vetten är däremot provat i ö-vik men tyvärr så var det rätt så kalt vid test tillfället (+1), men lyckades ändå få ner tiden till 9.86 som bäst, vilket jag är mycket nöjd med vid dom omständigheterna. Nu är det i princip spikat (99% säkerhet, tyvärr går det inta att lova till 100 % med mitt jobb) att jag kan komma då SM:et körs i Piteå och då bör tiderna komma ner till 9.70 - 9.75. Men veckan före så vet jag säkert kan meddela dig då om du vill komma och titta...går säkert även att ordna ett provtur. För som sagt denna bil måste upplevas, tror inte man säjer nått negativt om jänkare efter man provat åkt den...har då ingen hittills i alla fall...dom har varit rätt så tystlåtna faktiskt :)

VIP,

Hör att erfarenhet talar här :) Näe för mig svänger den då minst lika bra som M5:an.... Bromsarna klar även dom minst lika hårt påfrestning som i M5:an. Däremot i Porschen är dom grym...men inte värre än i Lingenfelter vetten.

/
Nike
Hallå Kevin_m_roadster och NikeC
Måste bara fråga, hur har ni råd med dessa välfylda garage som ni verkar ha. Vilka arbete ger medel att köpa så många roliga leksaker. Som man vet vilken karriär man ska ge sig in på
Tja NikeC

Ser att du rattar en Lingenfelter preppad C5a fan va fett ;) Trodde att det bara fanns en i Norge men så fel man kan ha. Skulle du vilja berätta lite om din bil och kanske lägga upp några bilder för oss inbitna C5fans som hänger på den nya svenska vetteforumet. www.vetteforum.org Det skulle va jäkligt kul att se den live, kommer du ner till lite lägre breddgrader och kör några repor detta år?

Mvh
Ilhan
mo
48
mojje
toyota supra mkiv,eurospec 1000hk edetion.
audi a4 b8 quattro.
skulle också vilja veta hur man får råd till sånna välfylda garage,

jag byter gärna jobb och inriktning om jag har 4-5 -o1 i garaget av dyra bil märken
NikeC >> En provtur...*skakar* ;-) Det skulle ju vara en minst sagt trevlig upplevelse, när är SMet i Piteå då?

Vad fick du för slutfarter på M5an på dessa tider?

Mvh Mange
Visa användare
104
kevin M_Roadster
Z3 M-Roadster-98
Euro
Jag jobbar som du ..
men jag har inga barn o lägga pengar på så då lägger jag pengarna på mig själv,,
jag har en video-butik i GBG samt en resturang
och min fästmö sitter ganska högt i ett företag som heter Mr Musik,, vår passion e bilar o grillfester hemma med kompisar,,
så länge man har pengar så ska man ha kul för de ,inte fan ska man spara livet ut för att sen döööö..
Mohsen ,
min kära vänn från Iran,,jag ska säga dig att jag har ägt min Viper i 2år o jag kör med den dagligen förrutom då det regnar o snöar då har jag Evo6:an o jag ångrar inte mitt val av bil för 5öre ,den e värd varje krona jag gett till Henrik Roos o hans mekaniker för att trimma den..
inget skit snack om BMW ,de e bra bilar ,jag har själv ägt en hel del av de precis som 90% av dina landsmänn,, men du kan aldrig gämföra en bmw mot en Viper, det e 2 helt olika bilar,,och om folk skulle tröttna på den efteren dag då borde det väll finnas fler Vipers Samt Vette till salu i vår land,,
en Viper från 93-94 kostar idag runt 400,000 då e det bra pris ,vad kostar en ny M3a -M5a??? priset talar för sig själv ,,sen e ju smaken som den e ?
jag har fått många koplimanger från BMW ägare i mintrakt som ofta vill hänga me på provtur

det e vad jag tycker,,luften e fri som sagt

hellre himmel över huvet än bilen över huvet
Ni
162
NikeC
Bmw Z4 2004
Bmw M5 2006
Bmw X5 2006
Euro & mojje,

Det finns många förklaringar till hur man kan äga lite dyrare bilar. Är ju också en prioriteringsfråga kanske. Mitt stor intresse är bilar och båtar och MÅNGA har frågat hur jag kan gör av med så mycket pengar på det. Och ja jag har gjort av med mycket pengar på min hobby men jag har också vunnit mycket upplevelser som för mig betyder betydligt mer än de pengar jag förlorat.

