|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ingen tvekan om att Michelin gör bra däck, men det finns flera tillverkare som är duktiga att få till det. Att Dunlop skulle vara det sämsta som finns är väl att ta i rejält, då skulle dom knappast ha tillverkat däck fortfarande. För övrigt så har jag själv inga som helst skakningar eller vibbar i någon hastighet så det finns flera bra däck att välja på. ///MVH Hasso Länk |
| Men Hasso, av dom däcktillverkare som finns idag måste väl nån va sämst ;-) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Självklart men du hittar dom inte hos europeiska märkestillverkare.:)) ///MVH Hasso Länk |
|
En avslutande kommentar, Även om min gummihandlare inte sade det rakt ut så finns det tydligen flera sorteringsnivåer på däck förutom den tolerans som gummitillverkaren måste hålla. Om det nu är tillverkaren som sorterar eller handlarna vet jag ej. Gummihandlarens kommentar var: -Om något däck visar sig ha för hög avvikelse så sätter vi på ett med mindre!? Mao det finns sorteringar! Annars skulle väl gummigubbarna få hålla på en stund innan 'rätt' däck dök upp! Nu visade det sig ochså att det felande däcket inte ens höll tillverkarens krav, hmmm? Mitt råd är: Var uppmärksam, nöj er inte med 2:a, 3:e sortering eller vad det nu kan vara. Det tog mig många telefonsamtal, diskussioner, tid och skumpiga färder innan det hela löste sig. Så har ni en bra gummigubbe även om han inte är billigast så var glada för det och betala dom där extra hundringarna. Mike |
|
Måsen |
Åker på Bridgestone Potenza, är inte särskillt nöjd, nu är däcken dock rätt slitna, men dom vibrerar och låter rätt mycket, (vet inte om dom gjort det från början). Dax för byte till sommaren mao. Har nu fått lite kött på benen ang vikten av bra/runda däck..som vanligt blir man sällan besviken när man söker en efter svar här en stund. |
Måsen |
Att BMW specar max 1mm orundhet på däcken är en sak, men var kan man ta reda på var gränsen går för däcktillverkarna. Jag menar , står det i någon skrift hos respektive märke, att slår däcket mindre än tex 2mm så är det ok? och går därmed inte att reklamera eller hur funkar det? Jag pratade med "min" däckgubbe och beställde sedan Michelin Pilot Sport då han påstod att det var det rundaste däcket utav de märken han sålde. Det känns dock inte som någon garanti för att de är perfekta... H MK |
Njuren |
Jisses!Hände mig idag med som ni pratar om! körde i 110 på motorvägen o tyckte det rörde sig på passagerarsidan,då var det stolen som vibrarade,då hade ja me farthållaren i.tjejn brukar oxo märka va vibrationer men de e alltid på samma sträcka på motorvägen.typ 2mil fram men väglaget ser likadant ut överallt ser de ut som.skumt BMW - i nöd och lust |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.