AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.141

Höjd försäkringspremie, igen!?

Sida 2 av 2
to
12
todden
B10 Alpina biturbo-92 Nr 370
Jag kör ingen M-bil men en B10 biturbo som jag betalar 9780:- helår för med 18 skadefria år i Länsförsäkringar. 3000:- i självrisk på vagnskadan, 1000:- självrisk trafikskada.
Utav de jag varit i kontakt med har Länsförsäkringar varit billigast.
Kan även nämna att Trygg Hansa ville ha 24000:-/år.
Det lönar sig att ringa runt lite!
Mvh Billy Säffle
svintoleffe
Ring och hör med ok, dom har bilfärsäkringar och dsom är inte dyra har min bil där, frasan har huset där med mera.

Leffe
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Min var billigast hos T-H (!): 14974:- helf/helår. Folksam ville ha 49937:- för samma bil...
Mina kompisar som kör R-hoj överväger starkt att sluta köra på gata. Detta efter att bolagen har höjt premierna med ca 100%. De har fått årspremier som är ibland 1/3 av hojens nypris.

Om ingen anser sig ha råd med att betala fösäkringspremierna kommer det att säljas mindre av de roliga fordonen. Jag åtminstone är orolig för utvecklingen.

BMWCS [Syd] # 2358
HMS
"for speed, add lightness"
Jag är nog en av få som förstår försäkringsbolagens premiesättningar. BMW, och då speciellt de motorstarka varianterna, är överrepresenterade i statistiken vad det gäller skador. Premierna sätts därefter. Försäkringsbolagen skyr M3:or och andra snabba BMW:ar som pesten. Enligt deras statistik är det inte frågan OM utan NÄR försäkringstagaren till bilen kommer belasta bolaget med skador.

Om någon ser vinning i att försäkra BMW:ar billigt är det bara att öppna ett försäkringsbolag. Kanske någon vågar öppna ett speciellt försäkringsbolag endast för BMWPowers medlemmar där M3:or kan försäkras för, låt säga, 2000kr/år? Jag skulle aldrig komma på tanken att ta på mig ansvaret för alla M-åkare här på forumet! Detta gör dock våra försäkringsbolag. Och jag förstår att premierna blir höga.

"God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.