AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.109

Köp råd sökes !

Sida 2 av 2
Visa användare
28
-ViRuS-
518i -93
Där ser man.. j*vligt sugen på Länk

Men som sagt, den är ju sålt tills det att mina pengar är sparade... men som man ser... priserna på 320 - 318 skiljer sig inte så jätte mycket.. men försäkring o.s.v gör ju mycket...
Visa användare
28
-ViRuS-
518i -93
oki gunneriusson:

Håller väl lite bättre ja !
Tack för påpekningen :)
Visa användare
28
-ViRuS-
518i -93
Man kanske ska köpa en 318 efter allt om man ska vara lite ekonomisk.

Tack så mycket för alla svar jag fått... har väl fått mig på andra tankar.. hade det inte varit för er hade jag nog gjort ett misstag.

Det blir en 318 om jag hittar en fin till rätt pris och att den har kamkedja... men kan man verkligen hitta en 94:a för d priset..

Framtiden får utvisa... men jag lovar att återkomma efter köpet !
Kanske innan om jag har några frågor ni kan hjälpa mig med :)

Tack så mycket !!
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Det är nog enklare att åka 318 om man aldrig har haft en BMW med sexa innan. Jag ångrade mig ganska snabbt att jag köpte en 318is iaf. Alla E36 318IS har kamkedja.

---------
Länk
Visa användare
28
-ViRuS-
518i -93
Jo, då har man ju iof. inget att jämnföra med, jag vet inte riktigt hur mycket det skiljer sig i försäkring på 318 och 320...

Vad är skillnaden mellan 318i och 318is ..mer tekniskt i is:en !??
Antar att "s" står för sport, men skillnaden då ?
Visa användare
28
-ViRuS-
518i -93
vad menade Gunneriusson i sitt inlägg om kamkedja då ?
Fanns ju enligt honom inte i äldre bilar än -94 och sena -93:or !??
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Jag pratade om 316i och 318i. Inte 318is. Det är en helt annan motor. 318is har en 16 ventilsmotor med 140hp. Den är trevlig och billig att äga, men betydligt dyrare i inköp.

Alltså: Om du köper en 318is så behöver du inte bry dig så mycket om årsmodellen, men om du köper en 316i/318i så bör du tänka på att det sitter rem i de tidiga modellerna (fram tom -93)

Jämför 318i med 318is i modellguiden så ser du skillnaderna.

Jag tror inte 318is e36 finns som sedan=fyra dörrar.

Min bil: Länk
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Fel av mig. 318is kom som sedan -94 enligt modellguiden. Men det kan ju iofs finnas tidigare 318is sedan då modellguiden enbart tar upp svensksålda bilar. Kan ju ha funnits 318is med fyra dörrar tidigare i Tyskland. Det kan inte jag svara på. Men det finns säkert många andra på forumet som kan det.

Min bil: Länk
Visa användare
28
-ViRuS-
518i -93
Oki... my bad !!
Jo, nu har jag fått helt klart för mig vad jag ska köpa för bil !
Det blir en 318i(s) E36 Sedan -94.. sen om jag importerar eller köper här får vi se.. tack för alla svar !!
Visa användare
184
Beemer-Tompa
525ia Touring-01
Hej!

Om du köper importerat så kan du garanterat få en fin E-36;a för 50 lakan. Farsan fick tag på en 325i 93:a 17,000 mil på mätaren hur fräsch som helst, inget knack eller annat oväsen från motorn. De enda nackdelarna var bucklor på motorhuven och att ettan har ett speciellt läge där den kan åka ur. Har själv kört bilen ett flertal tillfällen och jag kan garantera dig att det kommer att bli ett hvete att behålla körkortet i denna glädje kärra.
Hoppas att du hittar något som passar dig:-/

Beemer-Tompa

*PLATTAN I MATTAN*
Visa användare
28
-ViRuS-
518i -93
Jo, har haft körkort 5½ år utan anmärkning... så ska väl klara mig några år till... känner man till ställena man kör på så kan man blåsa på ganska bra och komma undan med d ... haha
Nu rör jag om i grytan skulle jag tro.

E-36 är inte den bil du skall ha, och det beror på att den är så trång att du får problem med barnstolen.

Jag har kört 316, 318iS och 325 och kan bara konstatera att körglädjen är på topp i denna bil med gokartliknande styrning. Alla har varit 4-dörrars men för trång i baksätet. Och har du barnstolen påplats så åker passagerar stolen fram så mycket att den blir oanvändbar... Därför skaffade jag en E-34 senast, för 5-år sedan. Tänkte byta nästa år om gudarna är nådiga... Då skall jag se om man kan skohorna in familjen i en 320/325 T, annars blir det 520/525 T.

Mvh LEF
Visa användare
28
-ViRuS-
518i -93
Oki... jo jag har lagt märke till att de är ganska kompakta där bak, men tänkte lösa det genom att ha barnstolen fram och sambon bak.. hehe

Men har bilen dubbla airbags blir det kanske lite problem !
Jo, då hade jag fått köpa en 518i E34.. men om jag förstått det rätt är den både dyrare i inköp och att äga !?

Jag får ju en bättre utrustad 318 än en 518 (till samma pris)

Rätta mig om jag har fel !?
Men om du har sambon bak får hon inget benutrymme på grund av barnstolen... 518 är nog inte dyrare att äga än 318. E34 är ju massimporterad och det har dragit ned priserna rejält. Sätt sambon i baksätet ien E34 är mitt tips. Eller varför inte en väldigt fin och välhållen E28?

Mvh LEF
Visa användare
28
-ViRuS-
518i -93
Näää... aldrig att jag sänker mig själv till att köpa en ful E28..
Det skulle aldrig falla mig in.. men tack för förslaget*

Jag köper nog en 318 eller 518... inget annat är av intresse som det ser ut just nu!
Kowalski
Virus: Jag var i samma sits som du för 2 år sedan. Valde mellan 318, 318iS och 320. Lät skicket avgöra och köpte en fin sv-såld 318 -94, 9000 mil med M43:an (kedjemotorn). Bilen går mycket bra och mjukt för en 4:a och framförallt snålt (0.71 mellan förra tankningarna).
Fullt tillräckliga prestanda om det inte är en rödljusracer du är ute efter. Funderar på att eventuellt sälja den till hösten då det är "kombidax" för min del. Maila mig gärna om du vill veta mer info om bilen.

En 518 skulle jag aldrig välja då den känns betydligt mer sävligare än 318 och har dessutom den äldre M40 motorn med kamrem som behöver bytas "stup-i-kvarten".

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 04918
BMWCS SYD
Visa användare
28
-ViRuS-
518i -93
Håller nog med dig Kowalski !!

Känns som om 518 är lite för ostabil enligt min smak !
Lite för stor...tung.. och inte de här sportiga som jag är ute efter.

Jag vill ha én bra "sport" och familje bil i ett... och då tror jag faktiskt att 318 passar bäst för mig !!

Jag är inte ute efter en rödljus bil !! (även om d vore kul så vill jag inte riskera att bli av med körkortet) men d kan man ju i en 318 oxå ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.