|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
bmwsteffe |
hej!! min fråga är om den passar??? och om den är något mer slitstark än 320 klumpen??? borde ju vara d tycker man?... tacksam för svar... |
|
Om den är mer slitstark eller inte skall jag inte uttala mig om, men den har en annan utväxling som kommer att sänka motorvarvet så pass mycket att din 320i, kommer att bli väldigt "trött"! (iofs kanske bensinförbrukningen går ner....!?) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
bmwsteffe |
a joo d är sant...men en 325e30snurra är av intresse också...vet ingen som säljer kanske???... |
|
Den passar, den tål inte mer effekt direkt, men den tål mer misshandel. Orginal klumpen tål nog allt vad en NA M20 kan ge iofs. Utväxlingen skiljer inte så hiskeligt. 4.10:1 på 320i och de vanligaste på 325i är 3.91 eller 3.73. Gör ett par hundra varv vid 120km/h ungefär. |
|
bmwsteffe |
orginal klumpen tål inte misshandel alls skulle jag vilja säga!!! har skjutit en åt helvete redan o min andra 320klump har också fått sig en kyss!! o fråga mig inte hur!!? 129hk!! he he helt otroligt tycker jag att d inte håller...jag har bromsat upp bilen det är d ända jag har gjort sorgligt är d iallafall har precis bytt juu :(... |
Grusse |
På min 320 -89 sitter det 3,45:1 och likadant på polarns 320 -85:a. Så kolla upp ifall du verkligen har 4,10:1 på din. |
bmwsteffe |
joo man får väl göra d...men d lär bli nåt annat en en 320 klump nu iallafall!! var juu ingen hit o byta direkt så den här gången får den fan ta å hålla!!! ska juu i med mer effekt nu också!! |
|
Alla 320i från och med 88 har 4.10 orginal. Det går att sabba diffar med en 316i. Problemet med den mindre klumpen är att den har mindre kylning än den större och det är det som tar kål på dem. De tål lika mycket momentan effekt. |
|
Grusse |
Konstigt att inte min -89:a har det då? Man kanske skulle byta så man får den lite rappare. Blir ju en jäkla skillnad från 3,45:1 till 4,10:1 :-) |
|
3.90 är det jag hört/läst/fått förklarat att 320 har... 325 har 3.73. 318is har däremot 4.10. Däremot brukar tourigarna vara nedväxlade. Tex 3.91 på 325 touring. Men jag kan ha fel... "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
|
Ledsamt att ingen tror mig. Finns massa olika utväxlingar till 320i men inte för alla årsmodeller. Kolla här: Länk |
|
| Kommer förresten från www.e30.de. Glömde skriva det. | |
bmwsteffe |
hmmm undra vad jag har för utvxl nu då!!? jag tror att den som jag köpte nu senast o som sitter på nu är en klump från en -85 |
bmwsteffe |
3,45:1 då kanske!! |
bmwsteffe |
okej från den listan så har 320i-89 vad för utvxl?? |
|
Ingen som misstror dig ILTR. Iaf inte jag. Säger bara vad jag hört. Men som jag oxå sa, jag kan ha tokfel. ETK:n borde väl kunna ge svaret va? För en sak har man ju märkt genom åren: Allt på internet är inte sant. ;) *retas lite* "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
|
Enligt mina uppgifter finns följande alternativ i original (-89). 320i: 3,45:1 (för franska marknaden) 4,10:1 4,27:1 (för italienska marknaden) 4,45:1 325i: 3,64:1 3,91:1 3,73:1 (utan kat) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
AL: Det är sant;) Men den listan har kollats många gånger och hittills har den stämt. Den tar dock inte upp alla special fall för enstaka länder, så som Johan B fått med;) |
|
|
Klumpen passar men inte drivaxlarna. Du får i sådana fall ta dom från en 325:a också. |
|
bmwsteffe |
okej!! är du säker att dom inte passar!!? vadå är d för att klumpen är bredare på 325an då eller? |
|
Nej, för att drivalxarna är större på 325.. Jag har själv prövat så. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.