|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det är inte bara BMW som använder CHF-oljan! Ursprungligen är det en olja som togs fram för Citroens gashydrauliska fjädringssystem. Verkstäder som säljer CHF är t ex: VAG (VW/Audi/Skoda/Seat), Porsche, Mercedes, Citroen (givetvis!)... Personligen skulle jag inte använda LHM-olja eftersom den bland annat har sämre kallegenskaper än CHF (även om båda ursprungligen är avsedda för Citroens fjädringssystem). Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag hade väldigt svårt att bestämma vilket olja jag skulle ha när jag behövde ha olja till servon. Bmw rekomenderade LHM eftersom det fanns inte chf då, I instruktionsboken det enda som rekomenderas när man inte har chf är då LHM. Vad jag har hört är att många importerade bilar som ska användes i den svenska klimatet brukar byta olja till ATF eftersom det har bättre kallegenskaper en chf och lhm har. Jag skulle hellre köpa chf men om det inte finns skulle ha den som bmw rekomenderar i instruktionsboken. M.V.H Mauricio |
|
|
Nu har jag fått ihop allt, helt torr runt dämparna, tog LHM-oljan, vilken skillnad nu när allt är som det ska, tur jag inte tog bort nivåregleringen, och snacka om mycket bil för pengarna M5 E34 är, köpte min 91a med lite defekter för 2,5 år sedan och snart är den ute på vägen igen, har haft den som långtidsprojekt när lusten faller på, provade den ikväll och upptäckte att bakavagnbussningarna ska bytas med innan besiktning. /Micke Bmw CS nr05419 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.