AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.923

Går det koppla bort hastighetsberoende torkaren?

Sida 1 av 2
Ma
23
Malte Nilsson
328i Touring -96
Min vindrutetorkare går på intervall hela tiden i läge normal. Även när bilen rullar. Efter att ha kollat här om detta problem misstänker jag relät som sitter framför handskfacket. Men skulle helst vara utan denna funktion går det koppla bort med överbryggning vid relät. Har mätt lite men får ej klämm på hur det funkar. 328-96

ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Har ett liknande problem med min kärra, när jag står stilla
med andra läget på vindrutetorkarna så går dem i intervall, men ska igentligen gå hela tiden. när jag senare rullar över 10 km/h
då går dem över till normalläget.

Trodde detta var någon "bmw finess" ska också ta och kolla reläet.

Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Asså..d e meningen att den ska gå ner på intervall när man kör jättesakta/står stilla.. detta är inget fel på bilen

-------
"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
ra
976
rawsezx

Space-X-plorer: Okej det var som tusan, jag slutar f-n aldrig att förvånas min bil..

ta
90
tach
E36 325i
det är ju för att slippa höra gnisselljuden från torra torkare när man tex står vid ett rödljus...as bra funktion tycker jag
har länge retat mig på att behöva ställa om torkaren vid stop och dylikt på andra bilar....
Fast jag stör mig på att det finns bara en hastighet på intervallet.
Morsans Ford Scorpio från -86 har 6 olika hastigheter på intervallet och farsans cheva-pickis från -89 har minst lika många...

Undras barför bmw har snikat på den punkten.
Ojay: Du kommer bli förvånad när jag säger att din bil har justerbar intervalltid.

"God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde
ra
976
rawsezx

bjoerck: vadå? berätta. jag har också en e36:a

be
573
bengt
325i Touring -06
540iA -93
635csi -88
528 -86
502 -59
bjoerck!
himmla bussigt att säga att den är justerbar men inte säga hur!
För att justera torkarintervallen gör så här!
Slå upp spakan till intervall, slå tillbaka till 0 omedelbart, vänta så länge som du vill att intervallen skall vara, slå tillbaka till intervall. Nu kommer den att gå med den intervall som du har valt.
Åttergår till standardvärde om du stänger av torkaren eller tändningen.
mvh

BLJ
Flytta spaken till läge ett (1) och för den snabbt tillbaka till läge noll. Vänta lika länge som önskad intervall och flytta sedan spaken till läge ett (1) återigen. Nu har det valda intervallet programmerats och kommer hållas till bilen stängs av.

(läge ett är intervallläget)

"God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde
ra
976
rawsezx

som jag skrivit i tidigare medelande.... (-;

"Okej det var som tusan, jag slutar f-n aldrig att förvånas min bil."

ta
90
tach
E36 325i
är det sant, fan bilen är ju som pandoras box..... :-)
Fan, funkar det där så ska jag äta upp min hatt!

*hmm tur att jag inte har nån hatt*

Cool funktion, om ej särskilt intuitiv.
_k
60
_kent
316i -92
Fungerar det där på alla e36?

Trevligt funktion isf :)
Ja, finessen finns på alla E36:or. Själv upptäckte jag finessen veckan före bilen skulle säljas...

Vilken bil !!!

Helt nytt för mig också.

Varför står inte detta i instr - boken ??

Ojay: Smakar hatten :-)

Nisse
Länk
Skegrie:

Haha!

Vet inte, jag har inte kunnat verifiera funktionen på min bil än, den är utlånad till syrran... Jag får den ikväll dock och då ska jag genast testa!
stefannorr
Det står då i min instruktionsbok under torkare!
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Funkar detta även på andra BMW typ E32/E34?

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Det funkar iaf på min E34 och jag blir förvånad om det inte finns på E32!!

För övrigt, för er med E46 touring (antagligen E39 oxå) så funkar bak torkaren precis likadant...

Diesel-räsern
Länk
BD
125
BDrei
Alpina B3 Limo 95
På E36 kom väl den ställbara intervallen först senare? Min 96:a hade ställbart. Men på min 95:a är det hastighetsberoende. Är det någon som har en tidig E36 som kan verifiera att detta skulle funka på äldre bilar? Eller går det kanske att bygga om på ett enkelt sätt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.