|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
Hur gäller försäkringar och självrisk osv om man kvaddar med eller kör på nån med en bil som har körförbud?? täcker dem iaf, och kan man ha en bil som har körförbud trafikförsäkrad?? jag hinner nämligen inte besikta i år tror jag=/ |
|
| Trafikförsäkringen gäller.. | |
| Tack för det bäckis=) nu vågar man ju gasa i sommar oxå! var lite rädd att man bara skulla våga finåka=) | |
|
Bäckis: Jag snackade med turbocenter, men dom lät inte så sugna på att jobba med Motronic. Fast jag har oxå hört det förut att dom ska kunna labba om lite med den. Tänkte inte ta ur nå djävulskt med effekt ur den här, bara maxa ut K-27an, vilket ska va kring 500 hp. Monster-projekt får bli en senare fråga. Tänkte bara ha en någorlunda stabil sommarbil med hyffsade prestanda. Lädret ska va kvar.:) Dom kan alltså lura den lite? jimpa |
|
|
Bäckis du ska ju bara hålla i dig i diverse handtag i bilen när det börjar gasas,he he. Vad tyckte du annars då? /Petri |
|
| det är nåt magiskt med en E28 med turbo.........vill ha! | |
|
Alpina: K27:an som sitter på 745 har 51mm inlopp och knappast god för mer än MAX!!! 400 hk. Med din slutfart så låter det som du är när den effekten. TCS höll på mkt med Motoronic förut, och Claus kan, men det kostar typ 10k, och då anser nog han liksom jag att det är bätter för alla inblandade att köpa ett eftermarknadssprut istället. Petri: Jodå, det rörde väl på sig :-) Jag blir rätt lätt skitnödig när jag sitter bervid, och speciellt om man åker med i en folkilsken M30 turbo med sladdriga M/T däck. Kom förbi om du är i byn så får du spakstället så du kan göra ett lika coolt till mig som du har i din kärra! |
|
|
Jag vill också ha Petri.....du får ta mitt med:) |
|
|
Vad e det nu ni har hittat på ??? //Ticco Länk |
|
| Nja, inget speciellt :-) Petri har bara byggt det coolaste jävla spakställ jag växlat med. Måste ha i räserbilen... | |
| Upp med lite bilder på de då!:> | |
|
Bäckis: Hade en polare som plågade en 745-maskin å han fick ur 480 hp innan agget lade av. Tror han laddade 1.7 bar då. Tycker jag borde kunna nå minst dessa siffror med tanke på bättre insug osv osv. jimpa |
|
|
>Bäckis. Nu blir man ju nyfiken. Vad har han bygt för mumbo jumbo grejjer då??? Kan du inte berätta lite, eller är det hemligt? Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Nejdå det är nog inte så hemligt. Han har byggt med ett ledat kullager istället för kulan. Grymtt är det iaf. Alpina: Verkar för mig väldigt konstigt att man skulle kunna få ut så mkt effekt med ett så dåligt aggregat somm K27:an är, men jag ska inte säga att det är omöjligt. 51mm inlopp inger ju inte respekt direkt, och ska inte räcka till just mer än 400 hk. Pressa den till yttersta gränsen och byt sen! |
|
| Precis det som är tanken. Jag laddar ju "bara" 1.1 så det borde ju gå att plåga lite till. Å d e sant, min ska väl ligga på ca 400, men lite till e ju aldrig fel.. | |
|
Alpina: Vad har det blitt av svennis då? Har inte sett några inlägg av han på länge?... har just instalerat autronic smc på hans gammla bil=) Har dock intekört ngt än.. men provstartat iaf.. =) hoppas det går bra med alpinan! |
|
|
Sundin: Det låter roligt, hoppas du får bra fart på den. Vet inte vad Svennis gör, men jag drack grogg med han igår, så han lever. Han har ju ingen bil att åka för närvarande, han har dock svarvar kolvarna i 528an så jag tror han ska göra nån busbil så länge, så e d nån som har ett beggat billigt agg så kan ni ju höra av er. Väntar bara på toppen till Alpinan, sen ska vi va igång. Syns vi i Gävle? jimpa |
|
|
alpina: Jo i dag har jag fått i gång den=)=) Provade med några enkla mappar och jag måste säga att det funkar fint. har aldrig upplevt sån respons i en turbomotor förut.. Gävle träffen när är den? Är jag ledig och bilen funkar som den ska så åker jag upp! Bäckis: Har du ngn koll på om det går att få e28ans varvräknare att funka i hop med autronic.. för den går väl inte på vanlig "tändspole" signal?? |
|
ant |
Rediga doningar Petri! Jag såg ditt spakställ i västerås, på Lazzat körningarna. Det såg ut att hålla för, typ, vad som helst.. ;) ========== Länk |
| Vet inte om det går, men jag har för mig att bmwandreas hade orginal varvräknare förra året ihop med Haltech. Hör med honom. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.