|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag kör ingen M-bil men en B10 biturbo som jag betalar 9780:- helår för med 18 skadefria år i Länsförsäkringar. 3000:- i självrisk på vagnskadan, 1000:- självrisk trafikskada. Utav de jag varit i kontakt med har Länsförsäkringar varit billigast. Kan även nämna att Trygg Hansa ville ha 24000:-/år. Det lönar sig att ringa runt lite! Mvh Billy Säffle |
|
svintoleffe |
Ring och hör med ok, dom har bilfärsäkringar och dsom är inte dyra har min bil där, frasan har huset där med mera. Leffe |
| Min var billigast hos T-H (!): 14974:- helf/helår. Folksam ville ha 49937:- för samma bil... | |
|
Mina kompisar som kör R-hoj överväger starkt att sluta köra på gata. Detta efter att bolagen har höjt premierna med ca 100%. De har fått årspremier som är ibland 1/3 av hojens nypris. Om ingen anser sig ha råd med att betala fösäkringspremierna kommer det att säljas mindre av de roliga fordonen. Jag åtminstone är orolig för utvecklingen. BMWCS [Syd] # 2358 HMS "for speed, add lightness" |
|
|
Jag är nog en av få som förstår försäkringsbolagens premiesättningar. BMW, och då speciellt de motorstarka varianterna, är överrepresenterade i statistiken vad det gäller skador. Premierna sätts därefter. Försäkringsbolagen skyr M3:or och andra snabba BMW:ar som pesten. Enligt deras statistik är det inte frågan OM utan NÄR försäkringstagaren till bilen kommer belasta bolaget med skador. Om någon ser vinning i att försäkra BMW:ar billigt är det bara att öppna ett försäkringsbolag. Kanske någon vågar öppna ett speciellt försäkringsbolag endast för BMWPowers medlemmar där M3:or kan försäkras för, låt säga, 2000kr/år? Jag skulle aldrig komma på tanken att ta på mig ansvaret för alla M-åkare här på forumet! Detta gör dock våra försäkringsbolag. Och jag förstår att premierna blir höga. "God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.