AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.989

855 t5 vs m3

Sida 2 av 2
Okej...

Då menar han nog att T5 mojnar ut vid 5000rpm medans M3an vaknar just då. Men dör är ju kanske lite fel ordval då jag oxå tycker den borde dra ända ut om den nu var frisk!

Har åkt i chippad T5 och den dog inte efter 5000rpm :)

mo
48
mojje
toyota supra mkiv,eurospec 1000hk edetion.
audi a4 b8 quattro.
så så . lyssna andreas, min 855 t5-r som jag hade hade följande saker, ljusblåa spridare, mekaniskt ladd,uppsvarvad lmm,3" helavägen från turbo,testade med 19t agg men hade bättre response med 16t och det agget klarar ca 300 ärliga hk på driven ca det jag hade i min gula, jupp a-tech stod för chippet , bara att gå in och läsa om deras steg 3 kitt, dom rekomenderar 1.1 i ladd jag körde 1-28-1-35 ca i ladd, vet att stakarna är det svaga i t5án , men du det är vridet som dödar dom inte hk antal, jag gasade aldrig under 3000rpm med min kanske därför den (håller) visst kopplingen är bytt på den till en R koppling som ger sig rätt fort dom med, en sinter skulle göra nytta,

och så till polarens bil som jag körde mot, den har ett chipp från sct, vi testade även ett tidigt chipp från tme tme chippet låg på ca 1 bar , det andra på 1.2 bar , det sitter även filter på den bilen, den bilen körde jag i från, och en orginall turbo tar ut sig vid ca 5000rpm laddet sjunker ner till ca 0.8 vid 5000rpm (fakta) , turbon har sitt roliga mellan 2500-5000 så är det bara , om inte toppen är fixat då,

den kärran jag hade gick hyffsat, snäppet elakare mellan 100-200 än m3án tror jag, det känns mer i bmw dock :) sug är också kul, ketschup hade jag i överflöd i min , och det är ju trevligt,

visst går t5an grymmt bra men det är ingen racer förutom rakt fram , lådan är seg och slö , men går som ett troll rakt fram upp till ca 255-260 sedan är det stopp,

skulle vara kul att veta vad du har för magiskt chipp i din turbo, om det nu bara är chipp du har , annars så skall du nog testa din med klocka så kommer du att säga samma sak som jag säger

ps (min som jag hade) låg på ca 1.1 vid 6000rpm, men då är den turbon strörre än orginalet

MVH/Mojje
mo
48
mojje
toyota supra mkiv,eurospec 1000hk edetion.
audi a4 b8 quattro.
wald det stämmer och det trodde jag alla förstod :) vi pratar nartuligtvis om gradvist sjunkande laddtryck, visst drar den efter 5000rpm den laddar ju forfarande men kicken eller det fina suget dör ju ut , däeför vi körde 3000rpm vs 5000rpm på bmw´n och den sticker som ett skott, sedan kommer turbon i kapp lite för att tappa pga av växlibg dump tömning det tar ca .0.5 sek för den att hinna upp igen till max ladd , och bmw drar då i från lite till, så var det mot polarens bil och den går satan så bra alltså
Synd att du inte bor i stockholmsområdet....
Det jag skrev var inte menat som nåt påhopp alls!!
Blev bara lite förvånad över vissa saker, inge annat!
Har en heltorginal 15t med 6cm² avgashuset, orginal allt utom avgas och programmet.
Vore kul att testa mot en V****o med liknande trimm eller mot en M:bil...
Visst är lådan inte lika bra i volvo som Getdrags och ZF lådorna i M:bilarna men sämre än min låda är dennog inte.... :)
M.V.H.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.