AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.019

Svagt intresse för M5

Sida 3 av 3
Det var som attans en lektion i marknadsekonomi som jag tyvärr inte kan hålla med om...i de enklaste former är det möjligtvis så att det endast är tillgång/efterfrågan som styr priset på varor och tjänster, men jag är ganska övertygad om att detta endast är ett riktmärke i prissättningen för i slutändan är det ändå det man får för sina pengar som avgör priset...

Själv tycker jag det är rätt kul att det finns personer som Birka här på forumet gentemot alla finaxbelånade 3serieraggare(ej personangrepp på dig Hubbe325) som slänger ut sig både det ena och det andra utan någon som helst eftertanke

"Arbete är tillflykten för den som inte har något att sysselsätta sej med."
/Oscar Wilde
Hårding,

kanske är det så att alla inte vid alla tillfällen har perfekt information (det är svårt att veta exakt vilka som är till salu och att exakt bedöma skicket på dessa), sk marknadsmisslyckanden.

De kan som du antagligen vet medföra variantioner i prisbilden, alltså finns det "fynd" och "överpriser".

På beg bilar kommer det sannolikt alltid att vara så då de är svårbedömda. På nya bilar, TV etc är det numera mycket enkelt att via pricerunner och dyl att få det bästa priset....här på värderingsforumet kan vi endast ge hint om vad som är rimligt att betala/få ut för en specifik bil.

/Simon
Hårding: Vad menar du med "alla finaxbelånade 3serieraggare". Det känns lite onödigt att uttycka sig så. Tyvärr är det lätt att göra det då folk har åsikter som avviker från ens egna. Som tidigare har sagts i denna tråden så är försäkringarna dyra, reservdelarna dyra, servicen dyr, utbudet relativt stort vilket leder till att efterfrågan minskar och därmed också priserna. Detta gäller oavsett om man har en rishög eller (som din bror och många andra också åtminstonde när man läser annonser) Sveriges finaste M5:a.

/T.P.
Länk
Jag kan hålla med att det var plumpt uttryckt av mig, men jag gjorde som många andra och skrev först och tänkte sen...jag ville senare ändra mitt inlägg då det är onödigt att försöka trycka ner folk med billiga poänger när man är ny på ett forum, men det gick helt enkelt inte att ändra....

"Arbete är tillflykten för den som inte har något att sysselsätta sej med."
/Oscar Wilde
Så där ja...
Där spårade den tråden ur
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Hårding: Tackar för att jag undantogs från begreppet "finaxbelånad 3serieraggare". Jag har ju lånat på Ikano-banken... ;-)

Skämt åsido,lite onödigt uttryckt, men det noterade ju du själv lite senare.
Det är klart att det inte är så enkelt som vi beskrev innan men lite förenklat så är det så just nu, folk vill inte betala mer och då får man dumpa priset om man vill sälja.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Eller ska jag ta illa upp, var det min ålder du åsyftade?
Sp
51
Spud
518i -90
Ang. Att många tycker sig ha "Sveriges finaste M5:a" är ju inte helt fel.

Har läst M5 annonser nu i någon månad.
Och det tycks som att begrepp som "toppskick" kan vara väldigt luddigt.

Exempel: En M5 3.8 Med EDC och AC ur funktion var ändå i "Toppskick".

Man blir ju lite skeptisk.
M3
82
M3-Rocco
M3 E46 -01
Hårding:

"men jag är ganska övertygad om att detta endast är ett riktmärke i prissättningen för i slutändan är det ändå det man får för sina pengar som avgör priset..."

Du skämtar eller...??? Tror du på fullt allvar att en köpare bryr sig om vad du anser att bilen är värd...?? Köparen jämför ett antal bilar och köper den bil som är billigast i förhållande till skicket osv..

// Rocco
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
simon_en> Blir det inte ETT adekvat vokabulär? =)

Sex på alla fyra, roligast så!
Hangaround,

om vi ska vara alvarliga låter ditt förslag inte rätt......

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.