|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Prata med en snubbe som påstod att man skulle borra hål i grenröret (1 st 4mm hål på varje utlopp) sen svetsa dit rör som sedan man satte i varje rör på respektive insugsrör detta skulle ge en kopressor effekt han påstod att han gjort det på en v8 båt motor och fått en jävla effekt.... är detta bluff eller skulle vara kul om någon har någon erfarenhet av det testa på sin gammla 240 eller nått !!! Mvh/ Daniel Länk | |
| Då leder man varma avgaser, inte luft rätt in i insuget. Inget vidare drag av det :) | |
|
säker på detta att det inte skulle göra någon effekt ! Mvh/ Daniel Länk |
|
|
Jag visste att EGR-ventilen ökade effekten :-D /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
JBR_ |
låter ju duktigt bakvänt.. |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Veckans aprilskämt i maj. ///MVH Hasso Länk |
|
låter sjukt... ---Olofström Car Meet 2003(Augusti)maila för mer info--- |
|
|
Ja, det fungerar, men bara om det kombineras med ett M3 eller M5-märke på bakluckan ;-D Magnus |
|
|
...och ett NOS klistermärke ;) Dekaltrim ger helt klart mest för pengarna /Wille Länk |
|
| Sätt en 12V elfläkt framför intaget till luftfiltret. 100hk -minst | |
|
Inte en chans att de skulle göra nån positiv effekt. Det enda som händer är att man hindrar motorn från att få sin kalla syrerika luft. Den trängs ju bort... Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
De va det löjligaste jag har hört#asgarvar#... va e de för snöskalle som påstått detta??? ha ha ha Min bil!! Länk |
|
|
Om det var mitt inlägg ni menar var det sk ironi. Typ ett skämt... En liten uppföljare på de 2 tidigare svaren. *hoho* (men i teorin ger det nog mer effektökning än i ursprungsinlägget: ung 0.002 hk) |
|
|
OK, ni menade nog startinlägget. |
|
|
Närmen allvarligt talat nu.... Nån sa nåt om en fläkt om vi säger att vi drar en slang till filtret med kalluft och sätter en 12V fläkt där slangen börjar så borde det ju blåsa rätt bra med luft på filtret eller hur.... Dock menar jag inte att det skulle bli en turbo/kompressor effekt utan bara en jäkla massa kalluft.... borde inte det funka eller? ----------------------- Min E30: Länk |
|
ant |
Den fläkten måste verkligen mosa enorma mängder luft för att inte hindra luftflödet. ========== Länk |
|
Jo men när det kommer mer luft än vad fläkten orkar blåsa så kommer ju fläkta att börja varva satan.... Fördelen är ju att vid låga hastigheter så kommer det ju blåsa... ----------------------- Min E30: Länk |
|
ant |
När fläkten ej hinner med att flytta mer luft än vad som passerar så kommer den att bromsa flödet något otroligt. Det måste vara ett grymt varvtal på den fläkten som dessutom måste vara av ganska stor modell för att kunna flytta tillräckligt med luft.. En fläkt avsedd för indrustiellt bruk kan kanske funka men jag tror ändå att det kommer att bromsa mer än vad det ger. ========== Länk |
|
Om man matar på med en vanlig, motordriven kompressor då? funkar det i teorin? "Am Der Necht Der Dam Gebissen" |
|
| Om man tar el ström för att driva en elfläkt som skall pumpa in luft i insuget så kommer den stjäla effekt, dels vid höga farter och dels i form av massivt strömuttag som generaton behöver ladda. Men kanske ngt extra i effekt om man har ett separat batteri och vid låg fart och lågt varv, men den x-tra hästkraften lär knappast märkas... | |
|
Tjäla effekt!!! hubbe325.... Jag menade inte att fläkten skulle vara lika stor som bilen :) Plus att när fläkten väl har fått upp varvet så går den väll ganska lätt.... Det jag menade var ju mer att ha en fläkt som liksom puttar bort värmen som bildas runt filtret.... Bilen går ju som en slö gammal opel när det är varmt ute och man kör i låga hastigheter... ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.