AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.726

märke där bak

Sida 1 av 2
Visa användare
533
Jackass
523i -99
Hur kommer det sig att vissa beemers har modellbeteckning i bagageluckan och vissa inte? Sitter den fast med 2 bultar? Om man nu tar bort den så får man 2 hål efter sig?
Man kan få det så från fabrik, finns med som tillval i min tillbehörslista. Modellbeteckning utgår
beteckningen på luckan sitter väl med dubbelhäftande jävligt stark tejp.....? gör iaf 4.4i märket på min framskärm......

V8 rockar fett!
Visa användare
61
jimmy joose
BMW 520d -07
BMW X3 3.0d -07

Hörru mannen.. Jo den sitter fast met 4 tre tum bultar...
Ne då, lite klister bara...
Visa användare
61
jimmy joose
BMW 520d -07
BMW X3 3.0d -07

Ooops nån han svara innan jag hade uppdaterat sidan
Prova Länk så får du klarhet i hur märket sitter och hur du får bort det på enklaste sätt.

Karlskrona träff
Länk
Länk
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Varför tar man bort märket bak? Snyggare? Eller är det lättare sättat att trimma? Inget märke= liten motor?

HHAHA var med om det roligaste jg sett en dagen här. Låg i typ 130 och om helt plötsligt körde en 316 förbi med 4 pipor bak och det var nya 3-serie e46 i typ guldfärg. Skrattade så jag gråt! Är det någon här i forumet som har en M3 E46 med beteckning 316? Han måste få ett diplom eller nåt!
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Jag har inget märke = stor motor

;)

"Snälla! Bromsa!"
Inget märke på min heller, har funderat på 318tds märke...

/Wille
Länk
Jag vill ha ett 518 märke på min M5:a :)

/Jimmy
Länk
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Bilen blir snyggare, cleanare och lättare att tvätta, och det säger jag inte bara för att jag har en 318...

Själv är jag allergisk mot den bakluckeinflation som var så vanlig på åttiotalet, GLS injection 5-speed katalysator fwd. Gärna kompletterat med ett bunnymärke...
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
Inget märke här heller. Jag tycker att det är snyggare så, det ger en renare "look".

Magnus
Jag har tagit bort mitt, och visst har jag liten motor... :-)))

Karlskrona träff
Länk
Länk
håller med.. cleanare look.

Mvh/Soki

PE
630
PESK
740iA e32
Har bara det lilla i:et kvar...
Peo
Har själv skaffat 4.4i - märket som sitter på X5:an o monterat dessa på exakt samma ställe som på X5:an (på framskärmen ovanför sidoblinkers) ....blev jävligt snyggt o samtidigt diskret... har mött många 3- och 5 serien som har försökt sig på att köra om o ligga o pressa bakom bilen. Inte många som har hängt på efter ett tag......

V8 rockar fett!
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Mitt märke tog jag bort efter att det släppte marginellt efter tvätt, men skall sätta dit det igen tror jag eftersom bilen levererades med det från fabrik och man vill ju behålla originalskicket!

Förresten vilken position sitter modellbeteckningen i dvs hur långt från högerkanten på bakluckan och hur långt från underkanten av backluckan..alltså avstånd i cm (negativ x-led) samt (positiv y-led)??? :-)
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
BMW 735IA: SKaffa 520i märke mer troligt, hörs ju att det är en sexa =)
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Lite OT, men är det nån som vet hur 2,5T-märket på bakluckan på en V70 sitter fast? Är det bara att "flossa bort" med tandtråd eller är det nitat?

Sök på forumet och du skall finna.
Vet inte hur det är på V70 men på min 944 jag hade satt det bara med dubbelhäftande tejp, precis som på BMW.

Karlskrona träff
Länk
Länk
Var kan man köpa såna då?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.