|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Av en tillfällighet stog nya Mazda -6 bredvid Alfa 166 på bilmässan och det är bara att konstatera att Mazdans instrumentering är en oblyg blåkopia, tyvärr med ett löjeväckande materialval; silverfärgad knotterplast!! Och påminner inte kombins akterlinjer lite väl mycket om 156 sportwaggons? Men, ska man leta förlagor kan man väl hitta sämre, hehe. Vorsprang dürch Wirkungsgrad. |
|
|
kan också instämma att maza 6 är snygg. Och jag tror de säljer riktigt bra för man ser dem överallt och de har ej funnits till salu så länge. sen gillar jag att det kommer lite sportiga japse blar snart också. Nissan 350z som jag först tyckte såg muppig ut. Men då man sett lite fler bilder etc och nån film på den verkar den faktiskt vara riktigt najs. Stort plus e att de kör RWD och ej FWD som andra bilmärken envisas med även på deras sportmodeller. Även Mazda RX8 tycker jag e najs då man sett den lite även om de öppnar dörrarna annorlunda och har wankelmotor. |
|
|
tycker det är lite coolt att mazda kör wankelmotor i rxorna. 250hk ur 1,3 eller vad den har. |
|
|
K.N. Visst är en del av instrumentpanelen silverfärgad, men inte i knotterplast. Hade du väntat dig ädelträ på en bil som kostar ca 250.000 kr? stimpenbmw2: Även om det syns en hel del Mazda6 ute på vägarna så är det ingenting mot vad det hade varit om bara Mazda-återförsäljarna fått den tilldelning bilar dom önskat från första början. Dessutom var det inte många återförsäljare som förstod att det skulle bli sådan efterfrågan (tidigare modeller har sålt bra, men inte så här bra). roadZter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.