AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.377

Hur får man bort Växelknoppen? :\

Sida 1 av 2
Visa användare
312
Todde
525i M-Sport 2006 (E61)
Heppo!

Det kanske verkar en aning dumt att fråga, men jag vill inte vrida sönder växelspaken :) Hur fan får man bort knoppen?
Har aldrig varit med om annat än att skruva av dom... men den sitter bergfast och spaken vrider sej när jag tar i...

Tacksam för tips o råd ...

Todde
Köppen
Min knopp, och därför troligen din också, är iallafall bara att dra rakt upp.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Som sagt; dra. Dra utav bara helvete för den lär sitta som berget om den har suttit där sern 1988.
Ta för säkerhets skull på dig en integralhjälm eller hockeyhjälm med galler så du inte slår ut tänder, får blåtira eller bryter näsbenet.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Cribba
hehe undrar hur många som gjort sig illa när dom ska ta bort den......kan se det framför mej :)

Min förra bil Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Cribba:

Jag har gjort det. Fläskläpp bara tack och lov.

Cribba
Hehe jag han läsa varningar här på sidan innan jag testade men blev lika förvånad iaf när den väl släppte !

Min förra bil Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Cribba:

Det är därför man skall ha hockeyhjälm. :)

Cribba
Haglund2306

mee galler :)

Min förra bil Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Cribba:

Du har hajjat dethär. :))

Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
jag säger som Haglund2306 passa er ..Hållde nästan på och bli en näsa mindre i förrgår satt rätt så bra ..handen strök näsan när den låsnade =)
Visa användare
533
Jackass
523i -99
jo det är bara att dra. Men sen efter så sitter dem inte särskilt hårt fast vilket är inte så bra va?
Visa användare
312
Todde
525i M-Sport 2006 (E61)
Jag verkar ha problem att svara på meddelanden i forumen på BMW Power ... detta är en TEST!!!

Todde
Visa användare
312
Todde
525i M-Sport 2006 (E61)
Aha! Det funkade! Då tar vi det igen då:

Jo knoppen jag har är inte original knoppen utan någon skitknopp från Biltema eller Mekonomen och den ska BORT :)
Så alla BMW E30 knoppar är bara tryckta dit då?

Todde
Visa användare
533
Jackass
523i -99
ja E30 är väl samma som E36.. tryck på bara men "ryck" inte i tvåan sen! :)
Cribba
jag satt i bilkö en eftermiddag å funderade på dedär me att få bort växelspaksknoppen och tänkte "de kan ju inte va så märkvärdigt" börja dra i den (aktade ansiktet) och även fast ja va beredd så vart jag rädd när den väl lossnade....kan nog ha sett rätt kul ut om nån såg de......

Min förra bil Länk
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
En snabb växling från trean till tvåan när jag pressade genom en kurva fixade biffen på min :) Dock hade jag inga intentioner att få bort den...

Sex på alla fyra, roligast så!
Visa användare
312
Todde
525i M-Sport 2006 (E61)
he he he ....

Kan ju tala om att den knoppen som jag hade satt med 3 inseksskruvar så där hade jag fått problem om jag hade börjat att dra ... :)

Todde
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
på M3 E30 sitter iaf knoppen fastskruvad... ovanifrån...
då pillar man bort plastbiten överst å där under döljer sej en skruv, efter att man skruvat loss den släpper knoppen utan problem...
undrar om det inte är så på alla E30? bara det att ni lyckats slita bort den ändå när ni tagit i ordentligt...

/Jonas
Visa användare
312
Todde
525i M-Sport 2006 (E61)
Jo jag tycker nog att det låter konstigt att knoppen är tryckt dit bara. men men ... nu vet vi .. :)

Tack alla :)

Todde
Visa användare
187
bergas
320i -94
på min e36'a var den då bara dit stoppad, och det var rejält.
satte på en belyst m-knopp efter att jag hade slitit loss den gammla, men den satt skit dåligt.
vid lite direktare växling hände det ibland att knoppen halkade upp ett par cm vilket var jävligt obehagligt både med tanke på att jag alltid satt och tänkte att jag inte skulle dra den upp i ansiktet + att jag inte ville dra sönder sladdarna jag kopplat för belysningen.
det slutade med att jag pillade lös den och satte en bit självhäftande tejp i 'jacket' på växelspaken och tröck dig utav bara helvete.
sen dess har den aldrig mer glappat, trots hårdkörning.
Visa användare
400
XiOUS
318is 16V E30 1990

BMW CS #05432
BMW SC #180
bergas. känns lite jobbigt om belysningen i knoppen skulle paja då när den sitter så hårt

--------
Min 318iS finns på Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.