|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Håller på att sälja min kära M5:a och tycker det går väldigt segt. Några andr här på forumet som har sina pärlor till salu och upplever samma sak? Länk | |
|
ni verkar vara flera... Länk Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Finns rätt gott om M5or plus att dyra reservdelar och pinsamt höga försäkringspremier bidrar till att folk avstår... | |
|
Annonstexter som "Disskuteras ej över telefon!" borde göra intresset mindre. Skulle personligen ALDRIG åka mer än fem mil enkel resa för att kolla på en bil där säljaren vägrar att prata pris på telefon. Som köpare vill jag absolut inte hamna i det underläget. Ta bort det tillägget, och hoppas att fler ringer. Lycka till! /Simon |
|
|
Skulle själv kunna tänka mig en M5:a. Men, som Oskar skriver, är försäkringen för hög. Och dessutom kanske hög teknisk nivå som gör felsökning för krångligt. Brukar ju vara massor av utrustning = mycket som kan krångla... //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
Gutte, du lär ju inte iaf få lättare att sälja bilen till det pris du begärt, med nämnda rubrik....... Många är väl ett iof ett relativt begrepp. Det finns väl inte så många inregisterade m5e34or 89-96 i Sverige, kring 689 (sedan)+ 70 (touring), var av ett x antal bilar redan lär ha fallit bort. Källa: Sniffer, här på forumet Men försäkringsbolagens premiesättning, lär ju göra att spekulanter under 24, åtminstone lär tänka efter både en och två gånger. |
|
|
simon_en: Jag anser att om man är intresserad av en bil så ringer man inte säljaren och prutar via telefon innan man ens har sett bilen! Det kallas sunt förnuft! Sen är det en annan sak att pruta när man står mellan fyra ögon och tittar på bilen. Men JAG vill inte ha denna disskution med en köpare över telefon. Länk |
|
|
"Det kallas sunt förnuft!" hmm.....varför ska köparen behöva bli så sårbar att denna i många fall åker långt. Din åsikt har absolut ingenting med sunt förnuft att göra utan är endast en åsikt som alla andra! Dock är det upp till dig om du vill ha samtal eller inte. Alla gånger jag sålt bil har priset diskuterats redan på telefon om det är någon vägledning. /Simon |
|
|
Det finns tyvärr folk som ringer och säger "du får 50000:- för den, är det okej eller? Kommer och hämtar den i morgon." Jag har redan fått mail och telefonsamtal där folk "bjuder" en skamsumma. Jag hade aldrig ringt på en annons och prutat hej vilt innan jag har sett bilen! Därför skrev jag det i annonsen. Länk |
|
|
Då är jag med, det du menar är "skambjudare göre sig icke besvär" eller "endast seriösa". Klart att det är oseriöst att bjuda 50 KSEK för dni bil! Själv prutar jag på telefon....oftast då i tyskland...150 mil att åka. Prutar på bilar i Sverige i telefon...men inte att från 85 till 50 KSEK naturligtvis. /Simon |
|
| Det är bara att inse,M5 E34 är inte speciellt lättsåld....dessvärre.Men det är bra bilar om de fått den vård de behöver!Är själv sugen på en införskaffa en,de som avskräcker lite är f-premien samt ev repkostnader.Har redan haft en 3,6:a o var kanonnöjd tills nån klåfingrig jävel stal den så ska ja ha en igen får de bli en 3,8,helst en -95;a....Vi får se! | |
|
Gutte: Vad har du själv köpt bilen för? Den är ju importerad så många tänker nog att du fått den för ett bra pris, och vill då ej betala 85000:- för den. Jag tror du kan få 60-65000:- för den. |
|
|
Hur höga är egentligen försäkringspremierna. Jag skulle betala 12700kr per år 1500 mil helförsäkring. Är 32år och bor 1,5 mil utanför Linköping. 540 99:a skulle kosta ca 10 000. Inte billigt något av dem, men är det inte reservdelar/servicekostnader som avskräcker snarare än försäkring. Försäkring till BMW har blivit hemskt dyrt på senaste tiden, betalade 4800/år för min 528i 97:a 2000 när jag var 29 år och 2000mil/år. Nu kostar 1500 mil ca 7300...sjukt. /Simon |
|
|
Ja skulle få betala som lägst 16000/år helf. för en M5-94....Iofs så skulle ja få pröjsa 19000 som lägst för en 735i -96 o de e banne mig lustigt... Ja skulle tippa på att Gutte kan nog få en 75-80 med lite tur... |
|
|
735an lät sjukt verkligen. /Simon |
|
|
