|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Säker? Jag hade en 325 klump på min förra 320 Har en på min nyvarande, och ska montera dit en lamelldiffad idag, så för mig passar 325 klumparna.... 325 klumparna håller jekligt bra faktiskt om man ser till att det är färsk och fin olja, och ser till att den inte blir överhettad... Tror att största orsaken att folk kör slut på klumparna hela tiden är för att alla eller någon gummi bussning i bakvagnen är slut så det blir ett jekla ryck varje gång ni ska börna eller köra iväg lite snabbare Varför bromsa när man kan gasa =) |
|
|
Ja, det är jag. Iofs är min diff en M3 E30, och då passar dom inte.. Men dom är lika stora som 323/325:ornas klump..För jag tog bakkkåpan från en 323:a... |
|
bmwsteffe |
>dekker.. jag tror på din teori där i mitt fall iallafall för d blev ett ryck!! senast som jag pulveriserade min klump!! aj aj...bussnigarna säger du! vad får man ge för dom!!? |
|
Min 320 går i 110 på varvstoppet på tvåan... Har en -86a, lite skeptisk till att det är 4,10:1 utväxling i den. Någon som vet vilken utväxling de har och vad de varvar vid en viss hastighet? iofs så beror det lika mycket på lådan... |
|
|
fulingbusen: 3.64 och 3.91 var alternativen då, du måste ha 3.64. Samma utväxling i lådan genom åren. Borde var 2.20:1 på tvåan. Vad har du för varvstopp? orginal 320i vid 6200? I så fall stämmer det inget vidare med 3.64 heller |
|
|
Ett par hundringar, men dom är knepiga att byta, läs på Mekartips hur man gör... Bmw tar väl runt 1000 spänn att göra det annars.... Varför bromsa när man kan gasa =) |
|
|
Mätte upp det idag igen och min bil gör strax över 100 på varvstoppet. Vet dock inte vad det är för hopplock av låda och bakaxel. |
|
|
Jag har 325 klump på min turbo konv e30 håller för bra mycke mer stryk än 320 klump... men så e de ju lammel diff i den me det gör ju att den håller bättre.. fräste sönder en Frisk 320 klump på en kväll.. 325 klumpen håller mycke bättre+ att det är grövre hus på 325 klumpen+grövre kronhjul å pinjong Min bil!! Länk |
|
|
Johnjohn1: Exakt vad menar du med "större" ?????????? /Mikke |
|
Rico80 |
bmwsteffe: har en komplett botten till 325 om det e intressant m20!!! saknar dock toppen o lådan!!! *Gaspedalen har bara ett läge i botten* |
|
Limmet: Vad är det för front du har ? Fet! Mikke I: Själva fästena som man skruvar på klumpen är större, dvs hela skiten. |
|
|
325 klumpen passar rakt upp på 320 bakvagn Min bil!! Länk |
|
|
Limmet: Ja den passar rakt upp. Vad är det för spoiler du har? |
|
bmwsteffe |
>rico80 jaa om jag ska byta så vill jag nog helst ha en komplett motor faktiskt men... va ska du ha för den?.... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.