|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Att säga att man har trimmkam är som att säga att man har sportdäck. Det beror ju helt på VILKEN trimmkam det är frågan om... En 272 gradare är ju generellt sett tvärtrött jämfört med en 304, precis som Dunlop Sport 2000 är gjorda av tvål jämfört med ett R däck... Kiip Spiiding! |
|
|
Min m20b25 har trimkam, chip, headers och högkomp kolvar... Det ger 213 hästar bänkat.... Varför bromsa när man kan gasa =) |
|
|
Då har ju Decker fått ut ungefär vad man kan vänta sig eftersom han har gjort vid "hela" motorn och inte bara bytt någon del. 213hk är ett bra resultat tycker jag. Tyvärr är det ju många som skriver 200+hk med chip, avgas o filter. |
|
| Dekker skulle det vara ja. | |
|
Jag harsett för många bänktester på bilar som borde ha si och så många hk. Många har klantat sig vi monteringen av trimdelarna ex. luftfilter, kamaxel, givare etc. varpå jag tar dessa hittepå hk med en stor nypa salt. Som tidigare nämts så kan bilen ha dessa 200+hk men också inte mer än orginal. Om man skall ange hur många hk man har i spisen skall man göra som Dekker, bänka den och då jutera in motorn. BMWCS [Syd] # 2358 HMS "for speed, add lightness" |
|
| Om nu bilen är vässad på diverse vis och man verkligen känner skillnad efter trimningen så kan man ju vara lite mer ödmjuk och skriva 170hk+ :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.