AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.387

M3 och Viper

Sida 1 av 3
Todd
Igår var en magisk dag. Jag fick åka en Dodge Viper med strax över 500hk. Tidigare så hade jag åkt en M3 -97 och lagt upp en plan för hur jag skulle komma över en sådan, nu fick jag styra om mina drömmar. Dock så tror jag även att allt kommer att stanna vid just drömmar.

Hur som helst, trycket ifrån v10 var riktigt mäktigt, magiskt och minst sagt öronbedövande.

I was in heaven...
Var den trimmad då eller? Ja man bör inte se en Viper på riktigt och än mindre åka i en, för då vill man inget annat än att ha en väääldigt länge :) Viper feber
Todd
Ja den är trimmad, runt 530hk snackades det om, det var sjukt...
mi
288
mip
318 touring-02
M3 E36 3.2 CAB-98
Hur är en viper jämfört med M3 känsla väghållning bromsar motor osv..

Mip
Har kört Viper...
Och jag måste nog säga att det är sportbil!!
Tycker nog M3 är riktigt tam jämfört med Vipern.
Bromsar och allt annat är racing.
Tyvärr kan jag inte lägga upp några bilder på den här,, eller någon annanstans.
Men vi hade inne den för att justera högerframdörr,,
3 veckor senare döms den ut av försäkringsbolaget, Då var vi uppe på repkostnad straxt över 430.000:-
Motorhuv 125,000:- (Original) finns kopior.
Men ägaren var inte så ledsen för det,,,
ahh... finns fler bilar... (Man kan bli riktigt förbannad på dessa rika, bortskämda bilsabotörer)
Men den är till salu hos Dial!
mo
48
mojje
toyota supra mkiv,eurospec 1000hk edetion.
audi a4 b8 quattro.
hmm jag har åkt och kört viper rt10 va 408 hk , det är noll väghållning ett rakt fram monster är det kan jag lova , det skrammlar och vibrerar överallt, men någon sportbil för lite mer krävande småvägskörning är det inte , vet ej hur gts är att köra men en rt10 är en traktor med MYCKET EFFEKT /
Visa användare
104
kevin M_Roadster
Z3 M-Roadster-98
Mojje
det kanshe berodde på att du va ovan vid bilen. jag själv äger en RT/10 av 95års modellsvart med dubbla silver stripes,
o jag tycker att det både e väghållning samt fartresurser,
helt i min smak , jag tycker inte att man hittar mer macho bil o snygg bil än så ,,med tanke på priset,
jag har både headers samt sidepipes ,eftersom bilen e flyttgods från USA får jag ha bilen precis som den e utan att behöva modifera den

tack för mig
Visa användare
104
kevin M_Roadster
Z3 M-Roadster-98
B10 alpina
kan du ta reda på mer om vipern hos dial,
det kan bli en slant om du kan ta reda på vem som har hand om den, med tanke på att du kanshe kan ordna regnummret,
va det e GTS eller RT/10
jag har tre sånna liggande som e smällda o hemtagna från USA som jag håller på o bygger ihop,
du glömde säga att Huven kosta 125000 EX moms
en bra kopia går på 50000:-
Nu är jag inte så insatt i just Viper, men vad jag hört så ska det vara stor skillnad mellan GTS och RT/10 på det mesta.
Tro det eller ej, men jänkarna börjar faktiskt också lära sig att göra bilar som kan svänga....ex Viper och C5.
Noll väghållning Hmm...

Var på Ringen precis och njöt av ett 24 timmars race där bla. Zakspeeds Viper deltog, jag LOVAR att det inte var NOLL väghållning i den.

Det ljudet och det öset både rakt fram och när det svängde fick ordet ståpäls att blekna....

iof så var BMW:s GTR inte så hemsk den iheller, eller Ådis DTM bilar eller till och med vinnaren opels bilar var trevliga, men nu snackar vi inte precis standardbilar.

Rent ljudmässigt borde jag nog kora Porr-sche till vinnare i 24 timmars racet, deras ljud är värt varenda krona resan kostade.

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Nu med tokbra kalender..
Kommer bara att tänka på ett test i Car&Driver sent förra året då de ttade nya Vipern. Slutsatsen var att den är macho och bilderna när de stekte ägg på instegslisterna tyder på att det blir rätt varmt vid dämparna ;)

Nu körde de väl i Las Vegas eller något annat ökenställe men de sa att komforten inte var så bra eftersom det blev extremt varmt överallt i/på bilen.
Visa användare
104
kevin M_Roadster
Z3 M-Roadster-98
jag kan hålla me om att det blir varmt i bilen ,men jag har ju AC,hehe
det blir faktiskt hesmskt varmt mest på grund av att jag har sidepipes o då går de direkt under röven o sticker ut framför bakhjulen,
men det e klart det e ju en lastbilsmotor så om den inte ska bli varm då vet jag fan
men men det e den roligaste bil jag haft under min tid o den e nog den bil jag kommer o spara på
jag e ju bara 25 så det blir väll fler bilar om det vill sig väl,
om det e nån som vill ha bilder o info om viper så e det bara o höra av er
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Håller med om att d e en cool bil att se och lyssna på, men om det går så ini helvete e väl tveksamt. Har en polare som har en totalflidd och justerad M5a E-34 som hade ett rejs med en RT/10 som är vässad i staterna, vet ej effekt, men när det gick 285(mätarfart), uppför, orkade inte lastbilsrovan med. Skillnad på 400 jänkehästar och 400 tyska... Mest skrytbygge.

jimpa
Ni
162
NikeC
Bmw Z4 2004
Bmw M5 2006
Bmw X5 2006
Skulle det vara någon skillnad mellan jänkehästar och tyska menar du ? Hoppas du skämtar.....mer än så bör du veta.

/
Nike
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Vipern är för sportig för att vara vardaglig. hellre en fullutrustad 750 nya karossen än nån skit som skeppats hit från Amerika

Mvh Mohsen
Visa användare
104
kevin M_Roadster
Z3 M-Roadster-98
Mohsen
att kalla andra bilmärken ,,speciellt VIPER för skit,,??
du borde veta bättre än så ..så lägg ner , viper e inte nån skit ,jag kan ge dig en lista på 1001 saker som e bättre o roligare med viper änn "nya 750n" det beror helt o hållet på ägaren,
konstigt att du tycker det e skit ,,medans så det går bra för folk på börsen eller så ,,så vill de förverkliga sina drömmar ,bla köpa VIPER,

hellre himmel över huvet än bilen över huvet
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Klart jag vet bättre än så, men en viper på 400 är fortfarande långsammare än en M5 i bra skick, å d vet alla. Må vara bromsade på rullande landsväg, men efter väg krävs det mer än så. Skulle inte ens svara på en utmaning med B7an.

jimpa
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Men ni får inse samtdigt at en viper är kul för en dag. en 7 serie är ett livsåttagande,. om jag hade en viper och den blev repad skulle jag typ skita i det( för viper ägarana är så pass rika ,istället för att fixa den lilla repan så köper de en ny jänkare ), men om min bmw blev det.... rikslarm! Plus att det är nåt bakom en bmw, som inte ens en viper kan rå på..

Mvh Mohsen
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Jag har åkt både M5 och diablo, visst diablon syns mer osv osv men det är inget som håller! Min åsikt i alla fall

Mvh Mohsen
Mohsen får man fråga vad du försöker berätta??

Kul för en dag?? Verkar som om att du har erfarenhet utav en massa renrasiga sportbilar men bara har fallit för en vanlig 7serie. Skämtar du eller? Tror du att alla som kör viper har den som en slit o släng bil.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.