|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
-BeeMWe- |
Jag kör min 535a på 1.3 blandat mycket stad och då snålkör jag inte. En gång fick jag ned den i 0.84 på landsväg/motorväg så det går att köra snålt också. skatten är på 17-1800 ? 535an är MYCKET roligare att köra än en E30 kan jag lova dig. Har haft båda serierna och E34 är mycket modernare som någon sa. |
|
Min 535:a ligger också på ganska exakt 1,3 i snitt..men aldrig under litern landsväg (110)..Skatten 1925kr. //Roffa ----- Länk |
|
| Runt 1,15 blandad körning, mycket landsväg för min 535:a. | |
|
Satsa på 530/540 om du har råd, betydligt modernare motorer. 540 är att föredra, har själv haft 530, bra bil, men för svag, ungefär i paritet med 535 e34. Testa 540 och 535 och upptäck skillnaden..... /Simon |
|
|
Jag skulle ha satsat på en E34 med tanke på att du redan har haft en e30, finns inget skönare än förändring. :) Mvh/Soki |
|
gangsta_toth |
En E34 är stor, lyxig och bekväm. Och tung... Om man jämnför med E30 i alla fall. En E30 är riktigt härlig o sladda runt med. Det antar jag att du har testat rejält... ;) Tänk dig hur det skulle vara med en drös hästar till? (Försvenskning: "Drös" betyder något i stil med en hög. Någotsånär...) Mvh, Robert. |
|
Tack för alla svar. Alla verka ha olika uppfattning beronde på vad ni själv äger för bil.... Skulle vara kul om någon oberonde kunde svara :) === Min E30: Länk |
|
|
Tja...det finns inte så mycket att säga: E34=Komfort, stil, utrymmen E30=Busig, "ungdomlig", Sportig Jag går också i bilbytartankar och med stor sannolikhet blir min nästa bil en E34. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
För mig skulle valet vara hur enkelt som helst. En 525 24v Touring med skinn och grejer... Snacka om mycket bil för pengarna. Och kan vara så fruktansvärt snygg. Om det är automat eller ej spelar inte mig så stor roll. Det är ju ändå en "glidarbil". En sådan e34 skulle säkert vara billigare att äga än en e30. Iaf för mig då det blir på tok för mycket lek och dummheter med e30 som kostar... Jag var ute efter en e34 525 24v Touring för snart ett år sedan, men nu har jag andra planer. Och dom planerna har tyvärr inte plats för någon bil i över huvud taget:-( Jag skulle inte köpa en 525 12v om den inte var enormt billig. Tänk vad mycket finare 24v går och ser ut. Min bil: Länk |
|
| Det är klart att det är en 24v 525 touring jag vill ha igentligen men det är ju svårt att hitta dom till rätt pris för min plånbok... Tänk om denna hade avrit billigare... oj oj oj... rena dröm bilen Länk | |
|
Jag kan meddela att E34:an inte bara är en glidarbil...den funkar rätt ok på en bana oxå,speciellt med M-chassit...trots sin storlek och tyngd... :) Länk |
|
|
Jag tror att E34an funkar lite bättre på katterna också. ;) Mvh/Soki |
|
|
Hur mycket har du tänkt lägga ut? För 70k får du ju en fin 525 24v Touring med skinn och allt. Ett tips: Om du vill ha fina fälgar mm så köp en som redan har det. Det blir dyrt att kompletera. Har du funderat på att importera en? På mobile.de finns en hel drös med fina e34:or till förmånliga priser. Och en liten utflykt till Tyskland är ju inte helt fel. Du kanske kan följa med någon annan som ska ivär? Lättare om man är med någon som kan... Min bil: Länk |
|
|
budgeten ligger långt,långt,långt ifrån 70 lök!!!! Hade tänkt mig max 30-40k |
|
|
Är det inte bättre att spara din 316 ett tag till då? Tills du har gått ut skolan och skaffat en lite större inkomst. Jag antar att det är knapert att ha bil när man går på gymnasiet? Kommer du ha råd att försäkra och köra en 525? Nu låter jag som en förälder här... Men jag kan inte tänka mig nå värre än att skaffa en fin bil och sedan inte ha råd att sköta och köra den... Min bil: Länk |
|
|
deejaywasp! köp en E 34:a eftersom du har visat oss några du suktar på.E 34:an e lagom stor å har ett större värde än en E 30. Har titta lite på hur mycket E 30:is å E 34:or som sålts så leder E 30:ian ganska bra.Gissar på att man vill byta upp sig till större. Kör på en 525:a så blir du nöjd |
|
| mitt råd: köp en E34! Hade en E30 320 före 535:an så jag har att jämföra med. Motorstyrkan uppväger det ev övertag E30 har i "körglädje". Sen är ju komforten inte i samma division i E30:n. | |
gangsta_toth |
Mitt bästa tips är att du provkör båda bilarna, och sen bestämmer själv. Som du har märkt är det inte många här som är partiska... Mvh, Robert. |
|
Tack för alla svar men jag tror dock att "Pappa Gunneriusson" har rätt ändå.... Jag kommer alldrig att ha råd.... Snyft..... === Min E30: Länk |
|
| min dricker ganska precis liter vid 1000mils körning....80% landsväg, 20% stad, skatten hamnar på 1777kr/år och förblir så sålänge inte din bil väger över 1700kg...en manuell 535a hamnar på 1650kg. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.