|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
The Driver: Touringen som jag också väntar på kommer först till nästa vår/sommar. //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
| Kommer verkligen touringen att vara nödvändig för E60? Om man har punkteringsfria däck på sedanen får man ett bagageutrymme på nästan 560l! Mätt i liter kommer väl knappast touringen att bli så mycket större om man tittar på BMW's touring historia och vad ryktena säger. Det man får är en bil som är tyngre => slöare, drar mer bränsle, dyrare i skatt (försäkring?) och kostar mer att köpa. Jag funderade först på en touring också, men efter att ha sett hur stor sedanen var så har jag nog ångrat mig... | |
|
Helt sant men man får ju lite mer flexibilitet med en touring, tex om du vill lasta saker som är lite höga, tror att en cykel blir lättare att få in i en touring. Men trots det så är det imponerande det nya lastutrymmet. //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
|
Robban: Det är väl dessa argument som jag försöker få sambon att glömma, men med det stora bagageutrymmet så är det ju inga problem att alltid ha ett takräcke liggande där och då blir ju flexibiliteten ännu större ;-) Det blir väl så att jag alltid får vara den som packar ihop barnvagnen om vi skall någonstans så borde väl det hela lösa sig till det bästa. Köper jag ingen touring så får jag ju runt 20' över till tex navi eller komfortstolar! |
|
|
oreo: Helt sant:) Men ibland tycker faktiskt jag touring kan vara snyggare än sedan, när det gäller E39 tycker jag det men det återstår ju att se med E60. //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
|
Robban: Såg att du skulle gifta dig också, så då passar väl touringen bättre för framtiden... Jag hoppas ju att barnvagnarna snart är ett minne blott! |
|
|
oreo: Stämmer, är nu bara 22dgr kvar..Inte nervös ännu:) Men därav funderingar kring kombi då det inte är helt omöjligt att det blir dags för barn inom 1-2 år. Men jag är ju så sugen på en M3:a... //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
|
Robban: Då får du ta och skynda dig på - på 1-2 år hinner du väl köra slut på en M3 för att sedan moget ta steget in som stadgad familjefar med en E60 545/M5 touring! |
|
| robgus: Skaffa en M3. Barnen får plats i början. Har f ö sett hela familjer åkandes 911:or nere på kontinenten. Det handlar bara om prioriteringar. :) | |
|
oreo, cyberkallen: Ni påverkar mig i rätt riktning:) Ska ju som sagt inte beställa något förräns till våren nästa år så jag har ju lite tid.. Men under tiden kan jag ju se till att blivande frugan byter till en kombi:) //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
|
Man får in ett halvt dagis i en E46 coupé med lite god vilja. Köp en M3! My Bimmer is my mistress |
|
|
Tretretti: sant hade syrran på besök med barn,man samt att våran farsa var med! Fyra vuxna ett barn samt bagage i min coupe... Lite trångt var det dock:) //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
| Barn är inte så stora - "problemet" är att vi svenskar vill ha barnen bakåtvända bilbarnstolar vilket gör att det blir väldigt trångt i en 3'a. Ett barn går bra (har testat) men när andra kommer blir det inte praktiskt längre - så antingen har man tillräckligt långt mellan barnen (vilket jag inte klarade av) eller så ser man det som en möjlighet att byta bil en gång till när den första 3'an blir för liten. Då kan ju inte frun klaga då man blivit förståndig och väljer en större bil för familjens skull ;-) | |
| Finns ju en annan aspekt med touring eller inte och det är andrahandsvärdet som ändå är klart bättre än för sedanen. Tycker det var synd att de lade ner M3 sedan, men det finns ju alltid Alpina för den som vill ha ngt extra men som ändå har 4 dörrar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.