richo: det var, som jag förstod det, precis drömmare som Dig Gutte ville slippa. Tror generellt det bästa är att bestämma sig för ett pris och sedan hålla på detta. Får man inte vad man tycker bilen är värd kan man ju alltid välja att behålla den. Tror annars ungefär som Dawwe 75-85, med "lite" tålamod... Gutte, du fick ju förra bilen såld och det var väll lite samma visa denna gång också, eller? - om jag inte minns fel, så lycka till nu! |
|
|
Birka, resonemanget att behålla bilen förutsätter att: -Man har råd att göra det -Man inser att bilen inte för den skulle kommer att betinga ett högre pris när man försöker att sälja den nästa gång. Tror dessutom att det i nuläget med extremt låg efterfrågan på dyrare bilar att det är svårt att "bestämma sig för ett pris och sedan hålla på detta" om man inte ligger mycket lågt i pris eller bilen på något sätt är unik som t ex Alpina B10 Biturbo verkar stå sig oerhört bra i värde. /Simon |
|
|
Simon_en, du har självklart helt rätt på båda de första två punktern. Jag tror dock inte det är så mycket lättare att sälja en Biturbo, om man nu vill ha ut "rättpris" - rätta mig någon om jag har fel. Men det är klart, sitter man väl med "skägget i brevlådan" och är både insolvent och illikvid i en situation med låg efterfrågan, så kan man självklart vara tvungen att slumpa bort sina ägodelar till hur låga struntsummor som helst. Men i en sådan situation kan man kanske inte heller räkna med att genomföra några vidare "lyckade" affärer......... |
|
|
Den har gått jääkligt lite för att va en M-5 imp,-92...... Först skriver du...Ring för mer info... och sen skriver du Diskuteras ej över telefon......?????Jag antar att du menar att priset ej diskuteras, men nu är det ju så att privatsålda bilar diskuteras alltid! Och med de låga milen menar jag att du borde få ut mer för den! Om den uppenbarligen inte är skruvad. Svårt läge detta eftersom, om du dumpar priset markant, så höjs ju alla ögonbryn ännu mer, varför är den så billig? Och om du har ett högt pris så köper ingen.... En kille jag känner har en likadan till salu Sv-såld för 75K. Lycka till iaf! ///FrIIk |
|
|
Birka: Ja det är just dåna drömmare som richo man vill slippa. Ja min förra M5:a gick på ca 1 månad. Det får man väll anse som okej. Och jag fick faktiskt vad jag gav för den. Men jag hade samma bekymmer där med oseriösa köpare. Tråkigt men sant så finns det folk som tror att dessa bilar är nästan gratis bara för att dom är importerade. Richo:Vad jag har gett för bilen har inte köparen med att göra. Jag frågar inte heller om jag ska köpa bil vad säljaren har gett. Man kan ju faktiskt ljuga ihop vad som helst. MEN jag är som alla andra, jag vill ju gärna ha tillbaka mina pengar. Det vill väll alla. Men ibland får man inte det och då är det bara att buga och bocka för det man får ut. Men jag är samtidigt inte någon desperat snorunge som säljer för att jag inte har råd att ha kvar den. Därför vill jag inte att såna spekulanter som du vräker ur dig att min bil är värd si och så mycket. Du har inte ens sett bilen. Friik: När jag skrev "ring för mer info" menade jag angående utrustning, historik osv. Sen står ju faktiskt "Diskuteras inte över telefon" under priset och inte i själva annonsen. Angående miltalen på min bil så är jag faktiskt bergsäker på att dom stämmer. Bilen är även mätt med lackdjupmätare för att se eventuella omlackeringar har gjorts. Det enda som är omlackat är vänster framskärm pga en parkeringsskada som hände här i Sverige. Det finns även papper på den skadan. Sen är jag tredje ägaren, vilket jag ser som positivt när jag själv är på jakt efter bil, och jag tror att många andra värderar det högt. Tittar man generellt vad såna här bilar med känd historik är värda, så tycker inte jag att 85000:- är ett överpris. Med tanke på vad en M3 E36 betingar så är det löjligt billigt. Men det är bara mina egna åsikter. Länk |
|
|
Därav det jag sade att ditt pris är i underkant! Om bilen är kanonärlig så skall den ju betinga ett högre pris! En M-5 som gått så lite är ju helt kanon! Har man dessutom bevis för det bortom allt rimligt tvivel så är det ju ännu bättre! Men detta med lackdjupmätare är ju föga acceptabelt, det går bara inte hem i Sverige! Kanske för den oerfarne.menmen.... Har du ägarpapper på den i Tyskland? Frånoch med ny?(svårt) Jag själv skulle aldrig köpa en M-5 om jag inte visste att jag skall ha den länge!Just din modell är sv-såld(svårsåld!) Behåll den och njut! ///FrIIk/// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.