AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.020

Svagt intresse för M5

Sida 2 av 3
Bilen har haft en ägare från ny till -00 i Tyskland och alla papper finns från den första ägaren. Lackmätaren märker ju även om det finns spackel på bilen ( vilket många oseriösa lackerare brukar göra ) och det finns det inte på min. Sen ser man att bilens lack har suttit där ett tag om man tänker på stenskott och dylikt. Inte menat att den ser pepprad ut, men visst finns dom där.

Länk
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Jojo, men i dagens Sverige.....Hur många annonser ser du dagligen där det står följande>>> Lacken är mätt med lackdjupsmätare!.
Det finns hundratals M-5:or i annonser där det endast står Sv-såld.full utr, fin i lacken. ärl mil. servbok.
Jag tror att din enda chans är att dumpa priset rejält! Dra ögona till dig, ta frågorna sen!

///FrIIk///
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Gutte: Det är sant att Jag inte sett bilen, och det är möjligt att att du får den summan du begär.
MVH Drömmaren.......

Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Att det skulle finnas hundratals M5or till salu, tror jag nog är en "lätt" överdrift, med tanke på det totala antalet i Sverige (se inlägg ovan).

Svenskasålda är väl dessutom än ovanligare (läste här på forumet någonstans, att det totalt fanns kvar 8-9 stycken svensksälda 3.8or, antalet 3.6or är väl fler kanske - men inte lär det vara tal om några höga siffror iaf.

Lycka till nu Gutte.

mvh
axel

Det finns inte hundratals svensksålda M5:or och inte heller hundratals fullutrustade M5:or i Sverige till salu.
Att det finns hundratals som är fina lacken ställer jag mig starkt tveksam till också.. oavsett om de är till salu eller ej..

//Sniffer

När jag var ute och letade bil för några månader sedan så ignorerade jag annonser där det stod "ej prutbart" eller något annat obskyrt. Det roliga är att nu ser man bilar som egentligen var av intresse för mig ligga i den prisklass som jag handlade bil för. Synd för dem att de skrev "ej prutbart". Hade de inte gjort de kanske de blivit av med sin bil för flera månader sedan. Jag skulle även ignorera en annons där det stod: Disskuteras ej över telefon!. Det är köparens marknad. Det är bara att inse. Det fick jag när jag avyttrade min förra bil.....
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Tror tyvärr det blir svårt att hitta ett riktigt fint och välvårdat ex. av äldre M3, M5 eller Alpina, med den taktiken...

Birka: Tror jag inte. Vad man än säljer så gäller det att locka köpare; inte att ta bort intresset från presumtiva spekulanter redan i annonsstadiet....
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Hundratals var väl att överdriva men, bilen är svårsåld om man vill ha ut det man lagt ut för den helt enkelt!
Annonsen måste innehålla ngt attraktivt helt enkelt!
Oftast priset då.
Men om man nu dumpar priset och biter i det sura äpplet, så ringer ingen för att de tror att det är något fel på bilen....(suck)

///FrIIk///
VIP
Tror faktiskt det är svårt oavsett vilket pris du sätter på en M5:a idag.

Om du sätter för lågt tror dom att det är något fel på den, för högt anser dom att den är för dyr.

Skulle behålla bilen istället och sen köra den tills den tar slut.
RN har helt rätt i denna diskussion anser jag. Att endast leta på "dyra" exemplar tror jag inte är den rätta metoden.

/Simon
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Vi har alla olika strategier, rätt eller fel...

Själv skulle jag vid annonsering i bästa "Basil Fawlty"-anda, för att vara på den säkra sidan, lägga till "NO RIFF-RAFF" :)

Kom ihåg en gammal tråd, där det fjärde inlägget, sid fyra, av "dimmskalle" är lite tänkvärt.

Länk

mvh
axel
m5jimmy
Hade en 89:a.... Gav bort den för 50000kr... dom är mycket svårsålda
"Hade en 89:a.... Gav bort den för 50000kr... dom är mycket svårsålda"...den kanske var så risig att den inte var mer värd en 50tusen och då är det inte så konstig att den var svårsåld

Skulle JAG vara intresserad av en M5:a skulle jag nog ganska snabbt bortse från de billiga asen för struntsummor, för det kan inte vara en seriös människa som skött sin bil något vidare exemplariskt om han lyckats få ner den till det värdet...

"Arbete är tillflykten för den som inte har något att sysselsätta sej med."
/Oscar Wilde
hade min M5:a på annons i ca 1 månad innan den såldes..

många ringde och var nyfikna.. när man helt på alvar sa att den kostar 20 000/år i försäkring så var de inte intresserade längre :)

Min var svårsåld på grund av många ägare 21 st och en stulen servicebok vid 9000mil.

/Jimmy
Länk
M3
82
M3-Rocco
M3 E46 -01
Ni som säljer bil fatta detta någon gång:

Tillgång och efterfrågan styr priset på en vara eller tjänst, om många ska/vill sälja sin 15 år gamla M5:a och få vill köpa så kommer priset att bli lågt.

Det hjälper INTE upp priset, att ni tror att det hjälper att hålla på bilen, det enda ni lyckas med är att sitta kvar med era bilar och att någon annan som hellre vill sälja får sålt sin.....

F-n, det är som att en del aldrig handlat med saker innan (samma visa med aktier, bilar hus mm...)

// Rocco

PS! Och kör inte med den valsen att ni inte vill sälja er bil, för då hade ni aldrig annonserat ut den........
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

M3-Rocco,

Så initierad och välformulerad. Det framgår verkligen att din djuplodande analys grundas på en stor mängd egen empiri.

En analytisk förmåga av denna kaliber i kombination med en sådan påtaglig stilistisk begåvning gör ju att ditt inlägg närmast håller världsklass.

Kom av någon outgrundlig anledning att tänka på filmen ”Välkommen Mr Chance”…
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
M3-Rocco: Du har rätt det är precis så priserna styrs, finns ingen villig att betala de priser som sätts så måste de ner för att en försäljning skall komma till stånd.
Birka: Du kan lägga ifrån dig SAOL nu, vi har fattat att du gillar "svåra" ord.........
M3-Rocco: Exakt så är det, bra skrivit!

/T.P.
Länk
Birka,

bra att du excellerar i begangandet av en adekvat vokabulär!

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.