AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.889

ANSLUTNINGSRÖR TILL SPORTFILTER=GRYMMARE LJUD

Sida 1 av 2
DONNIE.B
HEJ!! Alla BMW-ägare som ni ser så är jag ny på forumet.
har ett bra tips till alla som vill ha grymt insugningsljud.MICRO säljer rör i aluminium som finns i 45 eller 90 grader för 398kr.
Har läst innan på forumet om dom som vill ha grymmare insugsljud.Många har undrat om var man kan köpa såna rörbitar,så nu vet ni.Har själv på min 320-93,och det är stor skillnad när jag körde utan rör.KONI om du är inne på forumet,är det skillnad mellan dubbel o enkelkonat ljudmässigt,har själv JRenkelkonad filter.
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Jag har provat K&N enkelkonat och BMC dubbelkonat och upplever ingen direkt skillnad i ljud, kanske lite mer på det dubbelkonade men det är marginellt.

Angående rör så har jag använt ett vanligt 45 graders 3" simons rör för ca 90 spänn som jag har lackat på in och utsidan, vikten mot alu skiljer inte så mycket.

DONNIE.B
KONI LÄGET!!!! så roligt att du är inne ,har själv varit inne på att köpa ett 3 tums simons rör,men blev avrådd att använda stål, för att den släpper en massa skit.,men det e klart ett billigare sätt.Aluminiumrören hos MICRO är högpolerade,kan tyckas va dyrt me 398kr, men turbocenter vill ha 500-600kr.för liknande rör.KONI har du trimmat din,och har du inga nya bilder på din bil,har själv M3-front sänkt 45/35 och 17"alu fälgar likadana som sitter på Z3orna,kommer me bilder om ett par veckoer.VI HÖRS GUYS!!!
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
jag satte ett 3" rostfritt ljud 200mm långt efter gummikröken sen BMC sportfilter , jisses levde om så mycket så jag fick huvudvärk på lång färd...

/Mvh Göran
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Donnie.b: Jag har lackat mitt rör på insidan i bilens kulör så den ska då inte släppa ifrån sig något.

Den är väl lite lagom trimmad, Knutstorp går på 1.16, 0-100 strax under 7s, har inte stylat den ännu men håller på att knåpa på ett kit som ska på i sommar. Fälgar har jag tre omgångar 17" som jag växlar mellan beroende på underlag.

Länk

ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
När kommer det grymma ljudet med rörbiten från micro?
Hör man någon skillnad på tomgång?
Jag har öppet filter från micro på min 535a men ljudet kommer bara vid 4500v/min och vid full belastning. Har rör mellan filter och luftmängdmätare men röret är nog för kraftigt.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Richo: Känner igen det du säger att ljudeffeten endast kommer vid högt varv. På min nuvarande bil 328iC -97 så kommer det vid ca 5000varv/mil. Men på min fd. bil 325iC -93 så va ljudet där direkt vid gaspådrag. Varför blir det så? Något man kan göra???

Mvh Jimmy
Pepsodent
Vad heter produkten på micro som gör så att det blir ett grumt ljud som du har skrivit om?
ta
90
tach
E36 325i
Jag har Lintec sportfilter, och mitt ljud kommer direkt vid gaspådrag....
fast jag vill ha lite mer ljud, intressant med röret från micro....

Pepsodent
Men detta är väl ett bra köp? Länk
DONNIE.B
TJENA GUYS!!! har nyss kommit hem från jobbet,så jag har inte kunnat svara innan.Röret som jag snacka om heter så enkelt som LUFTINTAGSRÖR,glömde skriva sen innan att jag använder
adapterringar av silicon till anslutningen av luftmängdmätaren,finns också att köpa på MICRO.Angående ljudet så låter den direkt på gaspådrag,på min.RICHO på vissa bilar låter det på höga varv,som på Honda vtec,men har ingen förklaring om din bil,TACH du kommer inte bli besviken tro mig,låter mycket mer,får slags flåsande ljud på höga varv också.
Gino Siffredi
Jag tycker att 398kr är i det dyraste laget för ett litet alu-rör.
Vill ni uppleva riktigt grymt ljud så ska ni höra när jag har ätit en stor tallrik böngryta, det kallar jag ljudupplevelse och mätt blir man också på köpet.
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Hm.. Hva med synes dere om å demontere hele fronten for å legge luftfilteret bak støtfangeren slik som på bildet (linken)? En bra løsning?

Länk
Länk

Det ser jo gjennomført ut.. Skulle tro motoren får bra med kald luft, og man ungår dessuten varm luft fra motoren?

Hele how-to:n ligger forøvrig på denne linken:
Länk
208
nöjdet
530d Touring-99
blir det inte motstånd när det är så lång väg att suga.

Länk
ta
90
tach
E36 325i
Ja någon kunnig, är detta ett bra sätt som Morten M har beskrivit?
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
Köpte rör från micro igår och byte mot mitt plåtrör, blev ingen märkbar skillnad. Ljudet kom kanske 400 v/min tidigare än innan. En polare har en 325 E36 och ljudet kommer direkt på den utan rör! Tror det hänger mycket på avgassytemet hur ljudet blir med sportfilter.
ta
90
tach
E36 325i
Min 325 E36 kommer ljudet direkt vid stort gaspådrag, men jag kör med original avgassytem, är det stor skillnad med sport system tro?
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Tach: Hade Open air och sportsystem på min fd. 325:a E36. Och vid lugn körning utan mycket gaspådrag så mullrade det fint från sportsystemet men vid mer gaspådrag så tog filtret över mer och mer...

Får dock inte samma ljudeffekt på min nuvarande 328:a E36. Sportsystemet ligger och mullrar hela tiden och vid ca 5000varav/min så kommer filtert mer och mer. För att vid varvstopp fullständigt tjuta.

Mvh Jimmy
ta
90
tach
E36 325i
avgjort, ett sportsystem skall inhandlas... Tack Jimmyboy
31
412
318 grabben
318-82 s14 turbo
320i-82
318-76
750ia-88
398 kr för ett aluminium rör är dyrt alu rör köpper jag för 100 kr metern sedan bockar jag själv och till nån rörbockning firma eller liknande inte specielt dyrt
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
Det röret Jag köpte på Micro kostade 198:- (rakt rör)
Bortkastade pengar om man inte vill ha stylingen i motorrummet.
Lämnade tillbaka röret idag!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.