AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.980

Något seg M Coupé på 1:ans växel!?

Sida 2 av 2
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
mbolo:
Det där dieselljudet du hör på väg ner mot tomgång är definitivt vanosen. Det ska enligt vad jag erfarit inte vara något onormalt, alla låter så och det är alltså fullt normalt.

__
Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
mbolo:
Förresten, vilken vanos har du?

__
Länk
Mitt råd är att om du misstänker nåt så kör förbi närmaste verksad och gör dignos där. Det kostar 700:- hos BMW gruppen i sverige och runt 500 hos vanlig BMW mek. Det borde vara billigare i Italien...

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Vad jag förstår så borde det vara dubbel vanos på MZ3:orna sedan -98, stämmer det? Åker i alla fall förbi bmw idag tänkte jag, och ser om de kan sprida lite ljus i frågan. Kan en sådan koll gå på europlusgarantin tror ni, eller gäller det bara reparationer?
Visa användare
85
Jontesjögren
330 d M-paket 19"
M3 Cab-02 19"
Hallå

Hur gick det sedan??,har du fått någon förklaring till den sämre effekten över 4000 varv på ettans växel?
Jag har precis köpt en M roadster av 98 års modell och jag upplever exakt samma som du beskriver i ett inlägg.
2 och uppåt finns det hur mycket kraft som helst,tilläggas skall att på min kärra sitter det en CDA box (luftfilter) som enl tillverkaren skall hjälpa till så att motorn får mer luft(höjer oxå effekten med ca 5 hk enl.tillv.)
Har undersökt missljudet i min bil och visst var det VANOS bekymmer. Eftersom jag har Europlus garanti gjorde man en fullkomlig felsökning och har nu bytt ut delar motsvarande en reparation för upp emot 36.000 kronor..
Inte illa måste jag säga, och hela bilen känns fullkomligt splitterny!

Något segdrag känner jag inte av på ettan längre, men med dessa maskinerna känns det oftast helt överflödigt att gå högre än så på ettan. Tvåan levererar ju ett sådant tryck att man mer än gärna vill växla upp ändå..

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
mbolo, hur gammal är din bil?

____
född 2000, hurså?

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
Mr Hamann
Jag har inte haft några "gasproblem" alls. Jag har satt i ett Green Cotton Powerflowfilter och om jag tyckte det var bra axx innan så blev det mycket schysstare efter filtermonteringen. Det känns också att den är rappare högre upp i varvtalet + att jag kan varva mer.
En bonus är ju det häääärliga ljudet som infinner sig en bit upp på varvtalsstegen! :)

// Mr Hamann
mbolo, nej inget speciellt, jag bara trodde att din var en 99:a och undrade hur du kunde ha garantin kvar. men nu vet jag.

Mr Hamann: är inte filter lite av placebo effekt?

____
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.