AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.611

Hur många blev av med körkortet till/från Emmaboda?

Sida 1 av 2
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Antar att några stycken här på forumet blev av med lappen idag :-(

Hörde något på radion om att 46 körkort var indragna. Topp noteringen var en bit över 200km/h...

Jag får mitt tebax den 12 juni efter att varit av med den sedan 12 april :-( (127km/h / 90km/h)

Diesel-räsern
Länk
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Tja,själv tog man det ju lungt hem eftersom det inte är någon nyhet direkt att polisen är ute en dag som denna......Förra året tror jag det var 11 kort som rök!

Det skulle varit lite fler vassa BMW bilar i år på strippen så att speaken kunde sluta och snacka skit om BMW som han hela tiden gjorde!!!!!!!!!!!!!!!Jag säger bara BMW POWER...

/Ricke
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Hörde nog samma nyhetssändning som dig, tarzan325. Är man så dum att man kör ÖVER moms när man VET att polisen kommer att kontrollera alla vägar till Emmaboda så ska man nog inte äga ett körkort.

__
Länk
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Eftersom alla vet om att det är stenhårda fartkontroller den dagen måste de som åker fast vara väldigt oupplysta eller kor**de.
Ja
760
JanF
530i-93
Har ni varit på motorträffar någon gång, eller.......

Även om man har goda förutsater att köra lungt och fint, inte köra över hastighetsgränsen så är det svårt för många att hålla sig i skinnet när det är hundratals starka, snabba, snygga och coola bilar överallt, på banan, på vägarna, på parkeingarna osv.

Ska möjligtvis vara blinda och döva åldringar som inte dras med...

Missade själv Emmaboda idag, men tillbringade dagen i närheten, precis intill en av vägarna till/från Emmaboda. Luften har vibrerat hela dagen av bilar och bågar som drar förbi lååååångt över tillåtet.... om polisen haft resurser kunde man nog i princip tagit allas körkort, inte bara 46....
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
JanF:
Jo, jag vet iofs att det kan rycka i högerfoten...
Men för körkortets skull så måste man ha förmågan att koppla bort reptilhjärnan i vissa lägen. Man kan väl roa sig med att rita lite lakrits istället? Elller sakta ner till 0 och ta sig supersnabbt upp till 90 :)

__
Länk
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
polaren har fått böter för "för kraftig acceleration" så att dra upp till 90 snabbt kan allt göra snuten sur oxå, (men ja tror den snuten hadde mens eller nått annat)

mvh Erik

(O==00==O)

02 rullar fetast
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Att "rita lakrits" är inte populärt hos blanka knappen, det kan resultera i böter!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Rätt många blev av med lapppen verkar det som....

Länk

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
vad jag hört iaf. så får man acca hur fort man vill, så länge man inte överskrider fartbegränsningen på aktuell väg, den polisen måste haft kraftig PMS (mens)
och vad det gäller lakrits på vägen så får man pröjsa 1000kr/meter lagd lakrits per hjul (förutsatt att polisen kommer på en)

Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad...
Cribba
De va ju iaf en BMW som hade högst hastighet av dom snoddas mätte upp.... tror den låg på runt 210km /h på 90 väg.

Min förra bil Länk
213 km/h för att vara x-akt

ant
Jag tycker att om man nu är så befriad från intelligens så man måste åka för fort till ett evenemang som detta, ja då får man banne mig skylla sig själv.
När det dessutom har annonserats både här och där om att farbror batong kommer att vara högst aktiva denna dag, så borde man kunna tänka längre än vad näsan räcker.
Jag tycker verkligen inte synd om de som blev av med kortet denna dag.
För övrigt så måste summan av blötesintäkterna ha varit grymt höga denna dag...

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
JaJaEn: Vad blev han dömd för?
Bmwlover: Någon sådan regel finns inte, alltså 1000:-/meter. Det är ett fast bötesbelopp även på detta...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

oh shit, nu hade jag fel, vad är "lakrits"beloppet på?

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det beror på vad man blir dömd för. Men det är helt oberoende av hur lång "lakritsen" är. Uppstår ingen direkt fara för omgivningen tror jag bötesbeloppet är 800:-.

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

slutnotan i år: 102 indragna kort......illa!

V8 rockar fett!
th
141
thorphedo
525 - 91b
får man inte ens axa nu för tiden då...vilken äcklig värld vi lever i nuförtiden va ...en vacker dag så orkar man inte mer.

Länk
Länk

Karlskrona träff
Länk
Länk
Ja
760
JanF
530i-93
Vilken paragraf blir man dömd för vid acceleration inom hastghetsgränserna.

-Allmänfarlig vårdslöshet (sladd risk)
-Förargelseväckande beteende (alltid retar det någon)
-Miljövårdsstadgan (bensin och däcksförukning)

I USA finns ju i en mängd delstater en specifik paragraf "Displaying of excessive power" eller vad den nu heter mot för mycket gasande....

/Nyfiken
JanF: vårdslöshet i trafik eller störande av den allmäna ordningen genom framförande av motordrivet fordom i tätbebyggt område ( polisens standard "slask rubricering" där allt möjligt kan ingå typ Burnout, raggarrunda osv.)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.