AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
8.555

Första testen med SBR 532 Turbo.

Sida 2 av 5
mc
460
mc_fox
328i Limo -96
318i Touring -01
Bäckis:

Är det SMT boxen du justerar in den med?
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Bäckis:

Vad går en sån där konvertering på , om man bara räknar allt kring motorn ? har nämlinge köpt en till M30b35 som jag ska låta nån konvertera har som sagt bara motor så det till kommer ju en del !

/Mvh Göran
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Bakdäcken såg rätt så raka ut hur har du löst det ? dom brukar ju hänga en del , speciellt med sänkning !

/Mvh Göran
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Om du kikar aningen närmare så märker du att det inte är så mycket kvar av BMW-märkningen på bakaxeln heller. ;)

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Hmm... Nu tänkte jag på E21:an. Fel av mig. Godnatt. :)

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Den blev fin.. min gammla pärla..
Än så länge har jag inte justerat något alls, bara höjt bränsletrycket. Troligtvis ska jag montera SMT6:an, men just nu är jag lite sugen på at köpa en extra kabelhärva och köra mitt SM2 på 532:an också. Använder ju inte räsern varje dag :-)

Wrath: Om du gör allt själv och har en 745 motor så du kan använda orginalsprutet en bit upp så borde du kunna få ihop det för ca 15k. Ska du betala någon för att bygga så kan du räkna det dubbla kanske.
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Bäckis:

Jag har en 535i -86:a motor som ska skrämmas upp och jag ska lejja bort det , eller har redan gjort det i princip , men vad ska man använda för tändning och så , går väl knappast med motronic! ?

/Mvh Göran
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Det där med motronic har jag oxå försökt få svar på. Vad ska man enklast göra för att få mer utan att det syns. Då d e en rätt ovanlig bil vill jag att d ska se original ut, så lite eftermarknadsgrejer som möjligt. Å jag vet att det fanns en B7a i Gävle(finns fortfarande kvar) för nästan 10 år sen med 500 hp då. hur gjorde han? Det där kanske du kan svara på Bäckis. Måste gå att gå förbi motronicen. Jag e rätt ny på det här med att skruva med grejer under 450 mm cyl-diameter så jag behöver tips å råd, men kul e d.

jimpa
450mm cyl dia :-)

Motornicen är ju programerbar, och tex TCS kan ju göra rätt så mkt åt båda bränsle och tändmapparna, MEN LMM bottnar ju om man ska gå upp i effekt, och visst kan man få bilen att fungera på fullgas ändå, men mellanregistret lär ju bli lidande. På tex 325:or går det ju at gå upp i storlek på LMM och sen föja lika mkt % i spridare utan att ens mappa om, men 745:an har ju den största LMM jag känner till. Satsa på ett SMT6, det är relativt billigt och gör så att du kan lura både tändkurva och sätta i större spridare. Vi får väl ta en match mot B7:an på Gävleträffen då!! Om du skulle smiska mig så hoppas jag att jag har E21:an klar så den kan få åka lite oxå.
Har hört att SMT6 kan styra 6 extra spridare, stämmer det? Har kollat på deras hemsida men har inte hittat nåt.
Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
//M3 E46-03 (1:72)
DrMoto , ja de stämmer

/Robban
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Klart vi får ta ett rejs, men då måste du stanna där du e nu!:) Jag e fd sjöman i maskin, därav de stora måtten, då blir d lite annat att börja pilla med det här grejerna, men som sagt, kul e d. Har hört om nån Unichip-box de sätter in på den befintliga härvan, men d e kanske samma sak som SMT6, vad vet jag. Får se vad man kan hitta på, kanske kör original å bygger nåt nästa gång, men samtidigt e d ju ganska optimalt utgångsobjekt då den alltid går att besiktiga. Har ju trots allt Biturbo-packning och ARP så det borde hålla en bit.

jimpa
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Å förresten, vill gärna se bägge bilarna du har på Gävle, men då får du nog sikta in dig på din By-kompis som motståndare. det ser vi nog alla fram emot. Tror d blir en härlig BMW-sommar. Kilanders monster skulle oxå va kul att se in action. Måste va en upplevelse att se en E-30-kaross hantera 1260 NM...

jimpa
Alpina: Jag ska köra båda bilarna i på Gävleträffen, men konkurrens här hemmifrån? Nja, han blir nog sekunden efter minst.
Visa användare
151
ctg_putte
320 me 323 motor E30 -86
Bäckis måste bara säga att du "slänger" ihop förjävla brutala bilar. Var intressant när du "visade upp" E21:an uppe på sopen förra året eller nåt sånt... hästar ger inte bara nöje åt tjejer : )
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Ja hoppas man hinner få ihop en tills 28onde,skulle inte sitta helt fel att vinna konbana och strippen körningen:)
Bäckis är väl inge hot mot mig?Jag har ju mer bromsad effekt,visst borde de vara så????????:)

Fniss fniss, var glad om du är mindre än 1 sekund efter, men det tror jag inte :-)
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Bäckis:

som jag skrev tidigare vad har du gjort åt bakvagnen ? ser ju rak ut ! inge kohäng här inte ?

Sen , om man kör med smt6 hur ska man göra med LMM:en då ?
och vad kostar ett sånt system... gissar på DYRT !

förresten bygger du bilar som du kör på sommrarna men inte besiktar eller ? för hur ska du göra med E28:an ?

/Mvh Göran
Bakvagnen är inte modifierad om inte Leibig gjorde det i Tyskland. Det är inte så mkt stuk på dom, men den är lite högre bak än fram också. SMT6 kostar 3500, vilket lär anses som överkomligt. Kan tyvär inte hjälpa till med något angående det då jag inte kan speciellt mkt om det än. Besiktade E28:an före jag byggde, så den går ett år. Iof så brukar jag köra obes då risken att bli stoppad är så lite att man ibland kan tjäna på at låat bli. 600 pix om man inte kan lura i snuten att man är på väg till eller från verkstad är det värt att slippa :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.