Sen vet jag att jag är lyckligt lottat i de fallet att ha kunna unna mig det. Hur jag fått ihop dessa pengar behåller jag för mig själv, men tror inte att det är nått speciellt yrke utan mer hur stor engagemang man lägger ner i det man tror på. Ska exempelviss i väg nu på en lång tjänsteresa (ca 4 veckor, hoppas bara att jag är hemma till piteå drag way) men det är ju också en prioriteringsfråga hur mycket tid man vill läga ner på sitt jobb.
Är utbildad jurist men vad livets bana tar en på sen brukar kunna vara vad som helst....lycka till med era mål i livet...om det är ex. att äga en M5:an så om man ger sig f-n på det så brukar det gå till slut. Ett gått råd som jag själv har följt, ge aldrig upp, motgångar kommer alltid men till slut vänder det sig igen.

ille55,

Ja Normän verkar ha stor intresse för dessa bilar. har en som ringer mig med jämna mellanrum och bjuder på vetten. Hade inte tänkt att sälja den men snart är budet så bra att man måste. Har hört att det ska finnas en till i Sverige förutom min, sen finns det ju ett gäng minde modifierade Lingenfelter vettar i Sverige. Har tänka att både ta kort samt filma den lite i sommar så min bror har lovat att sätta upp en hemsida om den. Kommer en länk så fort den är uppe.

Tyvärr kommer jag inte att ha möjlighet att komma söder ut med den. Har igentligen ingen semester i sommar :( Har beskrivit den lite i tidigare inlägg så om du söker på mitt användarnamn så bör du hitta lite fakta om den.

Wald,

Tror det är 11-13 juli annars är det helgen efter vilket vore bättre för min del. Men om du tänkt dig dit så hör med mig veckan innan så jag säkert kommer om det nu är vetten du vill se vill säja :)
Slutfarten på M5:an låg mellan 173 - 175 kmh

/
Nike

Ni
162
NikeC
Bmw Z4 2004
Bmw M5 2006
Bmw X5 2006
Ett lite "ordspråk" som en god vän till mig brukar använda är " Jag går hellre i graven men 1 miljon i skulder än 1 miljon på banken"...man har haft ett roligare liv då.
Kanske lite väl drastiskt, men ligger lite i det ändå. Det jag tror på är att man måste våga lite här i livet för att kunna vinna nåt.

Kloka ord eller hur :)

mvh
Nike
NikeC >> Perfekt! Då har jag semester :) Kanske tar med mig tjejen på en liten tur uppåt då :) Självklart är det vetten jag vill se, inte en massa raggar bilar ;)

Bra slutfart på M5an, borde gå att nå en hög 12:a med "riktiga" däck!

// Mange
mo
48
mojje
toyota supra mkiv,eurospec 1000hk edetion.
audi a4 b8 quattro.
hehe nicke, men att jag är lite avundsjuk på din lilla fina maskinpark kan jag inte neka till, visst är jag hyffsat lycklig lottad , men jag får ta en bil i taget , har haft det mesta utom ferrari lamborghini, men det vill jag inte ha heller, porsche har det blivit dock endast en 928 gts , men det är mkt fin bil det med, har i stället många harleys för mc är också en passion jag har , ej då racing hojjar , det tycker jag bilar gör sig bättre , men jag är fattig som en mus efter räkningarna, men jag tillhör den kategorin av människor som uppskattar en triss vinst på 25 spänn, och tycker man vinner varje gång man inte spelar bingolotto "insatsen"
Kul att folk kan jobba ihop pengar till dessa bilar så det inte bara är "pappas pengar" som ger folk möjlighet till att ha kul. Själv försöker jag jobba ihop till något roligt att köra.
Man ska sikta högt och jobba sig dit :o)
Jag hyrde en Viper i Las Vegas. Vi gifte oss i en Drive-thru. Det är bara att inse... Det var första och sista gången, men ett fint minne är det. (bägge grejerna alltså)
:-)
Det kostar att ligga på topp, det tråkiga är bara hur man skall ha tid att använda allting när man jobbar typ jämt...........

Är ledig i helgen (den enda i Juli) och då blir det faktiskt lie motorbåts åka fast M5:an inte har rört på sig den här veckan, men dubbla 7.4 liters v8 med raka rör är också ganska mulligt........................................
Nike C: Vad har du för båt??? Ar själv ganska torsk på att glida runt på sjön...........
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.